Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Update geïnstalleerd, maar dezelfde problemen spelen nog steeds. FM in de auto is nog altijd onbruikbaar helaas. Ik hoop dat het snel weer werkt, want zonde van het geld anders....

Stephan88 Is er nog helemaal geen verbetering in gekomen dan? Nog steeds crashes/vastlopers?

Ruben-FM kaart blijft bevroren, locatie geeft error evenals dag/nacht wat niet werkt en ook navigeren werkt niet. Op de telefoon zelf werkt het, maar dat deed het voor de update van gisteren al. Android Auto inderdaad geen verbetering en onbruikbaar, want gebruik vanzelfsprekend alleen het autoscherm.

Stephan88 ik denk dat het eerder met je instellingen te maken heeft.
        Zojuist alle punten getest die je opnoemt, ervaar geen problemen. Net 2 ritten gereden, alles functioneert hier behalve dat de kaart erg laggy/niet smooth beweegt.

Kan je aangeven wat voor smartphone je gebruikt?

Zelfde geldt voor Robbiem

MrDriveway het ligt niet aan de instellingen, daar is namelijk niks aan veranderd. Sinds de update werkt het net als bij enorm veel andere gebruikers niet meer op Android Auto, maar wel gewoon op de telefoon zelf. Ik gebruik de Samsung S23 Ultra met One UI 6.0.

Stephan88 ah kijk dat is even wat ik wilde weten: Android 14.

Gebruik zelf Android 13, dus dan is er degelijk wat verschil in combinatie met AA en One UI 5.1

Dan zou FM verder moeten kijken voor je.

Als je de Play Store reviews leest zijn er ook heel veel klachten over Android Auto.

Waar ik de laatste dagen veel laat van heb (met versie 10 ook) is dat de huidige weg onbekend is. Dus er wordt geen Max snelheid aangegeven. Terwijl de kaart wel degelijk weet waar je rijdt.

• Twan heeft hierop gereageerd.
            • Twan vindt dit leuk.

CRXed9
              Dit heb ik ook vaak. En kan er geen pijl op trekken:
              Goed bereik en data (zeker geen melding van geen internet)
              even leek het te maken hebben met overschakelen naar andere app (google maps/spotify) en weer terug naar FM,
              maar niet reproduceerbaar.
              Het hele rode rondje met snelheid is weg. Bij geen data of onbekende snelheid staat er dan toch een '?'.?

Ik vermoed ook dat het iets met Android 14 te maken heeft. We hebben onze app met de 11.0 update ook geupgrade naar Android 14 support (dit is iets wat Google ook gaat verplichten straks). Ikzelf gebruik een Pixel 7 met Android 14 en heb eigenlijk geen problemen. Ik las op internet ook dat Samsung telefoons met Android 14 wat problemen hebben gehad met Android Auto, we gaan dat in ieder geval wat verder onderzoeken. Hopelijk kunnen we wat vinden.

• Twan vindt dit leuk.

Stephan88 We hebben een situatie gevonden voor wanneer de locatie permissie niet altijd gegeven wordt. Als dan de 'gewone' app niet aan staat krijgt Android Auto geen locaties binnen.
                Kan het misschien toch zijn dat jij de locatie permissie ook niet op 'altijd' hebt staan? In de volgende update hebben we in ieder geval een fix zodat Android Auto wel werkt zonder dat je de permissie op 'altijd' hoeft hebben staan. Ondertussen proberen we nog verder te kijken.

Ruben-FM

Ruben-FM bij mij crashd de fm app zodra ik een Bluetooth apparaat wil toevoegen aan de automatisch starten bij Bluetooth verbinding. Vervolgens Start de app uitzichzelf weer opnieuw op en dan herhaald het probleem zich

Ruben-FM ik heb de locatie nu op altijd gezet, hopelijk maakt dat navigeren weer mogelijk, zal het straks eens uitproberen. Uiteraard zijn daarmee de andere issues nog niet verholpen, maar dat komt hopelijk dan nog.

Bart123 Zou je misschien een diagnosebestand willen opsturen? Hoe je dat doet kan je hier vinden: https://faq.flitsmeister.nl/hc/nl/articles/8891654763420-Diagnose-bestand-sturen. Laat ook even weten als je deze verstuurd hebt, dan weten wij dat we ernaar kunnen kijken.

Stephan88 Ik ben erg benieuwd naar je ervaring nu. In principe startte de gehele Flitsmeister service niet waardoor dag/nachtmodus, huidige weg herkenning etc niet werkt. We sturen vandaag een nieuwe beta op waarin de eis om de locatie permissie op 'altijd' te hebben staan voor Android Auto weg is, hopelijk is dit dan ook hetgeen waar de rest last van had. In die versie zitten nog een aantal andere verbeteringen, maar ik zal t.z.t. een nieuwe thread aanmaken.

Ruben-FM heeft deze discussie losgemaakt .

Ruben-FM ik heb het diagnosebestand verstuurd en ook mail contact gehad met jullie.

Bart123 Ik zie de crash inderdaad terug. We hebben net al een andere versie ingestuurd, maar zullen dit in de eerstvolgende versie erna opgelost hebben.

Ruben-FM opmerkelijk hoe de locatie een complete app kan verhinderen in alle functionaliteiten. Heb de permissie nu op altijd gezet en de app werkt weer zoals voorheen 😬

Sorry voor de late reactie, ik heb mijn probleem opgelost.
                              Ik heb in de app machtigingen de settings aangepast van "locatie" aangepast van:

• Toestaan bij gebruik van app
                                naar
                              • Altijd toestaan
                                -
                                Daarna werkte FM weer zonder problemen. De afgelopen dagen z'n 1600 km gereden zonder vastlopers/crashes etc.
                                Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Overigens wel versie 11.0.2 (1048), maar het werkte bij mij weer op 26-11-2023

Sinds de laatste update, ervaar ik het volgende:
                                Meldingen van wegwerkzaamheden, blijven hangen bovenin scherm na deze te hebben gepasseerd. Voorbeeld: momenteel worden op de Hoofdweg S109 in Capelle aan den IJssel t.h.v. kruispunt Burgemeester Schalijlaan en Schollevaartsedreef. Alle VRI' s worden op de Hoofdweg gefasseerd vervangen voor " intelligente VRI's. Ik krijg bij deze VRI 9x melding van wegwerkzaamheden. Lijkt mij beetje overdreven. Had dit hiervoor nooit bij wegwerkzaamheden waar dan ook. Maar blijft dus ook hangen en verdwijnt niet van het scherm. Ook op de A20 diverse meldingen wegwerkzaamheden( zou er 1 moeten zijn)(zie screenshot)

A20 Trajectcontrole, matrixborden komen netjes op. Krijg ook netjes de melding van de trajectcontrole, eenmaal in deze trajectcontrole worden de matrixborden niet meer zichtbaar(zie screenshot) daar de balk van de trajectcontrole er overheen komt. Pas na einde trajectcontrole komen de matrixborden weer kort te voorschijn. Dit was voor de recenste update niet het geval.