Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Weer een nieuwe versie ingestuurd naar Google, staat nu actief in beta

• Als je straks een DASH hebt dan kan je nu hierop een aantal instellingen toepassen vanuit de app
  • Logica voor de flitspalen herschreven om het probleem op te lossen dat deze bij sommige gebruikers verdwenen -> graag horen we of dit het ook opgelost heeft bij jullie!
  • Wat verbeteringen doorgevoerd onderwater om de bekende 'vastloper' op te lossen (waarbij de app nog wel werkt maar locatie e.d. niet meer worden bijgewerkt tot je de app een keer 'killt') -> hier horen we ook graag over of het wel/niet meer voorkomt!
  • 'Geen internet' melding weggehaald (deze klopte vaak niet) en vervangen met een nieuwe melding die aangeeft als er connectie problemen zijn met onze eigen servers
  • Het uitzetten van ambulance en spoorwegovergang meldingen werkt nu weer via de settings
  • Aantal tweaks toegepast op bestaande schermen (met name de instellingen)
  • Twan vindt dit leuk.
Ruben-FM heeft deze discussie vastgezet .

Sinds een paar dagen ben ik een een bèta tester!

In versie 12.4 werkt de gemiddelde snelheid in een trajectcontrole niet meer. Daarnaast doet het beginsignaal van de trajectcontrole ook niet. Aan het eind van de trajectcontrole is wel nog een signaal te horen.
    Ik heb de instellingen al gecontroleerd of de signalen e.d. aan staan, maar hier zie ik niks geks.

Goedemiddag,

Sinds de laatste beta hoor ik nog meer zeer beperkt meldingen. Eigenlijk alleen einde trajectcontrole is de melding die nog hoorbaar is samen met de navigatiemeldingen.

Ik krijg ook geen meldingen op het scherm, ze staan wel op de kaart en in de lijst maar als ik ergens langs rij krijg ik geen meldingen. Muziek wordt dus ook niet gedempt of iets dergelijks.
    Verder werkt de app wel gewoon en ik heb voor zover sinds de update ook geen last meer gehad van de genoemde "vastloper".

Reeds geprobeerd om de app opnieuw te installeren maar dit werkt helaas ook niet. Iemand anders met dit probleem?

• Bertje heeft hierop gereageerd.

Eerste rit bleef fm hangen op mijn thuis locatie, gedurende 2h niet werkend te krijgen. Na een nieuwe rit werkt hij terug maar idd geen geluiden meer enkele einde trajectcontrole en einde file. Ik merk ook dat ik nu op nog zeer weinig plekken een max snelheid zie. Ook lijken niet alle flitsers meer door te komen.

CamielK klopt geen meldingen en waarschuwingen meer sinds circa een week terwijl ik toch echt een flitser passeer, gaat niet goed.

Ben zelfs al bezig om mijn geluidsopties in Bluetooth te wijzigen, maar weet zeker dat dit het probleem niet is, er verschijnt namelijk ook geen optisch signaal en dat op een straat waar normaal gesproken 4 flitsers werden opgemerkt.

Bovenstaande heb ik ook. Vooral als je een route geprogrammeerd hebt, verschijnt er zelfs niets aan het begin van de traject controle. Op de A4, A2 en A12 gehad. Wel altijd de melding van Brabo "Einde traject controle" maar dan ben je al te laat. Het is dat ik ze gewoon weet, maar dit is niet fijn. Ook geen meldingen voor gewone flitsers meer.

Beste Ruben-FM en andere Flitsmeister programmeurs, de laatste update(s) hebben een vervelend probleempje de wereld in geholpen, wat nu al circa 1 week speelt. Flitsers worden niet meer opgemerkt zowel het alarmsignaal, als gesproken tekst als de waarschuwing in een venstertje blijven achterwege terwijl ik zeker weet een flitser te zijn gepasseerd. Dit geld overigens voor alle waarschuwingen zoals slecht wegdenk die niet langer doorkomen op het Android auto systeem. Mogelijk kan hier snel op worden geacteerd want dit is toch juist waar het om gaat. Ik hoor het graag z.s.m.

Helaas hier ook geheel geen meldingen op beide Android telefoons. Ben alle instellingen nagelopen, echter hoor ik alleen de meldingen van einde trajectcontrole.

• Ron99 heeft hierop gereageerd.
            • Ron99 vindt dit leuk.

Hopelijk komt er snel een nieuwe update zodat flitsmeister weer werkt op Android Auto, want zoals het er nu uitziet werkt Flitsmeister niet meer. Is er een mogelijkheid om te down graden zodat we de laatste update terug draaien ???

• Rabero heeft hierop gereageerd.

Bertje Je kan altijd fm verwijderen en manueel een apk bestand installeren van voorgaande versie(s)

• Bertje heeft hierop gereageerd.

Rabero ik kan helaas op mijn telefoon geen apk bestanden downloaden i.v.m. de Police van mijn bedrijf, zal dus uit de playstore moeten komen, hoop dat dit niet te lang duurt want dit is echt balen.

• Rabero heeft hierop gereageerd.

Net mijn pro abonement opgezegd.
                    Gemiddelde snelheid bij traject controles was voor mij het verschil om het abonement te nemen.
                    Tijdens het gebruik loopt FM vaak vast.

Heel het weekend liggen kloten vanalles geprobeerd en het werkt niet meer.
                    Ik kan dan beter de gratis waze gebruiken.

Jammer

Net zoals de mensen hierboven meerdere issues in deze laatste beta versie. Een lijstje:

• Meldingen werken niet meer voor flitsers, trajectcontrole, werkzaamheden. Alleen einde trajectcontrole werkt nog
                      • Stembegeleiding bij navigatie kan niet uitgezet worden. De optie "Navigation instructions" deactiveren veranderd niks aan het gedrag
                      • De settings knop in landscape modus geeft vreemd gedrag
                        • Bij rijden verdwijnt de knop (dit zal waarschijnlijk ter veiligheid zijn)
                        • Als je geen GPS hebt is de knop ook niet beschikbaar
                        • Zodra je een navigatieroute start verdwijnt de knop ook, ongeacht de snelheid waarmee je werkt. Zie ook onderstaande screenshots.

Geparkeerd zonder navigatie, settings knop is rechtsonder zichtbaar:

Geparkeerd met navigatieroute gestart, settings knop is ineens verdwenen:

We gaan een fix uitgooien, er gaat inderdaad wat mis in de beta. Excuses hiervoor!

Hoi Ruben, zojuist de update gedaan en getest, werkt weer als vanouds. Bedankt voor je snelle reactie.