Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Build 22683

• Probleem opgelost waarbij de Ritregistratie functionaliteit niet werkte. Bedankt voor alle feedback hierover op dit forum!
  • Om slimme verkeerslichten 'time to green' functionaliteit te testen (waarbij je een indicator krijgt bij rood licht wanneer het groen wordt), doe het volgende:
    • Ga naar de Flitsmeister instellingen --> Geavanceerde instellingen --> Extra functionaliteiten --> Time to Green en gebruik code 7781 om het aan te zetten

Build 22649
Nieuwe features:

• Bij slimme verkeerslichten in de app zie je nu een indicator bij rood licht wanneer het groen wordt

Bugfixes en verbeteringen:

• Crash opgelost in de home-screen widget
  • Maximum snelheid in de app bij werkzaamheden met een snelheid werd te vroeg gezet. Nu wanneer je in het traject zit
  • Wanneer je op de kaart naar een ander gebied zoomde, kon het zijn dat bepaalde melding types niet geladen werden. Dit is nu opgelost
  • Bug gefixt waarbij favoriete wegen meerdere keren geselecteerd konden worden
  • Bug gefixt (met name in Spanje) waarbij de maximum snelheid voor auto’s incorrect verlaagd kon worden

Feedback over deze release kun je hieronder achterlaten. We lezen alles en nemen contact op voor meer informatie waar nodig.

Kaspar heeft deze discussie vastgezet .

Het zou fijn zijn als je de signalering voor mobiele fliters weer zelf kunt instellen. Nu krijg ik vaak een melding als ik al bij de flitser ben.

Toffe functies, ik krijg alleen bij de slimme verkeerslichten nog niks te zien op carplay. Enkel alleen het icoontje met een verkeerslicht.

Hier ook geen visuele aanpassing mbt verkeerslichten. Zowel op iPhone niet dan wel CarPlay

Bij elke melding ((flitser, trajectcontroles,..) gaat de bovenbalk met het uur, verbinding weg en kan je enkel het batterijstatus zien, dit is zeer vervelend…)

een bug?

Ik had 2 matrixborden gepasseerd met groene pijlen maar ze werden niet zichtbaar

(deze heb ik vandaag met de logbestanden gestuurd naar jullie)

Build 22683

• Probleem opgelost waarbij de Ritregistratie functionaliteit niet werkte. Bedankt voor alle feedback hierover op dit forum!
          • Om slimme verkeerslichten 'time to green' functionaliteit te testen (waarbij je een indicator krijgt bij rood licht wanneer het groen wordt), doe het volgende:
            • Ga naar de Flitsmeister instellingen --> Geavanceerde instellingen --> Extra functionaliteiten --> Time to Green en gebruik code 7781 om het aan te zetten
            Sander heeft de titel veranderd naar iPhone Beta - Versie 10.27 (22683) .

Wel weer mooie beta alleen stoplicht functie werkt af en toe bij mijn niet bepaald

Yes! Fijn deze functionaliteit, had het nog niet werkend gezien, maar zojuist middels de code aangezet.
                Een brainfart: inmiddels rijdt ik meestal in focusmode, maar mis dan deze functionaliteit. Is het een idee om dit compact in dat scherm te verwerken?

• File melding komt gedeeltelijk boven de 400m rechtaf
                  • is het niet mogelijk om de logo van de file te plaatsten onder nog de aantal meter file? Want nu pakt het een groot deel van je scherm is mijn mening toch
                  • Heb ook de "“time to green" geactiveerd maar nog niet gezien, waarschijnlijk is dit enkel voor in Nederland bedoelt en zou ik het zien met de code voor Mobilidata"

Wouter5
                    Ik heb vanavond even de functie getest, maar ik krijg geen lopende rode rand te zien. Alleen een stukje rode rand ter grootte van een kwart die niets doet. Een seconde of twee na het groen worden verspringt de icoon ook naar een volledige groene rand.

Wat zouden we moeten zien ter referentie?

Ik krijg een melding dat een flitspaal is na de afrit maar ik neem de afrit… dusja het telt af naar 0 meters maar ik passeer er geen omdat dit net na de afrit staat

Meldingen van bevestigen mobiele flitser (Hoppa bedankt) op Carplay komen pas minuten later na het bevestigingen. Was eerder nooit zo.

• Sander heeft hierop gereageerd.

Als er geen adres opgegeven is blijft het in darn modus, eenmaal het adres opgegeven en de route gestart komt het in light modus ((wat correct is)

Sander Ik heb de melding slimme verkeerslichten aangezet en rij nu ruim een week met deze functie aan maar ik heb tot heden niks mogen waarnemen op mijn mobiel, of ik ben niet bij slimme verkeerslichten in de buurt geweest of het werkt niet op mijn Iphone 12 pro max

• Sander heeft hierop gereageerd.

RamonK Verkeerslichten zijn inderdaad niet beschikbaar op CarPlay, daar mogen we van Apple niet teveel extra interface elementen plaatsen naast de snelheids elementen.

Wouter5 Verkeerslichten werken met een prioriteitssysteem, waardoor de progressie van volledig rood naar groen snel kan verschillen in tijdsduur. Hoe we dit in de app neerzetten, is door gebruik van 'kwadranten', dus eigenlijk per kwart animeren van 'vol' naar 'leeg' (groen). Het is slechts een ruwe indicatie, want het zou nog steeds kunnen zijn dat je op 1 kwart zit (bijna groen), maar dit lang duurt.

Daarnaast moet je ook een geluidssignaal krijgen wanneer het groen wordt, specifiek wanneer je een route actief hebt en we het relevante verkeerslicht voor je weten.

Brian Dat is gek! Zou je een diagnosebestand kunnen sturen? Dan kunnen we kijken waarom dit mis gaat. Hoe je dit stuurt kun je hier vinden.

• Brian heeft hierop gereageerd.
                                • Brian vindt dit leuk.

Strikkie Er is mij verteld dat de slimme verkeerslichten die we gebruiken hier te zien zijn. Dit heb ik nog niet 100% kunnen bevestigen

Sander Ah, dank je wel. Mij was inderdaad de "kwarten" opgevallen en ook dat de laatste kwarts soms nog wel even duurt. Ik heb nog geen geluidssignaal gehoord bij groen worden.

• Alex vindt dit leuk.