Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Dit zijn de changes van 12.2;

• Automatisch starten voor de ONE en TWO werkt weer als je geen PRO bent
  • Flitshistorie scherm was heel traag, Is nu lekker snel
  • Prestaties komen nu niet meer wanneer je niet ingelogd bent
  • Afstand kleiner dan 1 km worden nu in meters getoond op Android Auto
  • Beoordelen op Android Auto werkt weer
  • "null" tekst bij Flitsters is opgelost op Android Auto
  • Bug opgelost waarbij routes opnieuw starten wanneer je deze net gestopt had via splitscreen op Android Auto
  • Tonen van gemiddelde snelheid in trajecten staat nu standaard aan bij PRO en PRO plus gebruikers
  • Crash opgelost die voorkwam als je je ONE of TWO eerder uitzetten dan de app.
  • Er was een kans dat meldingen oneindig bleven hangen na het passeren. Dit is nu opgelost.

Het forum is niet bedoeld voor klachten over de prijswijziging / vormen van ons nieuwe abonnementen. Wij gaan hier namelijk niet over.

Bram heeft deze discussie vastgezet .

@Bram om nog terug te komen op de issue over flitsmeldingen die niet doorkomen, ik heb net langs 2 flitspalen gereden waar hij niet af ging en daarna een diagnose bestand gedeeld met jullie. (beide kanten van mijn eerdere screenshot zijn niet afgegaan)

@Twan ik heb beide dingen getest en bij zoal de lijst weergave en de navigatie ging hij helaas nog steeds niet af.
      Er zijn wel wegwerkzaamheden iets daarna, maar dat is maar 1 kant op. Als ik de andere kant op rij waar hij ook niet afgaat zijn geen werkzaamheden en zou hij het dus wel moeten doen volgens die logica, maar helaas...
      Wel gaf hij de wegwerkzaamheden alsnog aan terwijl ik via de route van de navigatie er niet langs zou rijden?

Wat ook opvalt, bij de navigatie aan de linker kant waar je de dingen ziet van de hele route, is de flitspaal wel zichtbaar in die lijn (sorry, weet even de naam niet). Dus ook al staat daar wel een logo'tje van een flitser, is hij niet afgegaan.

Nog altijd een enorm verschil tussen Android en iOS mbt hoeveel melding worden getoond. Het lijkt erop dat de Android versie slechts een kilometer of 50 vooruit kijkt, terwijl de iOS versie gewoon alle meldingen op de route laat zien, ongeacht hoe lang die route ook is.

Beide apps met dezelfde bestemming.

YumeFox ja volgens mij filteren wij harder hier en filteren wij of het echt op je route ligt.

Bij deze versie kan ik via de radio / stuurwiel bediening geen volgende of terug meer drukken voor muziek(Spotify) wanneer Flitsmeister open staat op het scherm. Open ik Spotify zelf, werkt het wel weer.
            Ga ik een versie terug werkt dit wel.

Verbinding gaat via bluetooth.
            Geen Android Auto

• Bram heeft hierop gereageerd.

Bram zoals eerder gezegt hier op t forum. Bij mij t zelfde probleem ik krijg geen flitspaal meldingen meer...... wat erg vervelend is. Kunt u misschien hier naa kijke?

• Bram heeft hierop gereageerd.

Pascal2004 Wij zijn dit hard aan het uitzoeken. Mijn collega heeft al 1 iets hiervoor gemaakt. Op het moment dat wij detecteren dat je Database corrupt is dan resetten wij hem. Het lastige met dit probleem is dat het lastig is te reproduceren enof oplossen. Wij zijn hier echt hard mee bezig

Djoey Specifieke usecase. Ik zal er naar kijken. Voor zover ik weet hebben wij niks aangepast mbt audio en vangen wij geen bluetooth events af.

Vanuit landscape naar portrait raken FM en android knoppen elkaar (soms)

Ik heb dus al best vaak dat de knoppen niet reageren van Lijst naar kaart weergave en v.v.. Gebruik FM altijd in landscape mode, en draai dus naar Portrait om van kaart/lijst te wisselen.

Nu viel me van de week op dat de knoppen dan door elkaar staan. In het plaatje hieronder moet je dus op de bovenste helft van 'lijst' of 'kaart' drukken, ander 'pikt' android knoppen de actie en gebeurt er niks.
                    Het is helaas niet 1 op 1 reproduceerbaar, lijkt wel alsof ik eerst .... uur gereden moet hebben of ... meldingen gehad hebben of zoiets en dan naar portrait draaien.

Zie hieronder de ruimte die je normaal hebt als alles OK is.

• Twan heeft hierop gereageerd.

Ritregistratie km's verdeelt over 2 of meerdere ritten en km's missen na (incidentele) vastlopers van FM

Heb dus sinds kort ritregistratie aangezet in mijn ProPlus abbo:

1. Soms kan FM vastlopen en start opnieuw op (hoor ik aan het opstart piepje dat ik std. aan heb staan).
                      2. Dan heb ik dus 2 (of heel soms meer) ritten in mijn overzicht van 1 gereden rit: 1 rit voor de vastloper/auto opnieuw opstart, en dus 1 rit na de restart van FM app.
                      3. (heeeel) Soms loopt FM iets op de achtergrond vast, krijg ik er niks van mee, want het scherm toont wat ie moet tonen (je kunt het soms aan de HM paaltjes nrs zien, die tellen dan niet meer mee). Dan missen er dus km's.
                      4. ik heb geen mogelijkheid om ritten samen te voegen. (bijv. na tanken of stop onderweg: dan heb ik 2 ritten die ik graag tot 1 rit samen wil kunnen voegen voor de administratie)
                      5. Situaties waarin FM bij mij soms vast loopt:
                      • Heel vaak de 1e keer gebruik na een update

• Als ik Via Google assistent iemand gebeld heb: Google assistent app actief, telefoon app actief: die komen op de voorgrond, FM blijft dan in Widget actief op de achtergrond, waarna ik met hand FM weer naar voren haal.

• Vaak met navigatie in FM app actief.

• Vooral bij combinaties van deze situaties in een rit van 2 uur met meerdere verschillende meldingen gehad; wegdek, files, flitser etc..

Kan natuurlijk ook zijn dat ik nog niet helemaal met de registratie om kan gaan, ik heb althans nog nergens gevonden hoe ik (simpel) ritten kan samenvoegen.

Twan
                        Zou dit met overschakelen van menu verbergen /schermopbouw verschillen in landscape / portrait te maken kunnen hebben?
                        In landscape zijn de Android knoppen verborgen, dan moet je ze eerst van de zijkant in beeld slepen, dan kun je er pas op drukken.
                        In portrait zijn ze dus altijd zichtbaar, althans in lijst weergave.

Zou het met overschakelen van wel/niet verbergen menu ergens mis kunnen gaan?

Bram

Ik heb bij jullie helpdesk de klacht doorgegeven dat de batterijbespaarder (scherm uit) niet werkt op de Two.
                          Als het goed is was dit ook opgelost???
                          Dit zou een dezer dagen in de volgende update komen.

Ik heb sinds dat ik over ben van de Samsung s23 naar de s24 problemen met vaste flitspalen. Deze zijn niet meer zichtbaar op de kaart en krijg ook geen melding. Ze zijn allemaal verdwenen. Ik heb alles geprobeerd, opnieuw installeren, inloggen met ander account etc. Maar helpt niet. Ik heb android versie 14 , iemand ook problemen mee?

Op foto 1 hoort 1 vaste flitspaal te staan rood en 50 en op foto 2 zijn er 2 vaste flitspalen rood en 50, elke rijrichting 1 paal. Maar op FM zie je niks. Dit is overal zo bij mij.

Twan We hebben wel logica ingebouwd die om moet gaan met vastlopers, zodat je inderdaad geen 2 ritten zou moeten krijgen. Gaan we nog een keer controleren!

Twan Ja dat is waarschijnlijk de oorzaak, of het dan aan ons ligt of aan het android systeem zouden we even moeten uitzoeken.

Justdigit Die setting deed in principe niks, dus daarom hebben we deze setting nu weggehaald (vraag me niet waar deze vandaan kwam 🤷‍♂️). Heb je in het verleden wel het idee gehad dat deze iets aanpaste aan het gedrag van de TWO?

Ruben-FM

Nee die deed niets.... Maar was wel handig geweest scherm uit.... En wanneer er een melding komt dat het scherm aan springt....

Althans zo leek het bedoeld te zijn.
                                    Voor iemand die 60k per jaar rijdt scheelt dat een hoop opladen.

Geen kans dat deze feature aangezet kan worden?

Mij was beloofd dat dit opgelost zou gaan worden. Niet door het weg te halen.

Of zijn jullie klaar met het ondersteunen van de Two?

Ticket 270791