Android Beta - Versie 10.32
Hallo,
een Vlaamse Flitsmeister gebruiker, bij extra functies die beveiligd is met een code zoals "Mobilidata", "snelheidsadvies verkeerslichten" en " botsaborbeerder in vlaanderen"
is het mogelijk om deze functies te mogen uittesten? :-)
- Bijgewerkt
Ruben-FM
Dank, dat lijkt het inderdaad op te lossen. Mijn default was de Google TTS service, die van Samsung had geen Nederlands pakket geïnstalleerd. Dat heb ik nu omgezet. Ik heb geen last gehad van kraak of ruis trouwens, wel een S10+ toestel.
Edit; misschien is het een mogelijkheid om de functie voor de Google TTS niet uit te zetten vanuit FM? Snap het omzetten van de default keuze maar ik ondervond geen problemen en de Samsung TTS heeft niet mijn voorkeur. Maar het is ook geen ramp.
Voor degene die niet kunnen updaten; hebben jullie jezelf wel ingeschreven als tester? Dat kan als het goed is ook op de Play Store pagina van ons. Dat is het enige wat ik nog kan verzinnen. Wij hebben verder ook geen invloed op wie wel/niet de app kan downloaden behalve wanneer wij de minimale android versie ophogen o.i.d. (maar iemand gaf al aan dat deze goed zat).
Hey, ik heb jullie hulp nodig...
Enkele weken geleden begon de TTS plots Nederlandse zinnen in het Engels uit te spreken.
Bij het openen van de app, zag ik dat er een nieuwe optie verschenen was onder de instellingen waar ik een taal moest selecteren.
Logischerwijs heb ik dan ook Nederlands geselecteerd.
Nu is mijn FM TTS plots veranderd in de meest irritante, lelijkste stem ooit.
Ik wil heel graag de oude samsung TTS terug!!
Nu is de taal optie na het selecteren verdwenen onder de instellingen. Lekker handig...
Heb ook al geprobeerd om ik mijn Android instellingen de TTS aan de passen. Maar de FM stem lijkt duidelijk een andere stem te zijn.
Heb de app reeds verwijderd, data verwijderd, uitgeschreven van het beta programma (ondanks ik wel in de beta blijf zitten volgens de app). Niks werkt.
Please help!
- Bijgewerkt
Braam
Ik had precies hetzelfde op mijn S10 en heb heel lang gezocht waar het aan lag.
Build 1003 - In beta Op Samsung S8 en S10 devices defaulten we nu naar de Samsung TextToSpeech engine omdat de Google TTS voor vreemde geluiden zorgt
FM default nu dus naar de Samung TTS engine, ook als je in de Android instellingen Google TTS heb ingesteld als voorkeursengine. Als je, zoals in mijn geval, geen Nederlandse stem hebt geinstalleerd voor Samung TTS, dan krijg je de Engelse stem, die dan probeert Nederlandse tekst voor te lezen. Je kunt deze Nederlandse Samsung TTS stem downloaden en selecteren. Hij is alleen niet al te best helaas. Ik wil graag de Google TTS stem terug. Ik had voorheen geen last van gekraak of vreemde geluiden in FM met de Google TTS engine op mijn S10.
Ruben-FM
Is het mogelijk om een (geavanceerde) optie te maken waarmee je de TTS engine kunt kiezen in FM? Die kun je dan voor de S8 en S10 nog steeds default op de Samsung engine zetten, maar dan is het tenminste te wijzigen.
Ruben-FM
Grafische kleinigheidjes in Landscape mode
FM10.32.1 (1009)
Navigatiebeschrijving komt er heel karig vanaf: mag iets uitgebreider voor betere leesbaarheid. Vooral als je op zo'n punt ongeveer 3 richtingen Rotterdam kunt volgen.
Of wanneer trajectcontrole actief is: maakt het nog lastiger wanneer je echt op navigatie moet rijden. Voor mij mag de layout standaard zijn zoals de eerste, en bij een afslag dat die 1500mtr vooraf omspringt naar de 2e layout, maar dan met alle ruimte voor de navi instructie. (Evt. met een stukje van de kaart erbij zou het helemaal afmaken). Daarna weer terug in focus mode.
Stoplicht icoontje zit half achter de snelheid in landscape:
Twan De partij die de verkeerslicht informatie aanlevert had last van een storing. Kon me eigenlijk ook niet herinneren dat dit voorheen zo'n vertraging had van 1 a 2 sec, dus daarom maar even nagevraagd. Ze hebben ook gelijk stappen ondernomen dat ze dit eerder doorhebben mocht het weer mis gaan.
Nieuwe versie ingestuurd: 10.33 (https://forum.flitsmeister.nl/d/2552-android-beta-versie-1033)