Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Build 1052 - Beschikbaar in de Play Store

• Foutje opgelost met de darkmode binnen de app

Build 1051 - Beschikbaar in de Play Store

• De 'Waar wil je naartoe?' balk is nu weg te swipen naar beneden. Deze zal dan niet meer in beeld komen.
  • De aankomsttijd van je route zou zich nu beter moeten bijwerken als er bijv. file op je route ontstaat
  • De navigatie pijltjes op de routelijn verdwenen soms, dat zou nu niet meer moeten gebeuren
  • Als je lang tikt op de kaart dan krijg je nu (weer) de mogelijkheid om naar dat punt toe te navigeren
  • Flitspalen zijn nu weer te dempen door op een flitspaal op de kaart te tikken en dan onderin dit te wijzigen
  • We geven weer aan dat onze kaart informatie van OSM (OpenStreetMap) afkomt
  • De huidige en maximum snelheid worden weer correct getoond in de Focus Mode tijdens een waarschuwing
  • Verder vooral tweaks in het design en kleine bugs opgelost
Ruben-FM heeft deze discussie vastgezet.

Zojuist FM geupdate in de Play Store, zie gelijk al dat darkmode niet overal werkt. Vervolgens handmatig op 'aan' gezet, blijft nog steeds wit thema.
    Smartphone zelf staat default op darkmode dus alle apps kijken naar device system settings om dit over te nemen.

Hier staat darkmode op 'automatisch'

Hier staat darkmode op 'automatisch' maar wit achtergrond

Hier staat darkmode op 'automatisch' maar ook wit

Hier staat darkmode op 'uit', balk beneden is zwart maar de rest is wit

Hier staat darkmode ook op 'automatisch'

Hier staat darkmode op 'uit'

FM v11.3 1051
    S22 Ultra, Android 14

Er zit inderdaad een foutje in de darkmode, we sturen vandaag een nieuwe update uit

Dank je wel. En ook heel hartelijk bedankt voor de mogelijkheid om het venster "Waar wil je heen" weg te kunnen swipen 😃

Als je in een file staat, en je klikt op de melding voor file details, gaat er denk ik met de afronding iets verkeerd

Ruben-FM hierbij bevestiging dat darkmode weer naar behoren werkt.
      Thanks voor de snelle fix want dat is echt een must voor mij en werk. 😄

Geen audio bij flitser melding
        Setup:

• S22+
        • FM actief met navigatie
        • Spotify actief, speelt af op telefoonspeaker zonder BT audio apparaat gekoppeld.
        • Misschien BT horloge verbonden.
        • BT profiel in FM gekozen: HSP forceel tel.speaker: uit muziek dempen: aan.

14 Dec. tijden in screenshots:
        Spotify speelt af direct op telefoonspeaker, er is blijkbaar geen geschikt audio device gekoppeld. melding komt wel in beeld, spotify niet gedempt/pauze, geen audio signaal op telefoon speaker.
        2 situaties:
        net voor deze plek/tijd stond er een mobiele flitser bij het tankstation (er was wel een 'witte melding bovenin zoals bij volgend screenshot) 14-12-07:48 uur:

Idem bij deze vaste paal op de N50 07:56 uur:

Flitser melding komt wel in beeld, maar helemaal geen geluid.
        Diagnose bestand ingestuurd 15-12 van twan....

• Twan heeft hierop gereageerd

opstarten navigatie en route kiezen gaat niet lekker:
          14-12: (Diagnose bestand 15-12 opgestuurd) Tijden in screenshots:

's avonds bij opstarten blijft 'bedankt voor het melden' van die ochtend nog hardnekkig in beeld:

Dan Selecteer ik direct onderin 'Thuis':
          Dan krijg ik een route die ik niet wil, met 'rare alternatieven' via amsterdam/ utrecht A12/A2 etc. Maar die blijven ook niet niet in beeld. Als je ze kiest, lichten ze even grijs op om weer te verdwijnen.

'opnieuw proberen':
          Ik druk weer op thuis: onderin:
          Dan krijg ik 2 finishvlaggen en leid FM de route naar mijn thuis bestemming: blauwe route gaat naar huis. Maar de bestemming bovenin toont het adres van mijn meest recente bestemming (andere finishvlag in België):

Het adres bij het blauwe sterretje / gele pijl was het adres dat boven in beeld stond:

'Weer opnieuw':
          Als ik dan 'braaf' op het invulbalkje met 'waar wil je naartoe?' druk, en daarna thuis kies uit het lijstje is alles wel 'normaal':

Ik weet dus niet wat er gebeurde als ik in het eerste geval ook op 'start route' gedrukt had, of FM dan toch normaal verder zou gaan. Maar ik vertrouwde de bestemming niet.

Was (die avond althans) repeteerbaar.
          Diagnose bestand ingestuurd op 15-12 van twan.....

Twan @Ruben-FM:
            Ik bedacht me net ineens:
            Zou het kunnen dat HSP 'altijd hard afgedwongen wordt' indien ingesteld?
            Maar als er dan geen BT apparaat verbonden is waarmee je dat BT-HSP lijntje mee op wilt zetten, dat FM dan in een doodlopende opdracht verzand qua geluid?
            Ik heb geen enkele kennis van (apps) programmeren, dit was zomaar een idee.

Na een tijdje FM niet te hebben gebruikt en na een update zie ik dat er nu een auto icoontje is
            van waar ik voor het laatst mijn GPS heb uitgezet. Hier ben ik niet blij mee. Zo kan als ik mij gsm verlies of wordt gepikt een ander mijn auto vinden en evt mijn adres. Kan dit uitgezet worden of iets?

5 dagen later
            • [verwijderd]

@Ruben-FM
            Ik kreeg in de app de vraag om mee te doen met een test project ivm navigatie. Gaat dit toevallig over de C-ITS functionaliteit, want daar heb ik me ook al voor aangemeld. Kan niet wachten om te testen. 😎

• [verwijderd]

Nog een vraagje:

Worden favorieten bewaard in je account. Dus kunnen ze terug gehaald worden bij verwijderen en opnieuw installeren of een nieuwe phone. Of ben je ze kwijt?

Ik zou graag meer fm ook als navigatie gaan gebruiken en wil ook de pro uitproberen (December deal) , daarom deze vraag. 😉
              Bedankt en Fijne feesten !

Ik merk dat als je van een weg afrijdt terwijl de trajectcontrole loopt en de max toegestane snelheid omlaag gaat, FM aangeeft dat je te hard hebt gereden terwijl je er nog ruim onderzat

Trajectcontrole met een afrit die met lagere snelheid is, gem snelheid zat tussen max trajectcontrole en boven snelheid afrit (geen trajectcontrole meer), en dan kreeg ik de melding dat ik te hard heb gereden over het traject.

Gok dat het een bug is, maar het is toch een raar gezicht als je ziet dat je op een 80 weg met 68 km/u gemiddeld te hard hebt gereden

Zowel op de beta versie als playstore versie geen mogelijkheden tot instellingen omdat de bovenste balk volledig wit blijft.!! Hopelijk heeft er iemand een oplossing.

Android 13 (Radio Unit)

rabero1985 Nee, stel je verwijderd de app en download FM weer, moet je handmatig je favos opnieuw erin zetten. (Heb er ervaring mee)
              Off topic: PRO is 'm dubbel dwars waard

Mogelijk dat FM dit wel kan inplementeren als een feature?

Arien Ik zie dat je tablet horizontaal houd, probeer scherm eens 90 graden te draaien(als automatische draaien aan staat). Heb zelf namelijk ook op mijn tablet(S7FE Android app beta). Als ik hem horizontaal houd dan is die balk weg draai ik mijn tablet verticaal dan is de onderste balk wel zichtbaar.

Edit:

Sorry bericht niet goed gelezen je heb over radio unit. Durf niet te zeggen of je dat scherm kan draaien.

• [verwijderd]

Al even Pro uitgetest met enkele ritten.
              Werkt zeer goed.
              Over de navi, het valt op dat op vele plekken de snelheid niet correct is (België). Osm is in deze regio wrsh minder populair. Misschien dat fm deze data uit andere (officiële) bronnen kan halen voor een accurater weergave. Ik weet natuurlijk niet wat mogelijk is. Misschien kan er ook nog iets verder ingezoomd worden bij een afslag/instructie (AA).
              Als ik fm even naar de achtergrond laat verdwijnen op de phone, sluit deze ook af in AA en moet de route opnieuw ingevoerd worden. Dit lijkt me ook niet de bedoeling?
              Wel zalig dat deze beide tegelijkertijd kunnen geopend worden. Navi mode op AA met route Informatiebalk en focus mode op phone 😎

Allereerst de alle beste wensen voor 2024!

Met Oud en Nieuw naar Antwerpen geweest.
              Er is nog duidelijk iets mis met de trajectcontrole.

Hieronder: in België, traject controle van 120 km/h, maar ik rij toch te hard, ondanks dat ik er ruim onder zit.

Hieronder, ik rij terug naar huis, traject controle in België al 26 km geleden achter de rug.
              Tweede plaatje laat ook duidelijk zien, dat ik er steeds verder vanaf rij (26 km en later is dat 89km)

En als toetje; ik rij in de trajectcontrole van Utrecht naar Amsterdam, maar er wordt nog steeds 120 aangegeven (spraakmeldingen en echte snelheid kloppen dit keer wel)

En toen ik FM afsloot (bij thuiskomst) werd me gevraagd om een vragenlijst in te vullen,
              De link gaat naar: https://lba.flitsmeister.app/ct/xmDZvramWZrezWl?app_id=<deviceID is gewist>
              maar ik kom hier alleen maar op een prachtig witte pagina uit. Hier gaat dus ook iets mis. Uitgeprobeerd op de telefoon met FF en DuckDuckGo en thuis op de desktop met (wederom) FF en Edge.