Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Ik bedoel voor de S7 het probleem met het TextToSpeech engine omdat de Google TTS voor vreemde geluiden zorgt

HSch Bedankt voor het doorgeven, we gaan het toevoegen!

Ruben-FM
      Het lijkt er op dat ik sinds een versie of 5 geleden een 'pong' krijg als slimme stoplichten op groen springen?

• FM navigatie actief. (kaartscherm en route geseleteerd)
      • benaderen van slim stoplicht
      • pong klinkt als stoplicht op groen springt. tegelijk met icoontje boven vooruitkijkbalk.

Alleen niet bij alle stoplichten, alsof ik dan niet binnen het geofence zit, te ver weg of zo. Kan het zijn dat dit een feature is geworden die nog in Beta loopt?

Twan Dat is inderdaad een tijdje geleden toegevoegd. We geven deze melding alleen als we de verkeerslicht kunnen matchen aan je navigatie instructie, zodat we zeker weten dat het licht waar we de melding voor geven ook relevant is. Als je het gevoel hebt dat je dus wel een geluidje had moeten krijgen terwijl je navigatie aanstond dan mag je daar wel een situatie van doorgeven, dan kunnen we checken waarom het dan niet goed gematched wordt.

• Twan heeft hierop gereageerd.

In de routeplanner wordt raamsdonksveer uitgesproken en weergegeven als raamsdonkveer.

In android auto geen meldingen in het scherm van slimme verkeerslichten.

Laat heel traag in android auto.

Ruben-FM Hoi Ruben, ik heb de update geïnstalleerd op mijn Samsung S8 maar ik heb nog steeds het vreemde geluid. Enig idee waar dit aan ligt en wanneer FM verwacht het te kunnen oplossen? Betreft onderstaande:

Op Samsung S8 en S10 devices defaulten we nu naar de Samsung TextToSpeech engine omdat de Google TTS voor vreemde geluiden zorgt

Wtr Ik heb bij ons navigatieteam nagevraagd of Raamsdonksveer misschien verkeerd in het systeem staat.
              Op Android Auto mochten we in het verleden helaas geen verkeerslichten tonen van Google vanwege de strikte Android Auto richtlijnen. Ik zal eens kijken of hier iets in gewijzigd is.

Koenz Het probleem ligt aan de Google text-naar-spraak engine die wij aanroepen in combinatie met deze Samsung telefoons. Je zou eens kunnen controleren of je in de instellingen van je telefoon de text-naar-spraak instellingen kan vinden en hier de engine kan aanpassen naar Samsung text-naar-spraak (mogelijk moet je deze eerst uit de Play Store downloaden). Ik ben benieuwd of je de problemen hierna nog steeds hebt. Wat wij in de update hebben toegevoegd is dat deze automatisch zou moeten wisselen naar de Samsung text-naar-spraak, maar misschien staat deze dus nog niet geïnstalleerd op jouw telefoon.

Wtr Wat betreft de Raamsdonksveer instructie; weet je waar dit ongeveer gebeurd is? Was dit bij een afslag richting Raamsdonksveer? De plaatsnaam lijkt goed te staan in ons systeem, maar misschien in combinatie met een afslag dat dit mis gaat.

Hoi! Nieuw hier... kan ik ook andere bugs posten hier, die niet in je originele bericht staan, bovenaan?
                    Ik heb een nieuwe S23 Ultra en heb starten met bluetooth verbinding aan staan. De app start wel, als deze verbinding maakt, maar geeft geen meldingen tot ik de app een keer open op de voorgrond.

jasperkuin Hey, bugs kunnen ook in dit soort threads gemeld worden, maar algemene support vragen het liefst via support@flitsmeister.nl. Wat je kan proberen is om naar de instellingen van FM te gaan (tandwieltje rechts bovenin de app) -> Geavanceerde instellingen -> Problemen oplossen -> hier staat mogelijk iets van 'Achtergrond gebruik toestaan' en evt 'Locatie permissie op 'altijd''. Deze kan je aantikken om dit juist te zetten en dan zou de app ook vanuit de achtergrond moeten werken zonder een keer naar de voorgrond te hoeven halen.

Ruben-FM Achtergrond gebruik had ik al aangepast, maar de locatie instellingen op altijd heb ik net ingesteld. Dankjewel voor je tip!

Fm crash / vastloper:
                        Vandaag 30 mei rond 15.30 uur met Google crash report 31b31a0a-a38e-4307-89d0-6f4229fbe84c en ""beta twan" bij de comments.
                        Diagnose bestand vandaag ook verstuurd van twan.....@.......

Vrijdag 26 mei rond 19.15 ook vastgelopen. Diagnose bestand Vrijdag Verstuurd van zelfde adres.

Beide keren fm kaart scherm op de voorgrond actief. Na ca 1,5 uur rijden met fm navigatie actief.
                        Na deze crash bleef fm bij normaal starten in het blauw "FM" opstartscherm hangen. Na gedwongen stoppen startte fm in dagmodus op. Moest een keer normaal afsluiten en opstarten om fm.in de ingestelde dank mode te krijgen.

Ik hoop dat jullie iets uit de logbestanden wijzer kunnen worden.

S22+ alle updates FM 10.32 (1003)

Ruben-FM Hi Ruben, de voorkeursengine bij tekst naar spraak staat ingesteld op de Samsung engine. Of doe ik iets niet goed? het geluid probleem heb ik nog steeds.

Twan Er is helaas geen crash terug te vinden ☹️ Was het een harde crash, waarbij je ook een pop-up kreeg om de crash te versturen? Of was het een vastloper waarbij de app gewoon niet meer reageerde? (of misschien sloot deze gewoon meteen af zonder enig bericht?)
                            Ik zal even onderzoeken waarom het opstartscherm dan bleef hangen.. hopelijk kan ik iets reproduceren

• Twan heeft hierop gereageerd.

Koenz Dat staat inderdaad goed. In build 1005 komt een aanpassing waardoor de samsung spraak engine zekersteweten gepakt zou moeten worden.. deze moet alleen nog goedgekeurd worden door Google zodat deze voor jullie beschikbaar is om te downloaden. Als je de update gehad hebt, zou je dan eens kunnen laten weten of het beter werkt?

• Koenz heeft hierop gereageerd.

Ruben-FM
                                Kreeg de vraag van Google om een report in te vullen.
                                Was net een uur geleden. Misschien moet dat nog door de Google molen??

Twan Ah ja, duurt blijkbaar even voordat dat bijgewerkt wordt.. staat nu 'last updated 14:00', dus ik zal straks of anders morgen nog even kijken

Ruben-FM Ja ga ik zeker doen. Dankje voor je snelle (re)acties.

Crashed:

31 mei tussen 21.15 en 21.45 uur.
                                      Google crash report melding kwam 2x achter elkaar helaas 2e x verkeerd gedrukt op sluiten I.p.v feedback versturen.
                                      FM diagnose Verstuurd 31 mei 21.50 uur van twan...@...
                                      S22+