Rino
Ja, lang geleden (misschien al een jaar of zo) was hier al de discussie over het sluimer energieverbruik van FM op de achtergrond.
Sindsdien sluit ik FM altijd met de hand af, en veeg alle meldingen in het android overzicht weg, zodat er niks meer van FM actief is. FM start automatisch op bij BT verbinding met auto. Dat doet de telefoon zelf, daar is FM niet voor nodig.
Soms kun je ze niet wegvegen, bijv. als ik vanuit de overlay FM afsloot. Dan moest ik FM opnieuw opstarten en officieel afsluiten vanuit de app. Maar dat is inmiddels verholpen.
Dus... ik heb er geen problemen mee omdat ik FM altijd 'hardhandig' afsluit. Heb dan ook geen achtergrondverbruik problemen. Ik kan het wel weer eens proberen hoe het gaat, maar FM loopt af en toe nog steeds vast in de kaartweergave: dan blijft het blauw. Ik vertrouw er daarom nog niet helemaal op dat FM stabiel blijft draaien. Dus voorlopig sluit ik nog hardhandig af.
Het voordeel van hardhandig afsluiten is ook dat FM iedere keer 'schoon' opstart zonder bugs in het geheugen of wat dan ook.