Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

WDH
PaulZwolle
Martin

Dank voor jullie feedback. We hebben een veelvoorkomende nieuwe CarPlay crash in deze versie opgelost met build 23058. Zouden jullie kunnen aangeven of het verholpen is?

• Martin heeft hierop gereageerd.

Hoi!
    Als je het dashboard of een andere app hebt openstaan op carplay en een melding ontvangt van bijv. slecht wegdek, en deze via de FM ONE of TWO beoordeeld en bijv. een paar minuten later naar de flitsmeister app op carplay gaat dan geeft deze nog steeds de bedankt melding voor het beoordelen weer. Het is net of deze bedankt melding pas gaat lopen als je FM open hebt staan op carplay, en niet op de achtergrond.
    (Hoop dat het een beetje duidelijk is, zo niet dan licht ik het graag nog extra toe)

• [verwijderd]

Text wordt door de titel getoond. Na een paar seconden staat het weer goed, maar weer en een paar seconden later staat het weer door elkaar..

• Sander heeft hierop gereageerd.

Sander

Aangegeven snelheid is verschillend tussen app en FM2. Dit verschilt steeds 1 a 2 km.
        app reageert bij versnelling of vertraging sneller dan FM2

App crasht niet meer. Automatisch starten werkt vooralsnog niet. HFP werkt matig, meldingen zorgen voor een korte oproep maar de melding zelf hoor je niet tenzij het een vocale melding is.

Ik gebruik nu de widget op CarPlay en het volgende valt me op. Na starten krijg ik op een gegeven moment als eerste de melding “Let op: rijstrook afgesloten”. Dit negeer ik, want het vereist geen input. Een paar minuten later krijg ik de melding “Let op: stilstaand voertuig”. Daarop wil ik graag “Ja/Nee” klikken. Als ik dan op de widget druk (om de app te openen) staat daar nog de melding van de gesloten rijstrook (en niet het stilstaande voertuig). Sluit ik de melding van de rijstrook, komt ook niet de volgende melding van het stilstaande voertuig.

Het lijkt erop dat er meldingen te lang worden vastgehouden (op de achtergrond), waardoor nieuwe niet kunnen worden geopend.

Hebben hier meer last van?

Jaspils Ja hier heb ik ook last van. Ook buiten de widget weergave gebeurt dit wanneer twee meldingen kort op elkaar staan.

5 dagen later

Sander
                excuus late reactie.
                ja flitsmeister stond erbij.
                heb gegevens doorgestuurd
                wellicht hebben jullie er iets aan
                gr

paul

Na het sluiten van het vorige topic weet ik niet of het de bedoeling is dat ik deze keer nog een keer meld? Maar in de huidige versie nog steeds het volgende probleem:

Op dit moment rij ik in een auto (Skoda Kodiaq bouwjaar 2023)met draadloos CarPlay, daarbij functioneert het geluid prima, totdat ik een telefoongesprek ga voeren, dan wordt er geen geluid meer afgespeeld door Flitsmeister.
                  Ik weet niet of dit een missende functionaliteit is i.c.m. draadloos CarPlay of überhaupt op dit moment een probleem is?
                  iPhone 12 met iOS 16.4.1a
                  Flitsmeister 10.31 (23058)

Is het overigens de bedoeling om ideeën voor de toekomst hier ook te melden? Of wordt dat niet meer gewaard?

Een file-melding middels het symbool blijft bij mij hangen…

Ik heb een iPhone 13 Pro Max en ook iOS 16.4 op verbonden via HFP. Direct na een telefoongesprek krijg ik een eerdere gesproken melding te horen en blijft de melding hangen en wordt die niet meer afgesloten.
                        Het vastlopen is alleen te verhelpen als je de app afsluit en opnieuw opstart.
                        Graag een oplossing voor dit probleem.

[verwijderd] Bedankt voor het aangeven. We zijn met een grote redesign bezig waar we dit in meenemen 👍

Martin_cdb Heb je het over de maximum snelheid op die weg dat je op de TWO en de app kunt zien? Dit zou inderdaad tegelijk moeten updaten. Zou je een je telefoon kunnen proberen opnieuw op te starten? Klinkt als een vertraging in het Bluetooth systeem

PaulZwolle Het lijkt te gebeuren in onze logging logica. Dit hebben we aangepakt in de aankomende 10.32 beta, dus zou je willen opletten en aangeven als het probleem daar nog steeds voorkomt?

Alex Dit is inderdaad een bekend probleem met specifieke audio kanalen die je in de Flitsmeister app kunt instellen. Je zou een ander kanaal kunnen proberen om te zien of dit helpt. Niet alle auto's hebben dit probleem omdat het te maken heeft met de protocollen die voor spraak/audio gebruikt worden.