Na een tijdje 11.8 te hebben gebruikt (zowel app als CarPlay) zijn er een aantal grote aandachtspunten naar boven gekomen die bijna allemaal ook al in eerdere versies aanwezig waren:
- Batterij gaat leeg als een malle. Ik weet niet precies waar dit door komt, maar zodra ik ook maar 1 minuut in de auto heb gezeten en FM actief is geweest, loopt mijn batterij de rest van de dag bizar snel leeg en dit stopt pas wanneer ik FM op de iPhone handmatig heb geopend en weer afsluit.
- In plaats van "je bent niet meer aan het rijden, de app gaat op stand-by" krijg ik steeds de melding dat FM onverwachts gestopt is...
- Bij iedere melding dempt het geluid (zoals je het zou verwachten), maar na de melding dempt het geluid nóg een keer extra (hij dempt het reeds gedempte geluid) waardoor wanneer de muziek vrijwel niet te horen is, om vervolgens in 1 ruk weer naar vol volume terug te gaan. Vooral irritant wanneer je bijvoorbeeld naar het nieuws aan het luisteren bent.
- Bij starten navigatie via CarPlay Dashboard widgets, synchroniseert 'ie vaak niet met iPhone, waardoor dingen niet meer gelijk lopen.
- Mede door iets dat technisch niet helemaal pluis is, en waardoor de batterij bizar snel leeg loopt, wordt de telefoon ook bijzonder warm, zoals ook al eerder in dit topic is aangegeven.
Inmiddels ervaar ik een groot gedeelte van deze problemen al maanden (op sindsdien 2 iPhones, en meer dan 4x FM opnieuw geïnstalleerd te hebben). Ik hoop dat de focus wordt gelegd op deze bugs i.p.v. nieuwe features. Ik ben al jaren PRO klant, en de verhoging van 8,99 per jaar naar 1,99 per maand was prima, maar de hoeveelheid bugs die steeds blijven hangen is niet oké. Door deze batterijslurpende bugs schrijf ik de fysieke batterij van mijn iPhone ook nog eens sneller af...