Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Beste testers, er staat voor jullie weer een nieuwe Beta klaar! 11.7
Hierin zijn de volgende dingen toegevoegd of verbeterd:

• Navigeren naar Park & Rides in België. Deze zijn zichtbaar op de kaart zodra je in België rijdt.
  • Nieuw schermpje tijdens files en traject-controles om de voortgang te zien. Werkt ook op CarPlay!
  • Herindeling van de settings
  • Nieuwe settings voor Achtergrond Notificaties. Genaamd “Meldingen”
  • Kaart gerelateerde Crash-fixes
  • Crash-fix op CarPlay bij een “slecht wegdek”-melding
  • Er kan weer met spraak naar een bestemming worden gezocht op CarPlay
  • Als een slim verkeerslicht groen wordt, hoor je geen (irritant) geluidje meer

Verder zou voor degenen die de live activity gebruiken, deze ook icm CarPlay moeten werken en de pijlen weer zichtbaar moeten zijn.

Succes met testen weer en laat ons weten wat jullie ervan vinden!

Frans_FM heeft deze discussie vastgezet .

Met dat 'irritante' geluidje bij slimme verkeerslichten, bedoelen jullie dat piepje? Die vond ik echt ontzettend fijn! Mocht deze weg gehaald zijn zou deze dan alsjeblieft terug geplaatst kunnen worden onder een instelling?

xLars hoezo fijn?! Dat piepje kwam altijd random ik snapte ook al niet wat dat was

• xLars heeft hierop gereageerd.

Ik zoek een functie dat ik in carplay de volume van flitsmeister appart kan regelen en dat me muziek wel hetzelfde blijft. Muziek mag wel zachter gaan tijdens een rit van mij als die wat zegt maar niet dat flitsmeister opeens keihard LET OP FLITSER zegt. Daar schrik je je dood van 😂😂

JulianB Dat piepje kwam bij mij altijd precies als het verkeerslicht groen werd. Ideaal, vooral als ik achteraan de rij sta en het verkeerslicht niet kan zien dan haal ik mijn auto iets van de rem zodat de auto start.

Ook wil ik nog wel eens afdwalen met mijn gedachten en voegt dit extra attentie toe.

Frans_FM
              Ik heb 3 dingen te melden:
              ik zie dat bij het annuleren van een alternatieve route, de route terug gaat naar de eerder gekozen route. De route werd in de vorige versie helemaal geannuleerd.
              Echter de oude route wordt hervat maar geen weg aanduiding

Op Carplay wordt de route helaas nog steeds geannuleerd.

1. Agenda integratie op Carplay werkt niet. Alleen Home, Werk, Recent of spraak.

2. In de instellingen zie ik dat meldingen uitgeschakeld zijn. Wordt verwezen naar de instellingen van Iphone maar niets te zien. Geen idee hoe dit ingeschakeld moet worden.

Al maanden heb ik problemen met Flitsmeister die soms wel en soms geen geluidsmeldingen geeft wanneer hij verbonden is met Carplay. Nu ben ik erachter gekomen dat de geluidsmeldingen alleen werken als er een navigatie is gestart (maakt niet uit of het via Google Maps of Maps is).

Is hier een oplossing voor?

xLars
                  Hier zijn de meningen over verdeeld zoals je ziet. We zullen nog eens bekijken of het misschien toch een instelling verdient 😉

JulianB
                  Meestal heeft de auto aparte volumes voor muziek/radio, navigatie en telefoongesprekken. Je zou eens kunnen kijken waar deze bij jou op staan.
                  Wij hebben in ieder geval geen invloed op het volume van CarPlay voor zover ik weet.

Donovan
                    Bedankt voor het melden. We gaan kijken wat er aan hand is. Voor de "Meldingen" die uitgeschakeld zijn zou er in de instellingen lijst inderdaad een Meldingen-item moeten staan.

Ser941
                      We horen dit probleem af en toe voorbij komen, maar hebben nog geen oorzaak kunnen vinden. Een paar vragen:

• Hoe staan bij jou de geluidsopties ingesteld in FM? kun je hiervan een screenshot sturen?
                      • Heb je alle waarschuwingen voor bijvoorbeeld Flitsers wel ingeschakeld staan? zie Instellingen->Waarschuwingen
                      • In wat voor auto rij je? Heb je de mogelijkheid om te testen of het probleem in een andere auto ook optreedt?
                      • Zou je eens kunnen controleren of het volume van de auto voor navigatie / telefoon heel laag staat misschien? Zie ook mijn antwoord op JulianB

Tijdens het automatisch in of uitschakelen van de verlichting en je toevallig alternatieve routes actief heb staan schakelt het scherm terug op de route met een keuze menu
                        je ziet geen overzichten van de alternatieve routes

De nieuwe weergave van file voortgang op de kaartweergave ziet er goed uit!

Alleen gisteren kreeg ik bij een trajectcontrole geen weergave te zien op de kaart. Als ik naar de lijst sprong, zag ik 'm wel.

Logbestand is verstuurd

De aankomsttijd op de iPhone en op de Apple car play zijn niet gelijk. Er zit een minuut verschil t.o.v. van elkaar

Is het niet mogelijk om de lijst met brandstofprijzen te kunnen sorteren op brandstof prijzen bijv. van laag naar hoog, of de lijst kunnen sorteren op tankstations afstand laag naar hoog? Dit is wel mogelijk bij andere brandstofprijzen apps.

Beste testers,

Bedankt voor jullie input! Er staat een nieuwe Beta voor jullie klaar: 25348. Hierin zijn de volgende fixes gemaakt:

• Als waarschuwingen "uitgeschakeld" zijn, kun je ze nu weer activeren mocht je de vraag nog niet gehad hebben.

• De route lijn blijft nu zichtbaar als je het alternatieve route-overzicht sluit zonder een andere route te kiezen.

• Kleine tweaks aan de nieuwe Traject weergave.

• Matrixborden animeren niet meer kort uit zodra de borden veranderen.

• Alex vindt dit leuk.

Frans_FM via Apple CarPlay geeft de nieuwe beta versie geen pijl meer aan waar ik rij. Ook volgt hij mij niet meer tenzij ik de telefoon open

De info scherm blijft hangen ook al sluit ik Flitsmeister af.

Als je scherm lockt dan kan je de melding naar links schuiven en op wis drukken.