Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Beste testers,

Er staat weer een nieuwe beta voor jullie klaar. In deze beta kan je de volgende zaken testen:

• We testen een aantal performance verbeteringen.

Feedback over deze release kun je hieronder achterlaten. We lezen alles en nemen contact op voor meer informatie waar nodig.

Succes met testen!

Maarten-FM heeft deze discussie vastgezet .

De nieuwe versie is geen oplossing voor de eerder genoemde problemen.
      de Two geeft wel een smiley maar geen maximale snelheid en/of meldingen. Dat komt pas goed wanneer ik Flitsmeister echt op het scherm zet.
      overigens mis ik ook veel info op het scherm.
      geen wegnummer, geen melding van aantal FM gebruikers op die weg, en geen overzicht van problemen of flitsers verder op de route.
      dat was overigens ook al bij de voorgaande versies
      op de post over de vorige update heb ik overigens nooit reactie ontvangen.
      groetjes,
      paul Valster

Sinds de laatste build (12.7.2) wordt bij het opstarten van Flitsmeister (CarPlay) het geluid verlaagd zoals normaal maar wordt ook de muziek gestopt alsof ik aan het bellen ben. Terug installeren naar build 12.7 lost het probleem op.

• Klaas heeft hierop gereageerd.

Eenmaal flitsmeister opgestart op carplay, word de muziek volume verlaagd bij het geluid van flitsmeistermeldingen en blijft het volume laag, deze kan niet verhoogd worden, het lijkt net alsof de flitsmeister melding blijft hangen waardoor de volume niet meer verhoogd of verlaagd kan worden, soms stopt muziek zelfs helemaal zodra er een fm melding op komt. Bloed irritant. ios 18, fm versie 12.7.2

• edit *:
          teruggegaan naar FM 12.7, vanavond even testen of dit het probleem oplost
        • August heeft hierop gereageerd.

Ik heb hetzelfde sinds de laatste update.

Ook hier hetzelfde probleem als hierboven vermeld. Speel je de radio af, switch het meldingsgeluid niet terug en blijft het stil in de auto. Bij Apple Music of Youtube Music wordt het geluid van de muziek verlaagd en zie ik dat ik alleen de spraak volume kan verlagen of verhogen. Door FM af te sluiten keert het geluid van de muziek terug. Teruggedraaid naar eerdere versie lost idd het probleem op.

Als een paar beta's krijg ik de waarschuwing voor een Ambu, terwijl deze zonder optische/akoestische signalen passeert.

Ook is het schermprobleem nog steeds niet verholpen. En nee, ik update mijn IOS versie niet (sorry), zolang andere apps dit wel gewoon ondersteunen. Het ligt sowieso niet aan de radio, want in mijn splinternieuwe werkbus met MAN installatie heb ik hetzelfde probleem. Dit moet voor de toppers bij FM toch een kleine script wijziging zijn om dit voor oudere IOS versies (ik draai IOS 16 op 13pro, dus zo oud is deze niet) het scherm aan te laten passen?

• edit *
                  Aanvulling op eerdere post:
                  terug gaan in Testflight naar de 12.7 versie van Flitsmeister heeft het probleem verholpen. Audio werkt weer naar behoren **

August

• PJ23 vindt dit leuk.

Geluid input constant aan na melding

Ik heb net ook de berichten van anderen gelezen en ook ik heb problemen met het geluid in CarPlay...

MAAR ALSJEBLIEFT dit is eindelijk de eerste keer waarbij het inkomende geluid van de app een keer helder klinkt in de auto!! Mijn idee is dat dit komt omdat het geluid soms binnenkomt als "multimedia" ipv navigatie. Op BT klinkt het namelijk altijd goed!

Terugkomend op het probleem, zie ik dat FM continue ""navigatie audio"" stuurt naar CarPlay op mijn infotainment. Zodra je de app afsluit werkt alles wat betreft muziek etc. weer normaal. Het is verschrikkelijk storend!

Mirkin hier het zelfde probleem. Bedankt voor de oplossing

Hier ook audio-issues met build 12.7.2. Eens inderdaad met Ashrayvano dat het de spraak gestuurde opdrachten hiervoor altijd mono-toon binnenkwamen. Dat is in deze versie wel een stuk beter. Als dit een permanente instelling kan worden, dan zou dat écht top zijn om de spraakopdrachten altijd over multimedia te laten gaan.

Verder is het mij opgevallen dat de file belijning wel erg dikgedrukt wordt weergegeven. Zelfs zo dik, dat je op de andere rijbaan rijdt en denkt dat er file aankomt. Dit mag wel een stuk minder aanwezig zijn.

FM Two blijft maximaal 80km/u aangeven op de A18. Openstreetmap staat keurig op 100 en 130 (19.00/06.00).

Het is een drama wat een blamage met het geluid. Geluid is moeilijk in te stellen op CarPlay. De microfoonfunctie werkt nauwelijks. Ik dacht ligt aan CarPlay maar nee al is de app op telefoon gebruik en dan via luidspreker een route wil inspreken evenmin een reactie. Dit ligt aan de app. Video maken met geluid of dicteren zelf op de iPhone werkt super. Oja ook alle machtigingen staan aan. Snel oplossen dit probleem maar. Flitsmeister werkt voor het abonnementsbedrag onder de maats

Bedankt iedereen voor de feedback 💪

Deze versie heeft inderdaad helaas een probleem geïntroduceerd waarbij audio vaak niet goed wordt hervat. De oplossing is in de maak.

Maarten-FM het probleem is niet helemaal opgelost, in veel gevallen blijft het geluid een stuk zachter.

Probleem niet opgelost, na een melding blijft (Apple) muziek uit. Moet steeds muziek opnieuw opstarten.