Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Nieuwe features:

• Nieuwe geluiden! De geluiden van Flitsmeister zijn verbeterd, waar alle geluiden nu bij elkaar passen en nog steeds herkenbaar zijn met de vorige varianten
  • De instellingen voor signaleringen zijn nu ook aangepast waar je nu meer types kunt aan en uitzetten. Daar is nu ook een voorbeeld-knop toegevoegd om te horen hoe de melding nu gaat klinken
  • Voor gebruikers die 'Bluetooth A2DP Alternatief' (nu hernoemd naar 'HFP') gebruikten en een deel van de audio werd afgekapt, hebben we nu een workaround gemaakt. Er kan er nu een 'vertraging' ingesteld worden om het afkappen te voorkomen.

Bugfixes en verbeteringen:

• Fix voor de 'Fanatiekeling' prestatie, die soms kon blijven vasthangen. Het laat nu je progressie zien totdat je 'm gehaald hebt
  • Fix voor een probleem waar de snelheid soms enorm hoog kon worden als je GPS inaccuraat was. Dit had tot gevolg dat je een te hoge 'Topsnelheid' statistiek kon krijgen
  • Fix voor Ritregistratie waarbij delen van je rit konden missen wanneer je internet onstabiel was. We houden nu je rit ook lokaal bij als je internet wegvalt
  • Fix voor Ritregistratie waarbij de kilometerstand in zeldzame gevallen kon gereset worden naar 0

Feedback over deze release kun je achter laten hieronder. We lezen alles en nemen contact op voor meer informatie waar nodig.

Sander heeft deze discussie vastgezet .

Misschien ligt het aan mij, maar als ik bv nu een route inplan naar zuid frankrijk….. dan kan ik dus wel met de optie alternatieve route, een andere route licht blauw zien, maar ik kan deze route niet echt ook kiezen. Dat is wel een minpunt momenteel tov bv googlemaps, die laat 3 routes zien en waar je op klikt die laad hij dan ook daadwerkelijk
      groet
      Marcel

• Sander heeft hierop gereageerd.

MarcelloDiWeirdo Hmm, dat zou niet moeten gebeuren. Je gekozen route moet ook wel daadwerkelijk gestart worden.

Kun je aangeven (eventueel met screenshots) welke route fout gaat en hoe je ziet dat die gekozen route niet gestart wordt? En gebruik je CarPlay of de iPhone om de route te kiezen?

Het lag aan mij 😀 je moet het onderste gedeelte van het scherm opzij swipen, dan kiest hij een andere mogelijkheid.

Ik vind de meeste nieuwe geluidjes top, vind het alleen jammer dat de optie is weggehaald om zelf je geluid te kiezen per verschillende situatie. Nu kun je bij bijvoorbeeld flitsers enkel kiezen tussen 2 varianten in plaats van alle geluidjes. Bij flitsers en flitspalen heb ik toch liever het oude geluid, schrikt toch meer af, deze is een beetje soft. En dat populaire flitslocatie hetzelfde geluid heeft als flitser en flitspaal vind ik ook jammer, daarbij had ik ook liever het oude geluidje gehad (of een soortgelijk modernere versie).

En wellicht een ideetje voor de widget, ik rij altijd met flitsmeister aan, maar niet altijd met navigatie. De widget kan momenteel alleen een route starten. Het zou top zijn als het ook alleen de app (rit) kon starten zonder dat de navigatie erbij komt!

• JeGe vindt dit leuk.

Nieuwe geluiden zijn een hele verbetering, houden zo! EN ... de vertraging van de audio werkt perfect.

KNDRCK Dank voor je feedback! Ik stuur het door naar ons design team.

Bedoel je met het idee voor de widget dat je wel de app in de voorgrond opent maar niet meteen een route start? De iOS widgets hebben namelijk een limitatie dat de app in de voorgrond geopend wordt, dus kunnen de volledige app niet in de achtergrond starten.

Is er ook een mogelijkheid om te kiezen welke geluiden (set van geluiden) je wilt? Ik moet nog heel erg wennen aan de nieuwe geluiden. Vind ze te indringend (irritant eigenlijk). De oude waren voor mij voldoende qua aandacht voor de melding.

@Sander Ben ik weer, inmiddels geprobeerd met het Brabo soundpack. Zelfde probleem. Wat me blijft opvallen is dat het volume van de soundpacks veel harder is dan alle andere geluiden.
                Zo draai ik af en toe navigatie van Apple zelf op de achtergrond. Dat klinkt veel zachter dan de meldingen van Flitsmeister (met een soundpack, niet met de "standaard" geluidsinstellingen). Het viel me pas écht op hoe groot het verschil is toen een melding van een onoverzichtelijke spoorwegovergang de revue passeerde, dat was bijna niet te horen.

Heeft het forum ook een mogelijkheid voor privéberichten? Dan vervuilen we niet elk topic met mijn probleem 😅

Ik gebruik jullie app al jaren met liefde en ben groot fan, maar wat erger ik mij aan de nieuwe update met geluiden die niet meer aangepast kunnen worden.

Maak het please weer aanpasbaar bij de volgende update want ik ben mijn eigen geluiden gewend en vooral op de motor weet ik precies welke geluid bij welke situatie hoort waardoor ik comfortabeler rijd.

Laat de optie desnoods bij de pro versie weer terug komen, want hier heb ik nog wel een 10tje voor over per jaar en ik denk vele andere ook 😉

Bij trajectcontrole A2 krijg ik bij elk tussen portaal een geluidsignaal. Ik meen dat dit niet eerder zo was.

De facebook inlog fout blijft verschijnen. Ik heb geen facebook app geïnstalleerd.

GideonR Beiden worden in de aankomende betaversie opgelost! Tnx voor het melden

Beste Allen,
                        Sinds kort kan ik met mijn Auto gebruik maken van FM icm Apple CarPlay. Geluiden op de telefoon zijn zachtjes.. en instelbaar.. Maar via de CarPlay is er geen volume instelling mogelijk.. Er is maar 1 stand.. en die erg, erg hard..

Is het mogelijk om dit aan te passen, want Als ik de radio of telefoongesprek op zacht heb staan, overstemt het FM geluid zo erg, dat het gevaarlijk wordt om niet afgeleid te worden

Update:
                        Ik zie net dat dit over de beta app gaat. Deze heb ik (helaas) niet. (Ik zal mij hier nu voor aanmelden). Het probleem is ook terug te vinden op: https://forum.flitsmeister.nl/d/857-volume-fm-altijd-100/2

Ik hoop dat dit meegenomen wordt in de nieuwe versie dan.

Issue gezien met: Toyota CH-R icm Touch and Go 2.

Ondertussen ben ik nu Beta lid en heb de app geïnstalleerd.
                          Ook hier is het probleem aanwezig.

Hoe te reproduceren:
                          Normaal geluid is zeg maar 10%.. Je kunt normaal de radio luisteren en de pinnetjes van FM komen op een normaal niveau door.
                          Je krijgt een telefoongesprek.. Het volume staat dan rond de 30%. Niet omdat het geluid zo zacht is.. maar de verhouding radio/geluiden tov de telefoon is zeg maar een beetje scheef..
                          Het gesprek is prima te volgen. Nu komt er een FM geluidje.. Die doet hij dan dus op 30%.. en je da's dan best wel luid. Is het telefoongesprek afgelopen.. staat de audio weer op 10% en de FM geluiden zijn weer normaal.

Sugestie 1:
                          Tijdens een telefoongesprek GEEN FM geluiden

Sugestie 2:
                          Tijdens een telefoongesprek de FM geluiden tot instelbaar van 0 tot 100% terugzetten tov het telefoon geluid.

Kunnen jullie een van deze oplossing beoordelen en hier iets mee doen.. Het is echt, echt een drama om FM te gebruiken tijdens een gesprek. Het overstemt het telefoongesprek factor 1000... :-(

rick15

Klopt inderdaad. We kunnen als app ontwikkelaar helaas geen invloed uitoefenen op het volume op CarPlay. We zitten wel te denken aan een optie van 'relatief volume' toe te voegen, zodat je altijd het FM geluid los kunt regelen van je systeemvolume. Dat kan dat probleem daar oplossen.

rick15 Bedankt voor je reproductiestappen! Dat helpt enorm 👍️ We gaan kijken of we technisch kunnen zien wanneer een telefoongesprek begonnen/geëindigd is, zodat we daar een oplossing voor kunnen bedenken met bijvoorbeeld een instelling dat er geen waarschuwingen komen tijdens het bellen.

Tot die tijd, hebben we net in onze nieuwe Bètaversie (9.44) een knop toegevoegd op de kaart tab en CarPlay waarmee je in één keer al het geluid binnen FM kunt dempen. Misschien dat dat ook al iets helpt.

Sander heeft de discussie gesloten .
                                Sander heeft deze discussie losgemaakt .