suggestie: Ambulance melding via Apple Carplay visueel maken ipv alleen geluidsmelding.
Van de week meerdere keren melding gehad van een ambulance. Via de telefoon krijg je middels een pijl een beetje een beeld waar deze ambulance vandaan komt en heen gaat (waardoor je beter kunt anticiperen). Wanneer aangesloten via carplay komt dit niet op het scherm. Dit is in mijn ogen een verbeterpuntje. Zou mogelijk kunnen door ofwel een bewegende 'markering' op de kaart ofwel een vergelijkbare melding als op de telefoon.
Nijmegen is altijd al chaos, maar met een ambulance is het toch allemaal weer passen en meten. Tijdig anticiperen en acteren is dus geen overbodige luxe. In beide gevallen was de melding voordat ik de ambulance had gezien, dus zeker een nuttige melding nu al, maar kan denk ik nóg beter.
Waarom denk ik dan dat dit handig zou zijn?
Eén keer een melding gehad voor een tegemoetkomende ambulance. Opzich nuttige melding, maar toch andere actie dan op eigen rijbaan.
Eén keer een melding terwijl ik precies op een kruising was en afsloeg. Ik had geen idee of de ambulance me zou 'volgen' aangezien ik hem nog helemaal niet had gezien. Dit bleek uiteindelijk wel het geval waardoor ik alsnog lastig op een krappe/volle weg aan de kant moest.
Lang verhaal, maar hopelijk wel duidelijk.
Fijn weekend alvast!