Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Ruben-FM Achtergrond gebruik had ik al aangepast, maar de locatie instellingen op altijd heb ik net ingesteld. Dankjewel voor je tip!

Fm crash / vastloper:
Vandaag 30 mei rond 15.30 uur met Google crash report 31b31a0a-a38e-4307-89d0-6f4229fbe84c en ""beta twan" bij de comments.
Diagnose bestand vandaag ook verstuurd van twan.....@.......

Vrijdag 26 mei rond 19.15 ook vastgelopen. Diagnose bestand Vrijdag Verstuurd van zelfde adres.

Beide keren fm kaart scherm op de voorgrond actief. Na ca 1,5 uur rijden met fm navigatie actief.
Na deze crash bleef fm bij normaal starten in het blauw "FM" opstartscherm hangen. Na gedwongen stoppen startte fm in dagmodus op. Moest een keer normaal afsluiten en opstarten om fm.in de ingestelde dank mode te krijgen.

Ik hoop dat jullie iets uit de logbestanden wijzer kunnen worden.

S22+ alle updates FM 10.32 (1003)

Ruben-FM Hi Ruben, de voorkeursengine bij tekst naar spraak staat ingesteld op de Samsung engine. Of doe ik iets niet goed? het geluid probleem heb ik nog steeds.

Twan Er is helaas geen crash terug te vinden ☹️ Was het een harde crash, waarbij je ook een pop-up kreeg om de crash te versturen? Of was het een vastloper waarbij de app gewoon niet meer reageerde? (of misschien sloot deze gewoon meteen af zonder enig bericht?)
      Ik zal even onderzoeken waarom het opstartscherm dan bleef hangen.. hopelijk kan ik iets reproduceren

• Twan heeft hierop gereageerd.

Koenz Dat staat inderdaad goed. In build 1005 komt een aanpassing waardoor de samsung spraak engine zekersteweten gepakt zou moeten worden.. deze moet alleen nog goedgekeurd worden door Google zodat deze voor jullie beschikbaar is om te downloaden. Als je de update gehad hebt, zou je dan eens kunnen laten weten of het beter werkt?

• Koenz heeft hierop gereageerd.

Ruben-FM
          Kreeg de vraag van Google om een report in te vullen.
          Was net een uur geleden. Misschien moet dat nog door de Google molen??

Twan Ah ja, duurt blijkbaar even voordat dat bijgewerkt wordt.. staat nu 'last updated 14:00', dus ik zal straks of anders morgen nog even kijken

Ruben-FM Ja ga ik zeker doen. Dankje voor je snelle (re)acties.

Crashed:

31 mei tussen 21.15 en 21.45 uur.
                Google crash report melding kwam 2x achter elkaar helaas 2e x verkeerd gedrukt op sluiten I.p.v feedback versturen.
                FM diagnose Verstuurd 31 mei 21.50 uur van twan...@...
                S22+

Hier een Samsung s8 en probleem met geluid bestaat helaas nog steeds ondanks juiste instelling
                  Ronald

Ruben-FM hier ook nog steeds het probleem op samsung s8 ondanks juiste instelling

De laatste beta versie is zojuist goedgekeurd door Google dus die zou vanaf nu elk moment beschikbaar moeten zijn om te downloaden.

• Koenz heeft hierop gereageerd.

Ruben-FM
                        'Slimme stoplicht geluid'
                        Hier afgelopen week eens extra op gelet (voornamelijk op provinciale wegen met stoplichten)

1. ik krijg de melding ca 300 mtr. vooraf op provinciale wegen. In de stad met meerdere stoplichten binnen deze straal weet ik nog niet. Maar met route navigatie aan zet je ze gewoon op volgorde: volgende stpl bij passeren van de vorige.
                        2. Alleen een geluidje als ik EN binnen 300 mtr ben EN het stoplicht van rood naar groen springt.

Werkt nu goed. Zoui het kunnen dat in vorige builds de visual en audio niet tegelijk werkten? Dan krijg ik dus wel dat geluid, maar is in de kaartweergave niks te zien. Of in drukke gebieden met veel stoplichten achter elkaar, dat ik wel het geluidje kreeg, maar geen visual. Ik let hier weer eens op als ik in de stad rijd.

Verbetering:

1. stoplicht nog eerder willen zien, bijv. 500 of zelfs 1000 mtr. in verband met hogere snelheden en uitrollen. Ik wil vooral die stoplichten 'om de bocht' buiten het zicht in FM kunnen zien. Dat is echt meerwaarde voor anticiperend rijden met name buiten de bebouwde kom op provinciale wegen.
                        2. alleen een 'pong' als het stoplicht van groen naar rood (of oranje) springt. Dat verhoogd de verkeersveiligheid omdat ik dan op stilstaand verkeer moet letten, van het gas af kan (ga het toch niet halen) en uitrollen. Voor mij voegt het geluid naar groen ook in deze situaties niks toe.
                        3. Voor de doorstroming zie ik hier wel veel toegevoegde waarde voor een sec. teller die aftelt van rood naar groen met evt. een geluidje zodat je vlot mee kunt bij wegrijden.

FM 10.32 (1003)

Feature gevaarlijke spoorwegovergang
                          Zijn spoorweg overgangen ook 'slim' net als stoplichten?

Het zou pas echt veiligheid verhogend zijn als FM behalve voor ononverzichtelijke.... ook kan waarschuwen voor een overgang waar de bellen / lampen / spoorbomen van actief zijn.
                          Beetje net zoals waarschuwen dat de brug open staat. Weet je ook gelijk of je een andere route wilt kiezen.

** geldende snelheid klopt even niet bij kruising**
                            https://goo.gl/maps/3jih18s8bMJCmZrK6

als ik vanuit veghel met het kanaal aan mijn rechterhand over deze splitsing rijd, krijg ik heel even net na de stoplichten 50 km/h als max. snelheid i.p.v. de geldende 80 km/h. Dit viel op omdat ik dan een max. snelheid overschrijding melding krijg.
                            Alsof FM die 10 mtr 50 km/h van de zijstraat even overneemt. Ik kan in Openstreetmap niks geks vinden daar lijkt het te kloppen.

Twan
                              'Slimme stoplicht geluid'
                              Volgens mij hebben we hier niks in gewijzigd, mocht je nog eens opvallen dat het toch niet goed werkt laat het vooral weten!

1. stoplicht nog eerder willen zien
                                Ik zal eens overleggen in hoeverre dat kan, we krijgen deze data namelijk via een andere partij door

2. alleen een 'pong' als het stoplicht van groen naar rood (of oranje) springt
                                De insteek is nu dat je het krijgt als deze op groen springt voor als je niet aan het opletten bent terwijl je aan het wachten bent. Ik zal eens met ons design team overleggen of we hier dan geen setting van kunnen maken o.i.d. want wat jij zegt heeft ook wel wat.

3. Binnenkort gaan we inderdaad ook een afteller laten zien voor als het stoplicht op rood staat wanneer deze weer groen wordt. Volgens mij wordt dit alleen (nog) niet ondersteund door elk stoplicht.

Feature gevaarlijke spoorwegovergang
                              Ik zal het eens navragen, maar volgens mij krijgen we niet door of de bellen/lampen actief zijn van deze spoorwegovergangen.

geldende snelheid klopt even niet bij kruising
                              Ik zal deze noteren, vreemd inderdaad als het in OSM wel goed staat.

• Twan heeft hierop gereageerd.
                              • Twan vindt dit leuk.

Ruben-FM
                                Slimme stoplicht pong
                                melding komt pas (geschat )na 2-3 sec.
                                Dit is onbruikbaar laat. Ik kijk naar het stoplicht, wordt groen, maar zowel de visual als de pong komen later. Dan ben ik al aan het rijden. Dit heeft geen extra waarde om de doorstroming te verbeteren.

P.s. als het helpt, wil ik bijv. wel ergens op het stoplicht icoontje drukken om in het diagnose bestand een marker te zetten wanneer het stoplicht op groen springt en jullie de oorzaak van de vertraging vinden.

Vooruitkijkbalk loopt achter
                                  Zie screenshot: FM weet dat ie in trajectcontrole zit, maar de balk loopt achter of bevroor:

FM 10.32 (1006)

@Ruben-FM is het de bedoeling dat de ping van de stoplichten je signaleerd voordat ze op groen springen of 2 seconden later pas aankomt?

Ik merk met timing dat ze pas 2 seconden later aankomt in FM

De 'ping' zou in principe meteen moeten komen, maar er schijnt wat vertraging in de data te zitten momenteel. We zijn nu aan het nadenken hoe we dit kunnen verbeteren.