@Ruben-FM:
Stoplichten intelligentie: bijna alle stoplichten waar ik vaak kom ken ik en deze draaien een programma af met vaste volgordes: ik weet na welk stoplicht ik groen ga krijgen. En als daar niemand staat, mag ik na dat andere stoplicht al.
Idee: kun je uit alle FM locatie data een soort van ''verkeerslicht gedrags profielen' destilleren voor de (nog) niet intelligente aangesloten stoplichten?
- d.m.v. Artificial Intelligence / software over een langere tijd op 1 verkeerslichten kruising alle FM locatie gegevens te nemen.
- Vervolgens op basis afgelegde route bepalen (navigatie actief) voor welk verkeerslicht de FM'ers stonden
- Op basis van tijdstip bepalen hoe druk het op die dag was en wat de wachttijd voor het verkeerslicht was.
- Soms heb je geluk, en staan er meerdere FM gebruikers op hetzelfde moment vanuit alle richtingen op 1 kruising.
- Van kruisingen waar ik veel kom, gedragen deze stoplichten zich in de spits anders dan daarbuiten, maar elke ochtend/avond hetzelfde. (vooral bij veel verkeer in de hoofdrijrichtingen).
- FM kan dan de volgorde aangeven: bijv. als die auto’s weg zijn, en als er geen fietsers staan, ben jij de volgende. Anders ben je na de fietser. Dan kun je gewoon relaxed wachten, of rustig uitrollen en mooi door groen rollen bij overzichtelijke kruisingen.
- Je zou er zelfs de wachttijd profielen uit kunnen samenstellen? en aan FM gebruikers als voorspelling over de verwachte wachttijd (zoals het weerbericht) doorgeven.