Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

RogerB yup. Mag van Flitsmeister harder rijden dan van Rijkswaterstaat

• Mier vindt dit leuk.

Ik heb iphone 14 nieuwste beta flitsmeister build en de nieuwste ios 17 beta. Maar mijn flitsmeister 2 lijkt te disconnecten. Weet iemand wat dit kan zijn? Zie screenshot van melden dat hij gekoppeld !

Na gebruik van de app stopt hij niet automatisch, maar crasht ie in plaats daarvan:

Ik draai op iOS 16.6

Jaspils

Hier idem. Sinds een tijdje stopt FM steeds uit zichzelf.
      Vervolgens maakt ie weer verbinding met de TWO en om vervolgens weer te stoppen.
      zeer irritant is dit en hier had ik in het verleden nooit last van.

Ook is de app ontiegelijk traag geworden. Iets wat ik ook niet eerder heb gehad.
      ik draai gewoon op iPhone iOS 16.6 op een iPhone 12 Pro Max.

Ik heb een IPhone 12 met IOS 17 beta 3 en laatste beta versie van FM - ik rijd een Peugeot 3008 en Connect via CarPlay - sinds deze versie:

• geen dynamische snelheidweergave ((is al bekend begreep ik)
        • volume regeling radio werkt niet - bij afsluiten FM kan ik de radio weer harder/zachter zetten, maar 9 van de 10 keer als FM draait via CarPlay kan ik niets meer met volume
        • van de week een ritje Schiphol ((afsluiting A10) blijft de begeleidingstem '‘hangen ' / veel
          instructies geven die er niet toe doen

wellicht in de volgende versie deze punten op te lossen

• xLars heeft hierop gereageerd.

Peter-Harderwijk Ja je middelste puntje ben ik ook geregeld tegen gekomen. 3 keer tijdens de rit, dan volgt er een FM melding en blijft de het audio systeem hangen in de 'navigatiemodus'. Een maal bij opstarten van FM.

Voor zover geprobeerd bleek de telefoon opnieuw op te starten de enige oplossing.

Geluiden zijn uitgezet maar voor CarPlay werkt dat helaas niet..

RogerB ja dit is ook bij mij ik gebruik de Iphome Pro Max 14 met IOS 17 beta 6 . Krijg ook melding van 130 km per uur melding ((trajectcontrole bij Schiphol en voor Den Haag)

Ik draai nu 10.36 op iOS 16.6.

mijn Flitsmeister freezed elke 2 a 3 seconde voor 1 a 2 seconde. Scrollen door de map is niet te doen en navigeren door de app ook niet. Eigenlijk geen idee waarom dit zo is. Zowel in app als via CarPlay.

Meer mensen dit probleem?

mogelijk related: gebruik van Flitsmeister maakt mijn telefoon gigantisch warm. Ik dacht dat het puur CarPlay was, maar zelfs de app navigeren op de bank thuis maakt hem intens warm.

kan ook weer gerelateerd zijn aan de frequente crashes in een eerder bericht van mij.

• xLars vindt dit leuk.

Jaspils Ik heb hier ook last van gehad sinds een paar updates terug. App opnieuw verwijdert en opnieuw gedownload en nergens meer last van.

xLars Thanks! Heb ik nu ook gedaan en de app werkt (gewoon vanaf de bank) gelijk een stuk sneller en telefoon wordt niet gelijk warm. Moet het komende week maar even wat duurtesten hoe het ook met CarPlay werkt.

Voor de Flitsmeister developers die dit lezen, ik heb voor de zekerheid via de App (vóór de herinstallatie) logbestanden naar jullie gestuurd. Gewoon voor het geval jullie iets willen analyseren.

• xLars vindt dit leuk.

Jaspils Bij mij doet de CarPlay het ook weer normaal. Bijzonder dat dit mij meerdere gebeurt, namelijk ook bij enkele vrienden van mij. Jammer dat alle instellingen gereset worden maar goed risico van beta 🙂

7 dagen later

FM zegt dat verkeerde dynamische snelheid door Apple beta 17 komt. Waarom werken TomTom, Google en Waze dan wel goed?

Recent had ik in twee ritten dat de tekst van meldingen door elkaar lopen. Is dat een bekend probleem? Ik had in de instellingen van de telefoon de tekst op "vet" staan ivm lezen.

RogerB daar heb ik ook al twee versies last van net weer op de A44 120 terwijl het tot 19:00 100 is al meerdere keren in de app gemeld

Kan het zijn dat afgesloten wegen niet meer worden geüpdatet?
                              Inmiddels al meerdere afgesloten wegen gehad die niet zichtbaar zijn in Flitsmeister.
                              Ook wegen die bijvoorbeeld al een maand geleden zijn afgesloten en dat de komende maanden ook nog zijn.

Kaspar heeft de discussie gesloten .
                                een maand later
                                Maarten-FM heeft deze discussie losgemaakt .