Bram
FM geen signalering, audio meldingen, overlay en navigatie bevriest
Hieronder mijn ervaringen met FM niet op de voorgrond, telefoon vergrendeld en Android BT verbinding met 2 devices tegelijk: Autoradio krijgt meldingen via HSP profiel en BT oortjes actief die spotify media afspelen (diagnosebestand onderaan)
Dinsdag 11 okt. 09.30 - 10.30:
- Telefoon vergrendeld met hoesje dicht. Maakt automatisch verbinding met BT autoradio
- FM geopend, navigatie gestart en vertrokken met navigatie alle audio actief.
- Telefoon weggelegd vergrendeld met hoesje dicht.
- FM geopend, audio navigatie instructies uitgeschakeld en overgeschakeld naar alleen waarschuwing audio
- Kort van route afgeweken met korte tussenstop
- BT actief alleen met autoradio verbonden via hsp profiel
- Route vervolgd geen meldingen.
- Bij bekende vaste flitspaal over de grens geen audio melding.
- Telefoon geopend, overlay scherm geeft symbool van flitser aan, maar geen audio melding.
- FM opnieuw opgestart rond 10.15 uur.
Woensdag 12 Okt. 06.30 - 07.30 uur:
- Telefoon aan, spotify actief, verbonden met BT oortjes
- Stap in auto, automatisch verbinding met Autoradio
- Navigatie gestart, en spotify op voorgrond, FM in overlay
- Telefoon vergrendeld / hoesje dichtgeklapt.
- Telefoon is met 2 BT devices tegelijk verbonden: Autoradio en BT oortjes. Spotify speelt via de oortjes af.
- Sommige meldingen komen over HSP en autoradio, andere meldingen komen via media over de BT oortjes.
- Lijkt wel dat bijv. trajectcontroles over HSP gaan, en Flitspalen via oortjes. Kan dit van het type melding / prioriteit afhangen?
Woensdag 12 Okt. 18.15 - 19.30 uur:
Navigatie gestart, Spotify actief, telefoon verbonden met BT autoradio en BT oortjes.
Rijden met vergrendelde telefoon.
Geen melding bij start trajectcontrole
Geen melding einde trajectcontrole en geen melding van een flitser die ca 1 km daarna staat.
Bij controle einde trajectcontrole is FM / navigatie bevroren: overlay snelheid is bevroren, kaart en 'voor jou scherm' is bevroren op positie halverwege trajectcontrole. Screenshots van dat moment (ik bevind me op dat moment dus voor een stoplicht ca 2 km verderop):

Daar FM in kaart naar alternatieve route laten zoeken en dezelfde route geselecteerd. FM komt uit de 'freeze', spuugt nog de flitser melding uit die ik net voorbij gereden ben en doet het weer prima. Screenshot van herberekenen route en uit 'freeze' komen:

Donderdag 13 okt 06.45-07.40:
- Weer traject gereden met een grensovergang, trajectcontrole en flitser.
- BT verbonden met autoradio en BT oortjes, spotify actief en telefoon vergrendeld.
- Sommige meldingen komen via autoradio, andere via de oortjes.
- Weer andere meldingen openen het kanaal op de Autoradio (en spotify in mute), maar geen geluid, niets.
- Na …. Seconden gaat hsp kanaal weer dicht en speelt spotify verder op de oortjes.
Logbestand verstuurd Donderdag 13 Okt. ca. 07:40 uur van twan*@**
Op de terugweg donderdag hetzelfde, HSP kanaal gaat open, spotify op oortjes dempt. Maar soms geen geluid, dan weer onverstaanbaar gemompel, dan weer half starttoontje met stem en dan weer hele starttoon met eerste half woord. (niet in Log).