John58
Android of Apple?
Voor de Android kun je eens naar Fahrtenbuch GPS-Zeiterfassung kijken van Brunnlecher. Is in het duits, maar de gratis versie heeft al uitgebreide mogelijkheden. De Pro-versie nog meer (ik gebruik alleen de gratis versie).
Ik krijg bij FM nog te vaak ook de melding dat de rit niet is opgeslagen. en als ik dat handmatig niet meteen doe, ben ik hem kwijt. GPS-zeiterfassung slaat alles lokaal op je telefoon op, daar heb je dat probleem niet. Eerder teveel ritjes /bewegingen die je er uit moet gooien omdat het geen rit was. Het registreert ook meteen je werktijden etc.
Automatisch starten met Bluetooth verbinding is alleen in de Pro versie. Dat is weer heel mooi aan FM, zodra die opstart wordt de hele route vastgelegd. Als je de hele route vast wilt leggen, kun je in de openstreetmap navigatie OSM AND de logging functie gebruiken. Heb ik voor de lol ook gedaan, maar dat is omslachtig omdat je de logging met de hand moet starten. Deze functie zit er al jaren in en slaat dan de snelheden hoogtes en afstanden op.
De functie in FM is wel heel mooi geintegreerd. FM heeft alle data en kansen om uit FM een hele mooie 'fleetmanagement' app van te maken. waarin je je brandstof declaraties, km onkosten etc. bij houd. En zodra ze via BT de individuele voertuigen uit elkaar kunnen houden en dan voor de 1e, 2e auto en vrachtwagen aparte km en tankbonnen etc. bij kunnen houden, dan heb je iets heel moois.
Mijn mening is dat hiervoor eerst 1.BT voertuigherkenning goed moet werken en 2. ritten / data robuust opgeslagen worden. Dus bij geen verbinding gewoon later opslaan en niet de rit verloren laten gaan.
Dan heb je een robuuste basis ontwikkeld waarop je functies los kunt laten. Voor mijn part voeg je werktijden toe en weet ik niet wat. Als je dan via de betaalfunctie van de telefoon ook mobiel tol kunt gaan betalen heb je een mooie reismaatje in je auto/vrachtwagen.