Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl
Ruben-FM heeft deze discussie vastgezet .

Ruben-FM jammer dat brandstofprijzen alleen voor de pro versie is. Zou leuk geweest zijn als de niet pro versies ook konden testen.

Sinds de update ervaar ik dat als ik me flitsmeister aan heb staan met route begeleiding en hij roept iets op dat me complete auto omschakeld naar monogeluid en niet meer terug schakeld naar normaal geluid.

• Gino heeft hierop gereageerd.

Willem768

Hoe heb je je telefoon aangesloten? Via Bluetooth? Of gebruik je Android Auto?

We hebben in principe niks aan het audio gedeelte gedaan bij deze update maar we kunnen voor alle zekerheid wel kijken of we hier iets aan kunnen doen samen.

Avni ik zal kijken of we bij de volgende pro feature tijdens de beta periode het door iedereen kunnen laten testen, hebben we nu geen rekening mee gehouden in ieder geval.

• Twan heeft hierop gereageerd.

Ruben-FM
            Zou het altijd tijdens Beta voor iedereen open zetten omdat het meer mensen kennis laat maken met zulke features en wellicht overhalen om ook Pro te gaan.

@Ruben-FM brandstof prijzen feature ziet er goed uit!

Zou er iets kunnen komen waarbij wij specifiek tankstation merken kunnen filteren?
              Zodoende om dan bv op alle BP of Shell tankstations te zoeken in de omgeving.

Nog een kleinigheidje: FM staat bij mij op engels, in het lijst houd ie Nederlandse woord aan.
              Voor mij minder storend maar voor non-Dutch gebruikers misschien wel.

MrDriveway Andere gebruikers vonden het ook al handig om op tankstation te kunnen filteren, dus ik denk dat we daar wel wat mee gaan doen.
                Wat betreft de teksten; vaak sturen wij al beta's in terwijl het vertaalbureau nog bezig is met vertalingen. In de volgende update zullen deze erin zitten.

11 dagen later

Als ik de brandstofprijzen functie op start op een px5 (res. 1024 x 600) dan is de bovenkant van het brandstof selectiescherm niet zichtbaar. Ik kan alleen kiezen uit Premium diesel en lager... ik gok dat met deze popup nog niet rekening gehouden wordt met de verticale resolutie.

Ook is totaal niet zichtbaar waar de huidige locatie is op de kaart. Het zou mooi zijn als daar het standaard icoon voor gebruikt wordt en de mogelijkheid om weer te centeren op huidige locatie nadat je loopt te schuiven.

Dit is wellicht handig voor een volgende bugfix.

Het is mij ondertussen al 2 keer voor gekomen dat mijn navigatie via flitsmeister mij van een N-weg laat gaan en mij er bij de volgende kruising weer op laat. Dit gebeurt steeds op de Rondweg Zuid (N221) vanuit de stichtse rotonde richting de A28 in Amersfoort/Leusden.

De navigatie laat me dan de afslag pakken vanuit de N221 richting het kruispunt Laan 1914/Doornseweg/Leusderweg/Dodeweg waar de N227 door loopt. Via het kruispunt laat hij me dan vervolgens de N227 op rijden en stuurt hij me de oprit op van de N221, waar ik dus eerder van af moest.

Ook is het erg vervelend dat flitsmeister afgesloten wegen niet altijd herkent. Een gedeelte op de Amersfoortsestraat (N237) is voor een aantal dagen afgesloten. Dit is het gedeelte waar de N237 en de N413 elkaar kruisen. Een belangrijk verkeerspunt dus. Flitsmeister leidt me steeds via die weg als ik bijvoorbeeld vanuit Soest de A28 moet bereiken, best vervelend aangezien je zelf dan moet zoeken naar andere manieren. Zou veel makkelijker zijn de snelste alternatieve route automatisch wordt aangegeven als er een weg is afgesloten.

Sinds deze update loopt FM soms helemaal vast tijdens een route of tijdens het bevestigen van een melding. Heeft iemand anders dit ook?

BramV Ja klopt, ik heb dit ook regelmatig. Ik heb ook soms dat de app gewoon niet wilt opstarten, dan krijg je zwart scherm en sluit hij weer af.

Post Thanks voor de feedback, we zullen even naar de lagere resoluties kijken! Een 'terug' knop naar je huidige locatie is ook geen slecht idee, ik zal dat even overleggen. Zou je misschien een screenshot kunnen sturen van het brandstof keuze scherm?

Djay03 Ik heb je feedback doorgegeven aan ons navigatie team, die zouden daar wel wat mee moeten kunnen.

Sinds een aantal dagen sluit flitsmeister de route die je start uit zichzelf af binnen nog geen 2 minuten, opnieuw de route starten heeft als resultaat dat het weer verdwijnt. Ook regelmatig de melding dat android auto niet meer werkt na de route crash, maar is het flitsmeister of is het android auto? Lastig is het iniedergeval πŸ™ˆ

4 dagen later

Ervaringen met V10.37.2 op S22+

1. 1x vastgelopen: zwart scherm, echt knettervast. App gedwongen stoppen, zelfs dat duurde nog even. Als dit 1x na updaten van een draaiende versie komt: is het dan iets om in de update de eerste keer een 'koudstart' in te bouwen?
                              2. Enkele keren FM opstarten, blijft de kaart blauw in landscape. Afsluiten/opstarten en opnieuw bestemming kiezen.
                              3. Meerdere stoplicht rondjes tellen niet meer af: over meerdere dagen zijn volle cirkel, dan gebeurd er niks, en plotseling worden ze groen. Is hier iets veranderd? 1 stoplicht telt wel af (net na een gedwongen stoppen actie?) en daarna niet meer: allemaal vol en springen meteen door naar groen.
                              4. Stabiliteit na updates? Als ik standaard een gedwongen stop uit moet voeren of ergens een geheugen moet wissen, laat me dat dan weten. Als hier iets in zit, en je moet 'schoon' opstarten, krijgen de versies onterecht de schuld.
                              5. Ik krijg geen geluid als ik meerdere BT apparaten heb verbonden. Was eerst goed, maar heb intussen ook een Samsung update gehad. Hier lijkt iets veranderd in Samsung's BT apparaten management?
                              6. Navigatie stuurt weer vreemde routes (lang niet gedaan), wil mij achteraf weggetjes om laten rijden. Stug doorrijden en dan na herberekenen wel de logische route.
                              7. Kan ik ergens het geluidje uitzetten dat je krijgt na het doen van een melding? Vind het irritant en niet nodig dat mijn Spotify onderbroken wordt: duimpje in beeld is genoeg.
                              8. (GPS??) en max. snelheid wisselt: in onderstaande Screenshot kom ik van het industrieterrein Vianen (ver weg van enige oprit de snelweg op) rijd over het parallelweggetje (50 km/h) naast snelweg (100 km/h) en de 'rode' snelheid onderin springt van 50 naar 100 naar 50 enz.: GPS zal wel twijfelen over de positie. Kan daar een slim filter overheen: ik kom duidelijk uit een 50 zone, nergens een mogelijkheid de snelweg op te kunnen, dan kan FM de positie toch corrigeren: onmogelijk op de snelweg te komen, dus.... ) En trouwens: als ik daar 100 mocht, had ik ook een waarschuwing spookrijden erbij moeten krijgen πŸ™‚ Niet consequent dus: OF ik rijd op de snelweg (verkeerd) OF op de parallelweg. Hier moet toch iets voor te maken zijn? (Edit: Of is hier de 'snap aan snelwegen' actief? Enige tijd geleden is toch het pijltje aan de weg vast gezet na GPS dingetjes?)

Vastloper op Stoplichtcirkels?
                                Vandaag: kom van de snelweg af en krijg eerst 1 stoplicht na knp Velperbroek Blijft hangen op snelweg.

Daarna afrit met 3 stoplichten: 'die ene' ging weg, komen er 3, maar die blijven hangen.

Opnieuw opgestart. Vastloper en diagnose opgestuurd op 29-9 van Twan....@..... Tijden in screenshot.

Na mijn afspraak weer wegrijden en FM opstarten liep FM helemaal vast. Gedwongen stoppen en opnieuw opstarten.
                                FM 10.37.2 (1030) S22+ in landscape gereden.

4 dagen later

@Ruben-FM Sprak vanmiddag een collega van me die alles via Maps doet en nog geen FM gebruikt, dus meteen geregelt dat hij FM gaat gebruiken. (Hij vond het tot nu toe een toffe app, even zoeken en wennen natuurlijk)

Meneer heeft een EV dus zijn 1ste vraag was gelijk al kan ik in de app ook laadpalen locatie's vinden om mijn auto op te laden? Hierop gaf ik aan dat er nog niet iets specifieks is hiervoor maar wel de tankstation feature. Met als pijnverzachter dat hij bij de meeste ook wel een laadpunt te vinden is.

Nu de vraag of het ook interessant is voor FM om hier iets mee te doen in de toekomst? Naast de tankstation feature ook een laadpunten feature, je zou dit eventueel kunnen uitbreiden met de volgende optie's: (door gekregen van mn collega)

• buildin feature om direct mee te betalen
                                  • drukte checker of het erg druk is (wachtende FMers?)
                                  • aantal beschikbare laadpalen om te laden
                                  • of de laadpalen in gebruik zijn of beschikbaar zijn
                                  • prijsinformatie hoeveelheid kW geleverd en € per kWh
                                  • locatie, hoeveel meters tot etc. etc. (standaard dingen)
                                  • mogelijk de aanbieder van de laadpaal (?)
                                  • om dan nog een stap verder te gaan zou het helemaal af maken als FM mag communiceren met de auto zodat FM tijdig een laadpunt kan zoeken voor de EV rijders? Maar uit vermoedes zal dit erg lastig worden denk ik.

Lijkt mij een tof idee voor de EV rijders onder FM?

MrDriveway Zelf geen electrische rijder, maar vind het mooie punten.

Zou je voor de laadpalen zoiets als met de stoplichten kunnen maken? Iets met de cirkeltjes eromheen die aflopen. Dat het laadpaal icoon een rond stopcontact/stekker is met cirkeltjes eromheen die de wachttijd aangeven.

Misschien kan FM met die palen 'babbelen' net zoals met de slimme stoplichten. Maar dat zal wel conccurrentie gevoelige info zijn die je noooooit gaat krijgen. Concurrenten kunnen dan via FM app de concullega's in de gaten houden.