Bram
Gister ochtend file gereden (A2 den Bosch ri Utrecht) ongeveer op het moment dat ze ontstonden (06.30 - 07.00) uur:
Kreeg van elk 'propje' langzamer rijdend verkeer een aparte filemelding met vertraging. paste heel mooi met wat ik op de weg ervoer. Hierdoor wel een heel lang lijstje files, maar dat is nu eenmaal zo.
Reistijd werd direct aangepast (moest toen nog 1.5 uur rijden) en klopte uiteindelijk op de minuut af. Al maakt 1 zwaluw nog geen zomer, dit is een echte vooruitgang.
IDEE / FEATURE: Je zou (evt. onder een optie toggle) nog een waarschuwing kunnen maken: "over ... mtr begin / staart file, houd rekening met afremmend/stilstaand verkeer" waarschuwing. Als dit te maken en accuraat blijkt, lijkt mij dit een heeele veilige aanvulling, vooral voor truckmeister.
Ik vind het uitgebreidere overzicht met alle vertragingen eigenlijk wel zo veilig omdat je weet dat er nog afremmend / stilstaand verkeer in aankomst is om rekening mee te houden. Of om soepeler van het ene 'propje' naar het volgende 'propje' te rijden zonder sprintjes te gaan trekken en weer vol te moeten remmen.
Je zou er nog over discussiëren of je voor een opgeruimder overzicht <2,5 minuut vertraging wel meeneemt in routeplanning en berekeningen maar alleen uit overzicht filtert. Of bij onderlinge afstand van <...km tussen de 'propjes' dit als 1 file weergeven.