Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Ruben-FM
Slimme stoplicht pong
melding komt pas (geschat )na 2-3 sec.
Dit is onbruikbaar laat. Ik kijk naar het stoplicht, wordt groen, maar zowel de visual als de pong komen later. Dan ben ik al aan het rijden. Dit heeft geen extra waarde om de doorstroming te verbeteren.

P.s. als het helpt, wil ik bijv. wel ergens op het stoplicht icoontje drukken om in het diagnose bestand een marker te zetten wanneer het stoplicht op groen springt en jullie de oorzaak van de vertraging vinden.

Vooruitkijkbalk loopt achter
    Zie screenshot: FM weet dat ie in trajectcontrole zit, maar de balk loopt achter of bevroor:

FM 10.32 (1006)

@Ruben-FM is het de bedoeling dat de ping van de stoplichten je signaleerd voordat ze op groen springen of 2 seconden later pas aankomt?

Ik merk met timing dat ze pas 2 seconden later aankomt in FM

De 'ping' zou in principe meteen moeten komen, maar er schijnt wat vertraging in de data te zitten momenteel. We zijn nu aan het nadenken hoe we dit kunnen verbeteren.

Valt onder de fouten van Google TTS ook het Engelse accent van de spraak dame? Ik krijg het op geen enkele manier anders ingesteld. Cijfers worden Engels uitgesproken maar andere tekst krijgt een rare Engelse mix.

Ruben-FM hoi Ruben, de Play Store geeft nog geen update aan, de laatste build die ik op mijn telefoon heb staan is de 1002. de 1005/1006 zijn nog niet
        beschikbar om te downloaden, kan dat kloppen?

Muiz Je zou even kunnen controleren in de text-naar-spraak instellingen van je telefoon of de Nederlandse taal misschien nog geïnstalleerd moet worden. Had je hiervoor ook het probleem dat je alleen gekraak hoorde?

• Muiz heeft hierop gereageerd

Koenz Die zou wel beschikbaar moeten zijn sinds eind vorige week als het goed is. We horen wel eens vaker dat het bij sommige gebruikers wat langer kan duren 🤔 weet niet zo goed wat de oplossing hiervoor is, misschien de Play Store app even helemaal killen en opnieuw opstarten ofzo?

Koenz Ruben-FM
          Wacht je tot Google met een update komt? (die worden pas laat gepusht. geen idee wat dat triggert)
          Of zie je ze ook niet als je in Play store actief nakijkt of er updates zijn? Ik moet hiervoor af en toe actief kijken:

• play store
          • rechtsboven op je profiel letter knopje drukken
          • bovenaan "apps en apparaat beheren"
          • 2e regel: ""updates beschikbaar" (of "geen updates beschikbaar") -> op deze regel drukken.
          • en dan zie je een lijst met apps waar updates van zijn.
            Op deze manier zie ik dus echt nu 'as we speak' dat er een nieuwe versie is: FM 10.32 (1007).

Opmerking (wat bij FM het probleem niet zal zijn.... 😉):
          apps die je al lang niet meer gebruikt komen sinds enige tijd ook niet meer in dit lijstje (geen updates meer). Je moet die app dan eerst een keer gebruiken, en dan staat er vaak wel een update in dit lijstje of je krijgt een popup met update beschikbaar.

Hallo,

Hieronder enkele punten die mij zijn opgevallen tijdens het rijden. Ik heb PRO en ben bèta user. Ik gebruik FM op een Sony Xperia 5 IV met Android 13.

• TTS over Bluetooth valt half weg tijdens muziek. Muziek draait, flitser op de autoweg, normaal hoor je nu het geluid en iets als "let op flitser bij 123.4" Echter hoor ik pas iets als het geluid en de TTS bij het woord flitser zijn. Als ik geen muziek luister is dit geen probleem.
            • Soms hangt de app zich tijdens navigatie helemaal op en moet ik een force stop doen en opnieuw openen. Kan de achtergrondtaak van FM niet sluiten zonder force.
            • Op mijn telefoon heb ik dark mode altijd aanstaan. Echter wil ik tijdens het navigeren met FM dat deze automatisch overschakelt naar de goede mode, kijkend naar de tijd. Google Maps doet dit al. Als ik FM op automatisch zet is deze altijd donker omdat mijn telefoon op donker staat. Nu moet ik hem dus steeds handmatig op lichte modus zetten. Als ik dan weer in een tunnel zit is het te fel. Kortom, misschien een idee om een dag/nacht modus toe te voegen die naar zonsopgang/ondergang op die locatie kijkt? En uiteraard ook in tunnels vanzelf omschakelt.
            • Bij instellingen -> meldingen ook de slimme verkeerslichten opties toevoegen. Voorbeeld geluid, zelf instellen of je het bij rood en/of groen wil, etc.
            • Bij het parkeren in FM misschien automatisch de kortstbijzijnde/meest aannemelijke parkeerautomaat voorselecteren voor de plek waar je staat. EasyPark/Parkmobile is dit al geïntegreerd. Maakt het starten van een parkeeractie een stuk sneller en makkelijker.
            • Tijdens het rijden duurt het vaak heel erg lang voordat de nieuwe snelheid wordt aangegeven. Ook vaak zo dat als ik in de buurt van een autoweg/snelweg/N-weg rijd dat FM de snelheid van daar (80/100/120/130) aangeeft. De straatnaam boven in beeld klopt dan wel.
            • Volume over BT is heel zacht. Android BT volume staat op maximaal. FM staat ook op maximaal. Als ik op een normaal volume muziek luister is het alsof de TTS fluistert. Als ik de muziek eens goed hard heb staan is het wel goed te verstaan.
            • Mogelijkheid om kaarten offline te downloaden. Weet niet of dit mogelijk is met OpenStreetMap. Woon in de grensregio en daar wisselt hij vaak tussen Nederlands/Belgisch/Duits netwerk. Dit duurt dan soms 2 minuten waardoor FM even helemaal de kluts kwijt is kwa navigatie. De melding dat FM offline is komt overigens wel erg snel in beeld dus dat is goed. Dan weet ik in ieder geval dat ik op dat moment een melding zou kunnen missen

Ik heb vast nog wel wat tips/bugs die me te binnen zullen schieten. Die zal ik dan ook nog posten. Verder ben ik super tevreden en betaal ik daarom ook graag voor PRO.

Edit na paar minuten: er is me inderdaad nog iets te binnen geschoten. Heb deze toegevoegd aan de lijst
            Edit 2: Nog iets toegevoegd
            Edit 3: Het is weer zover

roon2 Ruben fm instelling staat zoals op het plaatje wat hier al eens is neer gezet
            Probleem blijft nog steeds met geluid met samsung s8
            Sinds 15 mei geen update meer ontvangen
            Ook deïnstalleren en opnieuw installeren helpt niet blijft oude versie

• Twan heeft hierop gereageerd

Twan nee hij blijft op de oude versie staan niets handmatig te vinden en ook playstore uitzetten en weer opstarten helpt niet
              ik heb versie 10.31 (1002) en dat bloijft zo
              Heb ook nu de app op mijn tablet gezet om te kijken en dat werkt wel overigens ook op versie 10.31 (1002) en ook hierop komt geen update ??

Ruben-FM, ook al geprobeerd, maar werkt niet. heb ook de stappen van Twan ondernomen, ook dat werkt helaas niet. Ik heb hetzelfde als Ronald2, laatste update was 15-05.

Koenz @Ronald2

• play store

• in zoekbalk flitsmeister opzoeken

• op flitsmeister naam drukken (niet op openen button) en iets omlaag scrollen zie je zoiets als dit:

• Op 'over deze app' drukken. En helemaal omlaag scrollen. evt. nog op het 'i' tje drukken achter compatibiliteit voor .... Dan zie je dit scherm: en wat staat er bij jullie dan achter de datum bijgewerkt op: en Compatibiliteit: "werkt op je apparaat?"

De screenshots zijn van mijn toestel. Verder heb ik geen verstand van apps, android of zoiets anders dan gebruikersniveau.

• Koenz heeft hierop gereageerd

Twan hi Twan, dit is de info die ik heb:

Koenz Heb jij toevallig nog geen android 8 of hoger? Zie dat deze versie (toevallig) voor Android 6.0 en hoger is... en bij mij Android 8.0 en hoger..

• Koenz heeft hierop gereageerd

Twan ik heb de android 9 er op staan.

Koenz
                        Dan misschien beter deze vraag aan de support van flitsmeister stellen? waarom je niet kan updaten? Ik weet het dan ook niet meer. Je bent wel bij google als Beta tester voor Flitsmeister aangemeld? Kun je ook in de playstore onder flitsmeister zien.