Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Van vorige beta:

• De forse/harde geluiden worden inderdaad aangepakt. We zijn een aantal geluidsbestandjes aan het bewerken zodat ze dus beter (minder hard) klinken
  • Voor de Apple Watch, is het wel zo dat je een trilsignaal krijgt als je een notificatie krijgt van Flitsmeister? Als het goed is krijg je bijvoorbeeld een notificatie bij elke navigatie instructie, gebeurd er dan iets?
  • Voor die $ prijs, heb je je app store regio ook op Nederlands staan? Hij kijkt namelijk naar de regio van de app store en niet naar die van je telefoon als het goed is

Ik kreeg helemaal geen zaken op de iWatch. Wanneer ik de auto verlaat meldt FM op de iWatch dat hij er mee opgehouden is.. Dus communicatie en de wetenschap dat FM communiceert is wel aanwezig. Maar idd.. er gebeurt helemaal niets tijdens het navigeren.

De $ prijs kreeg ik in de NL store. Ik vermoed dat het komt door de Testflight Omgeving. Die zal vermoedelijk op US staan. Bij de recente beta is de prijs nog steeds in $.
[update] Ik had een bijlage, met een schermafdruk van de iPhone erbij gedaan.. maar die zie ik na het posten niet meer terug..

• Sander heeft hierop gereageerd.

Ik ontvang idd ook geen Apple Watch meldingen van flitspalen oid. Wel van starten/stoppen en km registratie (wel goed maar die prijs… ik weet niet of ik dat zou betalen vs wat Google Maps al doet met logging.) los daarvan werkt het wel goed, al heb ik het idee dat soms een km-tje mist aangezien de auto teller stand vs de registratie stand niet klopt.

kan die getoond worden in de melding de eindstand zodat je dit kan snel checken?

0-100 is in mijn app nog steeds kapot. Vandaag met een auto van een collega een getest pop-up komt wel 17.0 seconden ( eigen record met de Tesla is weg 3.0 - en helaas/gelukkig heb ik die niet meer 🤣 )
    Sander kan jij me nog ff linken hoe ik een logbestand moet aanmaken? En waar ik die heen mag sturen :-)

Ik ondervind zelf ook last met dat ik niet zelf kan kiezen meer welke geluidjes ik wil gebruiken voor welke situatie. Jullie hebben de keuze gegeven bij bijvoorbeeld flitsers, flitspalen en populaire flitslocatie om het standaard geluidje toe te passen, of om "hard" toe te passen. Dat hard is verschrikkelijk, niet prettig om aan te horen. Maar om bijvoorbeeld flitsers + flitspalen en populaire flitslocatie van elkaar te onderscheiden was het toch fijn geweest als je populaire flitslocatie naar een ander geluidje aan kon passen. Daarnaast vind ik het geluidje bij slecht wegdek etc. een erg hysterisch geluid alsof er iets dringends is en vind het verwarrend omdat het door de hysterische toon lijkt op het geluid van een flitser of flitspaal.

Misschien toch een idee om toch de keuze te geven tussen 3 verschillende geluidjes bij bijvoorbeeld populaire flitslocatie ((standaard, hard en bijvoorbeeld de oude die echt nog wel modern genoeg was). Overigens het oude geluidje genaamd Subtle Beep mis ik ook.

[onbekend]
      [onbekend]

• Alex vindt dit leuk.

Misschien een idee voor de volgende beta! Ik rij met Flitsmeister altijd op de motor, en heb ook een mount voor mijn telefoon. Ik vind het fijn om flitsmeister op het scherm te hebben zodat ik bijvoorbeeld meldingen een paar km van tevoren al zie. 'S avonds gaat mijn telefoon altijd in darkmode. Het zou super zijn, ook voor de batterij als er een extra optie komt om in darkmode de background helemaal zwart te maken (alle moderne iPhones hebben OLED scherm) zodat de batterij enigszins bespaard wordt en minder afleid ((in plaats van het donker blauw/grijze kleurtje in dark mode).

Groetjes!

rick15 Het verschil voor de Apple Watch tussen Google Maps en Flitsmeister is dat Google Maps een aparte app ervoor gemaakt heeft, waarbij Flitsmeister alleen de (standaard) notificaties doorstuurt. Je kunt wel in de Flitsmeister instellingen --> Geluidsopties de optie Voelbaar signaal aanzetten, zodat je ook een trilling krijgt bij Flitsmeister notificaties. Het is wel een meer beperkte werking dan bij Google Maps inderdaad.

Kun je eens kijken in je iPhone instellingen bij App Store app --> Je hoofd rechtsboven --> Weer je eigen hoofd bovenin --> Land/regio? Dat zou moeten bepalen of je euro's of dollars ziet binnen de app.

• rick15 heeft hierop gereageerd.

Logix247 Zeker, die kun je hier vinden.

Bij de 0-100 statistiek, meten we vanaf het moment dat de snelheid binnen Flitsmeister echt op 0 staat (voor een paar seconden) tot dat die op 100 staat. Wel wil de GPS sensor van Apple soms eens niet meewerken, waar we bij hele vlugge acceleraties de sensor data te laat binnenkrijgen. Vanaf de 5 sec en meer zou het goed gemeten moeten worden in ieder geval!

KNDRCK Goed idee, ik stuur het door naar ons design team!

Sander

Mijn landencode staat 100% zeker op NL / EU en dus op de NL-Store aangemeld.
              De Testflight store staat vermoedelijk op US.. Dit kan ik niet zien en/of aanpassen..

Gezien op een Iphone XR met IOS 14.6. Welke hardware en IOS testen jullie?

Sander

Nog een aanvulling op het iWatch verhaal.
                De app is niet zichtbaar op de iWatch en Watch applicatie op de telefoon. Dit kan mogelijk verklaren waarom ik geen meldingen op de iWatch krijg.. Hij weet niet van het bestaan.. ;-)
                Ik vermoed dat de actuele TestFlight versie niet compatible is met de iWatch.

Feature request:

• Carplay: Wanneer ik een route gekozen heb, moet ik nog een keer op de knop vertrek drukken om te beginnen. Kan de vertrek knop na bv 5 seconde verdwijnen de rit gewoon gaan beginnen?
                  • Wat behoorlijk storend is dat de route bepaling veruit dwingend is om van snelwegen en N wegen gebruik te maken. De L wegen, vaak korter worden pas vlak bij de eindbestemming toegepast voor de navigatie. Kan er een keuze gemaakt worden in 1) Snelste, 2) kortste, 3) EfficiĂ«ntste rit? Soms ben ik in het buitenland en wil je voor je plezier een ritje maken van A naar B. Met de korte route krijg je dan de meest fraaie ritjes voorgeschoteld. :-)
                  • Bij trajectcontrole van Begin tot Einde, kan de gemiddelde snelheid weergegeven worden.. Als je de eerste paar honderd meter te hard gaat, en je daarna dit compenseert, kom je gemiddeld op de juiste snelheid uit om geen prent te krijgen. Een dergelijke functie heb ik ooit ook bij TomTom gezien.

Met de laatste Beta kan ik alleen snelheid correcties maken van 15,30,40,50,60,70 km.. Harder wordt niet meer weergegeven.

Verder..
                    Hoe werkt de snelheid correcties? Worden die daarna live verwerkt in de FM database en aan een ieder beschikbaar gesteld? Er zijn diverse wegen waar nog geen snelheidslimiet bekend is en ik zoek een duidelijk overzicht waarbij ik deze dan (in mijn regio) kan aanvullen. Een mooie optie zou zijn via de telefoon: snelheid database, je krijgt de kaart te dien en door de weg / wegvak te kiezen, kun je dan een snelheid ingeven en opslaan.

8 dagen later

Ik probeer in te loggen voor parkeren, maar ben mijn wachtwoord vergeten. Als ik via de app deze wil wijzigen crasht de app… was bij de vorige versie ook al zo…

Maarten-FM heeft deze discussie losgemaakt .
                          Maarten-FM heeft de discussie gesloten .