Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Build 1031 - Beschikbaar in de Play Store

Bugfixes en verbeteringen

• Wisselen tussen dag/nachtmodus op de kaart zou nu beter moeten werken (dit zou misschien ook de reden kunnen zijn geweest van de vastlopers in de vorige versie)
  • Afgesloten rijstrook instelling wordt nu correct uitgelezen
  • Als je een route start naar een tankstation dan zal nu het brandstofprijzen scherm gesloten worden
  • Focus mode schaalt wat beter in split-screen modus (dit gaan we in de toekomst nog wat beter opzetten)
  • Kleine performance verbetering toegepast op de achtergrond

Build 1033 - Beschikbaar in de Play Store

Bugfixes en verbeteringen

• Matrixborden werden soms niet goed getoond in de app, dit zou nu verholpen moeten zijn
  • Instellen van profielfoto zou nu weer correct moeten werken
  • Crash opgelost op de kaart die soms optrad op Android Auto
Ruben-FM heeft deze discussie vastgezet .
    6 dagen later

@Ruben-FM zojuist 2 crashes tegen gekomen tijdens het rijden. Eerste was midden mijn rit, kon hiervoor geen report doorsturen. Situatie was niet toepasselijk, 2de crash zojuist opgestuurd.

Hij blijft tijdens de rit vast hangen op een willekeurig punt op mijn rit maar beweegt of doet verder niets. Krijg daarna ook niks meer te horen.
    Ik kan op 1 of ander reden wel de map bewegen maar de buttons doen het verder niet.

Email: qc......@gmail.com
    Tijd: 07:44

Vast gelopen

1. FM gestart, 'thuis' geselecteerd in navigatie:
      2. Scherm wordt zwart.
      3. Android FM wegdrukken met het 'O', dan gaat FM naar achtergrond en wordt overlay actief.
      4. FM weer naar voorgrond blijft FM 'bluescreen' niks mee te beginnen.
      5. Weer met 'O': zie hierboven
      6. FM voorgrond: zie boven enz.
      7. FM wegvegen start opnieuw op en alles OK

Meteen diagnose bestand gestuurd 13-10 rond 14 uur van twan....@.....
      FM10.38 (1033) S22+

@Ruben-FM nog een random crash tijdens het rijden.

Dit keer geen rit actief, navigeer zelf ivm vaste route. Opeens krijg ik een melding dat FM gestopt is met werken. FM forceert zichzelf volledig af.
        Hierop app weg swipen bij recente apps en FM weer opstarten. Weg was rustig, geen file of dergelijke.

Datum: 16 okt 23
        Tijd: 19:13
        Email: qc......@gmail.com
        FM: v10.38 1031

We hadden wat problemen met het terugvinden van crashes van gebruikers. In de update van vandaag hebben we wat toegevoegd zodat deze crashes beter in het logbestand terugkomen. Als jullie nog een keer een crash hebben, zouden jullie dan opnieuw het bestand kunnen toesturen?

Op iPhone zie je bij de details van de melding ook je huidige locatie. Zo kan je makkelijk zien hoe ver je van bijvoorbeeld een file af bent, en welke afslag je kan pakken om de file te omzeilen.
          Bij Android wordt de huidige locatie niet weergegeven. Dat levert mij soms wat zoekwerk op "waar ik nu ben"
          Niet versie specifieke bug, meer een change request 😉

5 dagen later

Ruben-FM
            Ik vond het hier in het forum al zo stil de laatste tijd: als in "stilte voor de storm"
            En in de laatste updates ook de nodige vastlopers ervaren, dit komt vaker voor zo vlak voor een grote update. 😉
            We wachten af....

@Ruben-FM tijdens het file rijden mag ik blijkbaar van FM midden op de snelweg even snel naar links boven op het viaduct rijden om de file te voorkomen. 😆

Lijkt net of FM niet het verschil weet of er een kruispunt of in dit geval een viaduct is?
            Mogelijk dat jullie dit kunnen checken en eventueel verbeteren.

MrDriveway Wat was de reden dat je deze nieuwe route kreeg? Had je zelf een nieuwe route gestart, was je van de originele route afgeweken, of nog een andere reden?

Ruben-FM Helemaal niets, FM niet aangeraakt tijdens en erna.
                Dit heeft FM "zelf gedaan", ik was file aan het rijden met max 5km/h. Toen ik onder het viaduct stil stond kreeg ik een aangepaste route en geluid om dat route te volgen.

15sec later op de snelweg hervatten FM weer de route in de file.

• Twan heeft hierop gereageerd.

MrDriveway
                  Ik denk dat je te lang onder dat viaduct stil stond. Dan haakt FM je aan die andere weg vast.
                  In het verleden zijn hier enige posts over parallel wegen / positie etc. etc. geweest. FM heeft hier in het programma dingen op aangepast.
                  Ik heb enkele weken terug een gevalletje gehad over snelheden op een parallelweg: https://forum.flitsmeister.nl/d/2559-android-beta-versie-1037/18 puntje 8.
                  Hier weet blijkbaar 1 deel van FM (dat navigeert) dat ik op de parallelbaan rijd, maar en blijkt dus nog een 'ander deel binnen FM' de snelheden te regelen dat mij op de snelweg zette.

Snelheid aanpassing een wegsectie te laat
                    Op onderstaande locatie / tijd:
                    bij vorige afrit was al snelheid 100. Andere naviapp (magic earth, ook openstreetmap data) gaf correct meteen 100 km/h aan. FM deed dit pas bij de volgende afrit. Ik ga ervanuit dat dit binnen FM fout gaat, omdat beide dezelfde openstreetmap data gebruiken.

In focus mode geen actuele snelheid zichtbaar bij trajectcontrole
                      Dit is best irritant omdat je niet weet wat je doet om je gemiddelde bij te sturen:

Om hiervoor naar voor mij of kaartweergave te gaan kan ook niet de bedoeling zijn toch?

geen melding in focus mode met Google maps actief in 'stille modus'
                        Heb gisteren 26-10 meerdere keren geen melding gekregen in focus mode. Oa hier:

maps actief, geen melding.
                        daarna nog op een paar plekken.
                        Maps uitgezet, toen kwamen meldingen gewoon door. Toeval en andere oorzaak? of heeft dit met elkaar te maken?

Diagnosebestand opgestuurd:
                        27-10 17 uur
                        van twan...@.....
                        S22+FM10.38 (1034)
                        Ook voor deze post: https://forum.flitsmeister.nl/d/2561-android-beta-versie-1038/15

Twan Hmm vind het toch bijzonder dat FM zich laat wennen aan een andere situatie waarbij het duidelijk niet kan. Interessante situatie.

Reed vandaag over de A2 thv knooppunt Batadorp. Hier heb je snelweg met parallel N-weg, A2 heeft een stukje viaduct zodat je parallel kan rijden. Nou file op de A2 en ik reed op de N2, krijg ik een file melding van 18 minuten te zien 5sec later verdwijnt ie weer en weet FM dat ik op de N2 rij.
                          Volgens mij had jij hierover ook wat van gemeld dacht ik?

Hopelijk kan FM er wat aan doen om het wat strakker te maken.

• Twan heeft hierop gereageerd.

Nog een leuke, deze matrix borden verschenen ineens terwijl ik op de provinciale (2 baans) weg reed.
                            Weliswaat niet ver van de A9, Gaasperdammertunnel, maar toch ver genoeg er vandaan, iets van een paar kilometer.

• Twan vindt dit leuk.

MrDriveway

Misschien dat deze gevallen hier nog iets mee te maken hebben onder de motorkap van FM?
                            https://forum.flitsmeister.nl/d/2555-android-beta-versie-1034/35

https://forum.flitsmeister.nl/d/2552-android-beta-versie-1033/12
                            Navigatie schijnt met de wegsecties in Open Streetmap te werken. Einde sectie doet FM hier een actie, i.p.v. naar de weg en de regels te kijken.

https://forum.flitsmeister.nl/d/2552-android-beta-versie-1033/15
                            (is opgelost, in ieder geval door de gemelde situaties)

Of deze situatie:
                            https://forum.flitsmeister.nl/d/2491-onterechte-filemelding-met-navigatie-aan