Android Beta - Versie 11.3
MrDriveway Dit komt er inderdaad aan in de toekomst
MrDriveway Hmm, ik dacht dat we deze al opgepakt hadden maar blijkbaar niet! Gaan we nog een keer naar kijken dan..
Jervo Hmm klinkt eerder alsof er wat fout gaat. De app zou in principe gewoon gelijk opgestart moeten worden, flitsers enz inladen wordt op de achtergrond gedaan.
We gaan binnenkort een aantal aanpassingen doen voor landscape waardoor je weer naar de settings kan en bijv de lijstweergave kan openen.
Wat betreft het bestemming invoeren; is dit als je onderin op 'Waar wil je naartoe?' tikt? Of bijvoorbeeld op Android Auto? Het toetsenbord zou in principe meteen moeten komen.
Is de grote snelheid in het midden al terug, ipv groene smiley waar je niet veel aan hebt?
- Bijgewerkt
Ja even wat context.
Als gebruiker stap ik in de auto, en wil een bestemming ingeven.
Het fenomeen met het ingeven van bestemming is meer de eerste keer.
Ik heb het idee dat wanneer alles "gecached" is het probleem stukken minder is.
Het feit dat het op de achtergrond geladen wordt is waar schijnlijk het probleem.
Ik heb liever dat hij helemaal zo snel mogelijk opstart en mij blocked zolang deze nog niet klaar is.
Mooi zo zijn een melding "Aan het opstarten" of zoiets,
De CPU in mijn autoradio is een octa-core.
Het is echter niet zo makkelijk om aan te geven wel core welke task draait ("CPU affinity").
Mijn vermoeden is dat mijn flash geheugen niet zo snel is, en meerdere tasks van deze flash schrijven/ lezen en daardoor super inefficient wordt.
Op mijn 22 Ultra heb ik dit probleem veel minder.
Ik begrijp dat dit niet misschien niet voor iedereen wenselijk is, maar configureerbaar zal wel fijn zijn.
ALs dan daarna ook nog een update overheenkomt, snap je wel dat dit erg irritant is ...
Sinds versie 11 zijn de instellingen knoppen alleen zichtbaar in verticale mode. Leuk voor als je een telefoon hebt, maar niet voor een Android auto radio die altijd in horizontale mode staat.
Is hier al een oplossing voor?
Gr. arien
- Bijgewerkt
Werkzaamheden melding 'van het padje'
Situatie:
Rijdend vanuit Arnhem ri zwolle zijn bij Apeldoorn werkzaamheden op afritten, A1, maar niks op A50:
Vanaf knp Beekbergen rijdend op A50 ri Zwolle krijg ik onderstaande melding en km's tellen vrolijk door ik heb nog 8 km gezien, weet niet wanneer ie precies verdween. (voor de duidelijkheid op de hele A50 zijn dus geen werkzaamheden)
FM had het zelf kunnen weten, want geeft vrolijk werkzaamheden met max. 70 km/h aan, maar tegelijk max. snelheid 100 km/h onderin.
- Bijgewerkt
Navigatie route berekenen
Repeteerbare situatie (nu al 4x gehad):
- route navigeren van A73 Boxmeer naar Asten A67.
- FM geeft route aan: nog 60 km en aankomst ..:14
- Ik neem bij Boxmeer de afrit 'binnendoor' naar A67 oprit: FM geeft aan nog 33km en aankomst ..:10.
- Had FM dat op de snelweg niet kunnen doorrekenen dat het route alternatief 4 minuten sneller en 30 km korter was?
Zie simulaties in openstreetmap:
Valhalla systeem (wat dan ook maar mogen zijn)
exact hetzelfde maar dan OSRM:
Het lijkt erop dat FM bijv. met valhalla achtige iets rekent. Openstreetmap rekent trouwens standaard met OSRM.
Nogmaals: geen idee wat het allemaal is, Maar hier lijkt mij 'room for improvement'
Ik nodig collega beta-fm'ers dit ook eens voor hun bekende situaties te doen. https://www.openstreetmap.org/directions en dit vergelijken met wat FM navigatie bij hen 'adviseert'
Geluid problemen met Android
Ik heb dus afgelopen tijd regelmatig dat 'plotseling' na een tijdje geem meldingen meer van FM komen. Ik merk dat bijv. Spotify of autoradio gedempt wordt, maar er komt dan geen melding. Of via telefoon speakers heeel zachtjes.
Ook in AA (Ford Transit autoradio, zie andere posts) ineens halverwege de rit geen hoorbare meldingen meer.
Nu had ik gisteren Spotify op telefoonspeakers (ja die mensen zijn er nog ) geluid aan:
- S22+; FM actief met navigatie; spotify speelde downloaded podcast af, autoradio verbonden via BT
Had een telefoon gesprek (via BT op de autoradio, oudje dat geen media afspeeld). Na het gesprek einde: kwam spotify geluid niet door: de app speelde, alles ok, maar geen geluid.
Spotify afgesloten opnieuw opgestart, druk op Play: geluid ok, alles normaal.
Misschien dat jullie iets aan deze ervaring hebben om de oorzaak te vinden waardoor FM in situaties geen geluid / meldingen laat horen.
S22+; Android UI 6.0; Samsung update van 18 Januari 2024
Twan Precies hetzelfde probleem bij iPhone
https://forum.flitsmeister.nl/d/1905-geen-geluid-meer-over-hfp/20