Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

FM Navigatie verslikt zich in route alternatieven
Dit is afgelopen weken - maand al enkele keren vaker voorgekomen.

Situatie:

• Start FM op
  • Alles in Landscape mode
  • kies (ik meen vanuit lijstweergave) adres en kies uit route alternatieven in dit geval de snelste en door FM voorgesteld.
  • Heb bij wegrijden route delen via whatsapp gebruikt. toen bleek dat de aankomsttijd 20:24 was? Die aankomsttijd was geen van de route alternatieven
  • Dus bleek dat dat FM voor het 2e alternatief gekozen heeft (2u44m).
  • Al een paar keer vaker gehad dat FM met de pijltjes in lijstweergave dus een andere route navigeert dan je gekozen hebt.

Vanuit Landscape (telefoon in houder) dit proberen recht te zetten:

• FM lijstweergave in landscape
  • kies route alternatieven en dan krijg ik dit:
  • alternatieven venster sluiten, naar lijstweergave en opnieuw alternatieven liet FM wel alle lijntjes zien.

Vertrek 28-02 rond 17:45 uur. Logfile ingestuurd van twan....@.......

Widget knoppen niet constant
    Ik ervaar dat als ik uit FM ga, dan komt de widget op voorgrond: 2 cirkels met snelheden. En op de widget drukken opend FM.
    Maar het lijkt er op dat soms:

• allebei de snelheid cirkels FM openen
    • maar ook vaak alleen de linker die met de actuele snelheid
    • Het lijkt er op dat bij gebruik heen en weer schakelen tussen apps met widget en FM, dat de actiebutton onder/over de max. snelheid weg valt. Dit rondje doet dan niks.
      Ik heb er (helaas) nog geen lijn in kunnen ontdekken gebeurt elke rit, maar weet niet hoe je het moet reproduceren.

Hebben andere gebruikers dit ook, of ligt het alleen aan mijn scherm-vingers combinatie? Wel sterk dat het uiteindelijk altijd alleen het linker rondje (act. snelh.) dat reageert.

Sinds een paar dagen kan flitsmeister geen GPS signaal meer vinden terwijl het bij andere apps wel werkt
      Iemand een idee?

Groet,Peter

• Twan heeft hierop gereageerd.
      • Moj vindt dit leuk.

lande Ik heb het af en toe. Zeker niet altijd. Heb het idee dat het met een Samsung update te maken kan hebben. Die heb ik nu een paar achter de rug.

Twan bij mij is alles up to date Twan, tot nu toe geen enkel GPS issue hier.

Ik heb het gevoel dat het iets anders is, anders had ik m hier ook zeker gemeld.

Mijn versie:
          One Ul version: 6.0
          Android version: 14 (API 34)
          Size: 255.44 MB
          Security patch level: February 1, 2024

Ik heb een google pixel 8, waar android OS opstaat.

Als ik flitsmeister in de kaartinstellingen op "noord altijd naar boven" zet, kan ik niet de "pinch to zoom" gebruiken.

Als ik uitzoom, en dan weer centreer, zoomt ie automatisch in. Maar tot een niveau dat je er eigenlijk niets aan hebt. (Ik wil graag gecentreerd, uitgezoomd zijn. Zodat ik verder kan kijken dan 500m rond mijn auro)

Zou hierbaar gekeken kunnen worden? Lijkt mij een bug.

5 dagen later

Sinds de UI overhaul van afgelopen jaar is het niet meer mogelijk om settings te wijzigen in landscape modus. In portrait modues is er onder in het scherm een bar met daarop onder andere de settings knop. Deze verdwijnt bij omschakelen naar landscape.
              Hierdoor is het settings menu niet meer toegankelijk op apparaten waar het scherm niet gedraaid kan worden. Op dit moment gebruik ik Flitsmeister op een android navigatiesysteem welke altijd op landscape modus staat en welke niet gedraaid kan worden. Oftwel sinds de UI overhaul is het niet meer mogelijk om settings te wijzigen.

Twan @Ruben-FM
                Geen GPS melding door geen internet / data beschikbaar
                Heb (denk ik) de oorzaak repeteerbaar gevonden:

1. Als ik bijv. vanuit huis/kantoor in de auto stap, heeft mijn telefoon dus soms nog net wel verbinding met het Wifi netwerk, maar er komt geen data door.
                2. Bij plannen van de route, is er (denk ik) geen contact met de FM server om te berekenen of kaartdata ophalen en zo, en dan krijg ik deze melding. (is ook alleen bij plannen van de route merk ik)
                3. het zou dus eigenlijk een melding geen internet of contact met kaartdata server moeten zijn.
                4. Dit verklaart waarom ik het maar af en toe heb, nl alleen in bovenstaande situatie. Zonder Wifi op mobiele data is er geen probleem.

Navigatie kiest 1e favoriet bij kiezen Thuis onder voorkeuze voorstel

• Start FM op je werk adres
                  • Wacht tot in 'waar wil je naar toe' Thuis ... min als voorstel in die balk komt te staan
                  • kies thuis in die balk
                  • ga naar alternatieve routes, dan staat daar bestemming 1e favoriet met finishvlag, maar ook een finish vlag bij 'thuisadres'
                  • De route voorstellen leiden naar 1e favoriet.
                    -
                    (screenshots beschikbaar) Logfile opgestuurd van twan....@..... op 07-03 Vertrek rond 19 uur
                  • Bram heeft hierop gereageerd.

Ruben-FM
                    Hallo,
                    Kan iemand mij even op weg helpen op dit forum, ben nieuw hier, en heb wat problemen met Flitsmeister

Adrie59

Ik krijg alleen een rare engelachtige stem,
                      Ooit weleens meer gehad, maar weet niet meer hoe ik het toen veranderd heb in mijn Samsung s 10 telefoon.

Ook krijg ik geen verbinding met de audio im mijn Ford transit custom bus meer.
                      Heeft het een lange tijd wel gedaan, ook dat krijg ik nog niet opgelost.
                      Wie helpt mij, vind het namelijk ideaal die Flitsmeister

Groet Adrie
                      ???

Mijn flitsmeister geeft sinds 2 dagen geen flitsers meer weer op de kaart en ook de waarschuwingen blijven uit, ik heb niks veranderd

• Bram vindt dit leuk.

In Duitsland geen weergave van 'onbegrensde snelheid' of onbekende snelheid
                          Situatie:
                          op stukken waar geen snelheidslimiet geld, en ook op stukken waar FM geen snelheid bekend heeft, wordt dit alleen in de overlay weergegeven, maar niet in de app balk.
                          Alleen de actuele snelheid:
                          Widget:

App:

Zie het lege vakje tussen act. snelheid en melden knop.
                          Hier met '?':

Dit gebeurd dus bij het witte cirkeltje met schuine strepen en een '?': wel in widget, niet in app. Consequent 2 dagen lang.
                          En meteen over de grens terug in NL staat er '100'.

Duitse flitspalen op snelwegen krijgen consequent dubbele flitser melding
                            Duitse flitspalen op de snelweg (althans de hele A2 Duisburg-Berlijn heen en terug) kreeg ik iedere paal dubbele waarschuwing. Alsof er een kopie van de dataset gemaakt is en alles 50 m verder weer bijgezet is.
                            Bij eentje kreeg ik eerst 80km/h waarschuwing en 2e 130 km/h waarschuwing (was dus 130 km/h)

Variabele snelheid flitspaal op Snelweg wordt met 0 km/h aangegeven

(2 screenshots, zelfde paal)

melding stilstaand voertuig ook bij 'geparkeerde' vrachtwagens

langs snelwegen en provinciale wegen zijn veel parkeervakken (groot genoeg voor 1-2 vrachtwagens).
                              Deze vakken zijn allemaal keurig naast de vluchtstrook en naast provinciale wegen 'een stukje geasfalteerde berm'.

kunnen jullie hier iets voor maken: alleen waarschuwen bij stilstaande voertuigen op de vluchtstrook of rijbaan Of filteren: het is toch bekend waar die stroken/vakken zijn? dat je dan een extra popup of zoiets krijgt met de melding regels?
                              (Je kunt er dan trouwens ook een 'Truckmeister feature' van maken voor Truckers: die weten zo meteen welke vakken er vol zijn. In dat geval vooral doorgaan met melden, maar geen waarschuwing)

Ik zie niet in waarom ik hiervoor steeds gewaarschuwd moet worden: Het doet af aan de melding en 's avonds / 's nachts zijn er zowat bij ieder vak een melding. En als er dus wel een keer een vrachtwagen op de vluchtstrook staat, houd je er al bijna geen rekening meer mee.

Of stoor ik me hier nu als enige aan?

• Bram vindt dit leuk.

Snelweg aanduiding Duitsland heeft verkeerde kleur in de navigatie balk
                                Rechts in de lijst is het wel keurig blauw (Snelwegen in Duitsland zijn blauw)
                                in de navigatie instructiebalk bovenin is het NL's Rood.

• Bram vindt dit leuk.
                                  5 dagen later

Twan Goed gezien. Ik ga hiervoor een taak aanmaken aan onze kant om dit op te pakken.