Hoi,
Super fijn dat jullie zo'n early beta al delen met de community.
Mijn ervaring
- Door de oorzaken die hierboven ook al staan is Flitsmeister als navigatieapplicatie nog niet bruikbaar (maar wordt dus vast in een volgende versie opgelost)
- Op de achtergrond draaien werkt heel fijn. Ik heb alle voordelen van Google Maps en wordt netjes via audio gewaarschuwd voor flitspalen door flitsmeister! Ben dus al erg blij met de app.
- Doordat ik GM gebruik voor navigatie is het melden van gebeurtenissen te ver weggestopt in het systeem zou fijn zijn als daar een truc voor is. (vb klikken op de notificatie)
- Er moet wel serieus gekeken worden naar de systeembelasting. Mijn hele AAOS is de 1e minuten 5 minuten na opstarten van FM en elke dag nadat de auto een nacht heeft stilgestaan erg traag en onwerkbaar. Google Assistant wordt pas na een aantal minuten bruikbaar. Streaming werkt niet goed de 1e minuten (haperende muziek) en alle applicaties zijn bijzonder traag. Elke scherm wordt zeer traag opgebouwd. Ook Google Maps dan nog niet bruikbaar omdat het systeem te traag is om een bestemming in te voeren. Na die 5 minuten herstelt het systeem zich en werkt alles weer zoals het hoort (zolang ik FM op de achtergrond houdt. Als ik die naar voren haal herhalen soms de problemen zich een paar minuten lang)
Verder ken ik jullie roadmap niet. Als het loadissue wordt opgelost zou voor mij in principe de app goed genoeg zijn. Ik gebruik dan Maps voor navigatie en FM voor waarschuwen/melden flitspalen (of andere gebeurtenissen). Om in een EV ook een app voor navigatie te gebruiken zou imo wel minimaal ook nog nodig zijn in de toekomst
- inschatting accupercentage bij eindbestemming/tussenstops
- zoeken naar beschikbare laadpalen (dus niet alleen als POI, maar ook kunnen zien of die bezet is)
- automatisch snelladers zoeken bij ritten waarvoor je niet genoeg actieradius hebt op basis van info uit de auto zelf.