Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Nieuwe features:

• De kaarttechniek bij navigeren is geüpdate naar een nieuwere versie. Dit zou voor een soepelere ervaring moeten zorgen met minder batterijverbruik
  • Meldingen op de ‘Voor jou’ tab zullen vanaf nu alleen meldingen op je route laten zien wanneer je navigeert. Hetzelfde geldt voor de 'vooruitkijken op de kaart' balk als je die nog aan hebt staan (aan te zetten in de Geavanceerde instellingen --> Extra functionaliteiten met code 4434)
  • Vanaf deze update zal iOS 14 of hoger nodig zijn om de app te installeren. Versie 10.11 blijft nog beschikbaar voor telefoons met een lagere iOS versie

Bugfixes en verbeteringen:

• Tekst in het parkeren scherm in nachtmodus is weer af te lezen
  • ‘Vooruitkijken op de kaart’ bug gefixt waarbij net na een melding voorbij te zijn, deze eventjes kon terugkomen op de balk
  • Kleine tekstuele verbeteringen
  • Diverse crashes gefixt, bedankt voor het aangeven 👍

Feedback over deze release kun je hieronder achterlaten. We lezen alles en nemen contact op voor meer informatie waar nodig.

• xLars heeft hierop gereageerd.
    Sander heeft deze discussie vastgezet .

Iets wat ik al even mis in FM is het duidelijk bekijken van de weg op de CarPlay. Als de kaart iets uitzoom, zonder route, valt de weg totaal in het niets. Zeker als je met het mooie weer een zonnebril op hebt.

is het mogelijk de lijnen van de weg wat donkerder te maken zodat je de contouren. Iig kunt zien?

• Sander heeft hierop gereageerd.

Hoewel ik in Duitsland bij Kleve al meerdere malen een flitspaal gemeld heb, komt deze niet op de kaart erbij. Kan het zijn dat dit in de beta niet goed doorgegeven wordt?

Is de routeplanning met een een paar route keuzes uit te breiden?

• kortste route
          • zuinigste route?
            de reden dat ik hierom vraag is dat fm je altijd naar de snelwegen, dan proviniciale wegen en in een uiterste geval een lokale weg kiest. In de Achterhoek waar je mooie en korte ritjes kunt maken wordt je vaak door fm zo gestuurd dat je aardig moet omrijden. Niet echt handig met de dure benzineprijzen.

Sander ‘Vooruitkijken op de kaart’ bug gefixt waarbij net na een melding voorbij te zijn, deze eventjes kon terugkomen op de balk

Ik heb in de vorige release het probleem gehad dat de melding op de balk als het ware van mij weg beweegt, zelfs voorbij mijn bestemming (Dit heb ik ook gefilmd!). Is dat deze bug die opgelost is of is dit de eerste keer dat jullie hier van horen?

Hoi,

Vandaag kreeg ik deze versie. Op mijn telefoon geen issues echter op CarPlay zit ik nu met een zwart scherm in de navigatie. Ik heb een gloednieuwe Ford Focus Wagon, en die is bij met de updates. 't Is maar dat jullie hier weten. Ik begrijp zeker dat er als bèta tester dingen mis kunnen gaan. Dus geen probleem.

Groetjes van een Superhero, blij met FM, nog steeds!
              Jeroen

rick15 Bedankt voor je feedback 👍️ ik geef het door.

rick15 Vreemd, ik zal het doorgeven om te onderzoeken.

rick15 Tnx voor je suggestie, nemen we mee

xLars Inderdaad, dat zou nu opgelost moeten zijn! Mocht je dit nog steeds ervaren, laat het ons weten 👍

JeroenSoree Hi Jeroen,

Hmm dat is gek! We hebben de update uitgebreid op CarPlay getest zonder issues, dus wellicht gaat er wat in specifieke gevallen mis. Kun je het volgende toelichten?

1. Welke iOS versie en telefoon gebruik je?
                    2. Heb je dit issue constant met deze app versie, of soms?
                    3. Gebeurt dit zowel bij de app starten via het CarPlay scherm zelf, als bij eerst de app starten op de telefoon en dan aan CarPlay koppelen? (Te testen door even de app steeds geforceerd te stoppen)
                    4. Welk automerk/type + bouwjaar gebruik je?

Bij mij is de kaartweergave in CarPlay de ene keer goed en de andere keer worden de straten niet getoond, dit is na de laatste update gekomen

Sorry, maar het blijft bagger die hele navigatie, op telefoon gewoon goed maar carplay totaal waardeloos om te gebruiken het scherm reageert niet met aanraken kaart blijft hangen en uiteindelijk weer een blur in het beeld en loopt uiteindelijk vast
                        Met geen ENE ANDERE APP op carplay heb ik problemen mee alleen met FM.
                        Hoe meer updates hoe rotter het wordt, maar goed als flitspalen waarschuwer werkt het goed op carplay isw TOMTOM wat gewoon perfect werkt.
                        Misschien maar stoppen met carplay funktie wat het gaat hem niet meer worden ergens slaan jullie de plank helemaal mis.
                        Als mijn abbo verloopt stop ik er ook mee.

Goedemorgen allemaal, ik krijg vooruit vastleggen niet ge-unlocked. De code is niet goed. Wat doe ik verkeerd ?

Huub
                            JeroenSoree

We hebben een potentiële fix gemaakt voor de kaart die sinds 10.12 gek doet op CarPlay. Zouden jullie kunnen kijken of het met de nieuwe versie 10.12 (20610) is opgelost? Indien dat zo is, versturen we deze fix ook naar de rest van de testers.

Mike_enkhuizen Hmm vreemd. De code 4434 lijkt bij ons nog gewoon te werken. Heb je 'm ingevoerd in de Flitsmeister instellingen --> Geavanceerde instellingen --> Extra functionaliteiten --> Vooruitkijken op de kaart?

Ik heb sinds een paar weken carplay, dus ik weet niet precies of het aan de nieuwe versie is te wijten of aan Carplay. Ik heb een Volvo V60 2019 en als ik m'n iPhone verbind, dan gaat alles goed, zolang ik FM maar open heb staan op m'n iPhone. Heb ik FM niet open, dan krijg ik alleen een melding op het scherm (als ik het scherm op Apple Carplay heb staan), maar geen geluid. En dat geluid wil je natuurlijk.

Ik krijg dus geen geluid bij flitsers, wel als ik thuis ben aangekomen en route klaar is. Ik snap er niets van.

Versie 10.12 (20610):

• Een aantal testers gaven aan dat op CarPlay de kaart zwart bleef of visuele foutjes vertoonde wanneer je de app start vanaf CarPlay zelf. Dat zou met deze update opgelost moeten zijn
                                  • Crash gefixt m.b.t. de 'voor jou' tab
                                  • Huub heeft hierop gereageerd.
                                    Sander heeft de titel veranderd naar iPhone Beta - Versie 10.12 (20610) .
                                      4 dagen later

Ik heb nu al enkele dagen dat mijn oriëntatie in CarPlay gek is. De rijrichting gaat "achteruit"((de fm driehoek staat gewoon verkeerd om). Ik dacht eerst dat het aan de gps kwam maar zowel Apple Kaarten en Google Maps heb ik het niet. De app echt uitzetten helpt.

telefoon iPhone 12 met IOS 15.5