- Bijgewerkt
Overlay functie werkt niet meer
Sinds de laatste "grote" update naar versie 11.0 werkt de overlay functie helaas niet meer. Ook niet na het uitschakelen en opnieuw activeren van de overlay functie.
Overlay functie werkt niet meer
Sinds de laatste "grote" update naar versie 11.0 werkt de overlay functie helaas niet meer. Ook niet na het uitschakelen en opnieuw activeren van de overlay functie.
Alternatieve route knop.werkt niet
Vanuit fm, navigatie werk selecteren werkt ie wel.
Rit actief naar een adres, halverwege kom ik er achter dat ik het adres ken en er zelf naar toe kan.
Tijdens een snelweg wissel van A59 naar A2 kreeg ik dat melding en tijdens die melding stopte ik FM navigatie. Vanaf dat moment heb ik tot einde bestemming met melding in het display gereden.
Melding lijkt niet weg te willen totdat ik FM afsloot.
FM v11.0 1038
S22 Ultra, Android 13, OneUI 5.1
Weekend naar het zuiden gereden. Conclusie: matrixborden(ook de groene pijlen A2 vanaf Roosteren tot aan Urmond) in app, doen het niet, file meldingen kwamen niet in het scherm(A16, A15 en A2). Flitsermelding dubbel in het scherm A2, hmp 39.4 L. Sommige flitsmeldingen pas als je er net langs rijd, maar niet van te voren.
Scherm zakt naar beneden, maar gaat niet meer terug naar boven, heb dan een zwart vlak, waar dus eigenlijk de matrixborden in horen te staan, die dus niet te zien waren.
Samsung S23+ Android 14 One UI 6
Hier werkt de "overlay" helaas niet meer, meer mensen hier last van?
Als ik de app naar de achtergrond zet verschijnt niet de snelheid meer op het scherm.
Nieuwe Flitsmeister update is zwaar klote werkt niet goed op Android auto tevens kan ik niet meer zien waar de flitsers staan op mijn ingestelde wegen staat niets in mijn lijst update is zwaar klote doe er wat aan fm
We wilden vandaag een nieuwe beta sturen, maar krijgen daarbij een vage foutmelding in de Play Store. Hopelijk is het een tijdelijke storing, maar we hebben contact opgenomen met Google hierover. Update: was een tijdelijke storing, het is ondertussen gelukt. De update is dus in review bij Google. Wanneer deze beschikbaar is, zouden jullie hier dan weer mee kunnen testen?
Voor de overlay is trouwens de 'altijd' locatie permissie nodig. Verder waren er wat problemen met Android 14 die we hebben opgelost waardoor de overlay mogelijk ook niet werkte.
Twan Bedankt voor de reproductie stappen voor de alternatieve route knop. Die zijn we tijdens het testen wel eens tegengekomen maar konden het niet reproduceren, ik denk dat we dan een route van buitenaf ook gestart hadden. Gaan we oppakken ️ Het aftellen van de stoplichten komt ook weer terug in een toekomstige versie, dat is er nu inderdaad tijdelijk uitgehaald.
MrDriveway Dus tijdens het rijden de route gestopt -> de instructie bleef bovenin hangen?
DenO We hadden een storing dit weekend met de matrixborden vanuit het NDW. Dat zou vanaf vandaag weer opgelost moeten zijn. De overige problemen die je noemt zouden nu ook opgelost moeten zijn, kan je die na de update nog eens checken?
DirkvG Als je het vervelend vind dat je het volume aan moet hebben dan kan je in de instellingen, onder Geluidsopties 'Gebruik het systeemvolume' uitzetten. Dan probeert FM het volume zelf aan te passen alleen tijdens een melding.
Pmulder We doen ons best Staat je locatie machtiging wel op 'altijd'? Aan Android Auto is in principe verder niet veel gewijzigd. Mogelijk had je ook last van Android 14 problemen, die zouden na de volgende update opgelost moeten zijn.
Ik merk een update met de roodlichtcamera's.
Flitsmeister zegt nu: "Flitspaal rood en 70 kilometer per uur".
Enkel bij deze waarschuwing zit nu de extra tekst "kilometer per uur".
Ik ben nog steeds fan van de kort en krachtige versie: "Flitspaal rood en 70". Breng dat terug..
Of voorzie een optie tussen korte en lange waarschuwingen.
Aangezien flitsmeister steeds op de achtergrond bij mij draait als extra hulp, heb ik ook liever duidelijke en krachtige hulp dan een App die veel te veel onnuttige info verteld!
Keep it short and clear please
Ruben-FM correct, melding kwam in beeld daarna actieve rit gestopt. Vervolgens bleef de melding tot eind bestemming staan.
@Ruben-FM ik merk ook dat er in de flitsers lijst véél onbekende flitsers staan zonder straatnaam maar wel op de kaart duidelijk te zien is.
Braam Goed opgemerkt! Dit hadden we fout ingesteld, wordt aangepast in een volgende update. Update: dit is expres gedaan om te verduidelijken dat het getal om km/u gaat en niet om bijv 'over 50 meter'. We gaan in de toekomst wel een optie toevoegen om deze spraakmelding dus te verkorten zoals je gewend was.
MrDriveway Hangende navigatie instructie hebben we ook een fix voor in een volgende update. Wat betreft de flitsers met onbekende straatnamen; er ging wat mis in onze backend, dat zou nu opgelost moeten zijn waardoor de flitsers langzaamaan weer een straatnaam moeten krijgen.
De update staat sinds vanochtend live, doet de overlay het dan weer bij jullie? Let op dat de locatie permissie op 'altijd' moet staan zodat de overlay kan starten op de achtergrond.
Hoi Ruben,
A22 Alkmaar ri Haarlem thv aansluiting N208 op de A22 voor de Velsertunnel rijstrook 2 dicht, Hier geen melding van en ook geen martrixbordjes te zien. Verder werkt alles in de App naar mijn idee correct.
Vraagje, kunnen er tankstations(met logo) op de route worden aangegeven.
Ruben-FM Overlay getest met Maps, werkt weer naar behoren.
.
.
Mocht iemand er niet uit komen om locatie permissie te vinden (Samsung), zie hieronder:
Tik en houd FM 2-3sec ingedrukt en klik op i icoontje
Klik op Machtigingen
Klik op Locatie
Selecteer 'Altijd toestaan'
Vervolgens check je of de overlay feature aan staat in de instellingen van FM.
Mogelijk werkt overlay feature hierna nog niet, zorg dan dat FM volledig is afgesloten en weg gehaald is bij recente apps. App openen en enjoy.
Optie Mijn voertuig > Icoon op de kaart
Scherm word niet volledig gevuld
Ik kan hem zelf nog wel een stuk omhoog swipe.
Als ik hier op 'terug' klik gebeurd er alleen dingen op de achtergrond maar de voorste doet niets.
1x 'terug' gebeurd er niets
Nog 1x 'terug' gaat ie terug naar instellingen
Nog 1x 'terug' sluit alles binnen instellingen
Optie App icon
Optie Flitser & file lijst
App animatie transitie
Matrixborden
FM v11 1042
MrDriveway Bedankt voor je feedback! Wat betreft de matrixborden; die zouden gewoon moeten werken, ik zie ze zelf in ieder geval wel gewoon terug. Of mis je ze alleen op een bepaald traject o.i.d.?
Goed om te horen dat de Overlay het weer doet, maar het is dus nog steeds het niet zo slimme design als voorheen!
https://forum.flitsmeister.nl/d/1837-nieuwe-overlay
Grootste probleem met het huidige design is dat je NIET kan zien hoe hard je rijdt bij een flitspaal, omdat er alleen een icoontje van een flitspaal staat met de max snelheid :-/