Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Er staat weer een nieuwe versie voor jullie klaar.

Een aantal schermen voor Instellingen hebben een nieuw design gekregen: Focus Mode, Contacten en Kalender, Vertrek Widget, Extra functionaliteiten en Route informatiebalk.
Andere wijzigingen:

• Bij je actuele snelheid is een designbug verholpen.
  • Het Pro/Pro Plus bedankt scherm is vernieuwd.
  • Er zijn nu verbeterde meldingen bij geen of oude data.

Feedback over deze release kun je hieronder achterlaten. We lezen alles en nemen contact op voor meer informatie waar nodig.
Dankjewel voor het testen!

Dennis_FM heeft deze discussie vastgezet .

Wordt ooit nog gefixt dat de actuele snelheid ook op Carplay uit te zetten is? Dit heb ik 2 maanden geleden ook al aangekaart. Prima dat ik moet betalen voor Carplay maar dan zou het fijn zijn als de rest van de functies daar ook gewoon op werken. De actuele snelheid staat nu bij mij uitgevinkt maar blijft dus op Carplay nog gewoon zichtbaar…

Hier icm CarPlay kan ik geen meldingen meer doen. Evenals een flitser bevestigen. Toetsen wel zichtbaar. Maar niet te gebruiken

Dennis_FM ik had bij vorige versie dit ook al vermeld maar mij viel op dat sinds vorige versie de traject controle op de A58 er weer staat, ik ben er langs gereden maar ik kan echt bevestigen dat hij er niet meer is. Zou je de traject controle daardoor uit de app kunnen (laten) halen?

Ik probeer mijn automatische incasso te koppelen in 12.5 waar de verificatie constant blijft vastlopen. Is zowel met automatisch incasso als creditcard…

Die trajectcontrole op de a58, die is weg? 1e paar km 90km/h daarna 100km/h. Er is er überhaupt geen meer weg ermee..

Software liep regelmatig vast bij Internationale rit van 1200km. Werd veel van de telefoon gevraagd aan begin van de rit waardoor temperatuur toestel toenam. Uiteindelijk een app van concurrent moeten gebruiken welke soepel verliep zonder opnieuw starten van telefoon, waardoor mijn vermoeden gaat naar een probleem met de FM app. Tevens was de verwachte reistijd van dezelfde route door FM 60-90min langer ingeschat dan door de concurrent die veel beter de tijd wist te voorspellen.

Tevens zie ik steeds meer vaste flitspalen gemeld worden op plekken waar ze niet zijn. Oa N65 (Den Bosch-Tilburg) en sinds kort ook eentje op de S100 in Nijmegen. Mijn vermoeden is dat mensen ANPR palen zien als flitsers of denken dat een paal beide richtingen oppakt. Ze worden alleen spijtig genoeg zonder verificatie overgenomen in de app.

In het begin van het gebruik van de app (via CarPlay) verschijnt er iedere minuut een melding dat de verkeersinformatie wordt geüpdatet. Dit soort meldingen leiden behoorlijk af. Juist in CarPlay, wat gefocust zou moeten zijn op zo min mogelijk afleiding tijdens je rit/gebruik.

4 dagen later

Sw86 ja hier ook, elke keer gooit hij de route eruit.na 9 keer gewone nav aangezet

Het viel me op dat ik niet in of uit kon zoomen in CarPlay. Zowel via het touchscreen als de iDrive-knop van mijn auto. Het knopje reageert visueel wel, maar er gebeurt niets.

4 dagen later

Sebadtiaan iedere minuut? Ik had het om de 10 seconde. Voornamelijk gezien toen ik door Belgie en Frankrijk reed. Niet gezien toen ik terug in Nederland was (of niet opgelet.) Had FM op de achtergrond draaien met Carplay.

De symbolen en wegnummers vallen weer achter de blauwe navigatielijn. In- en uitzoomen werkt niet meer. Op veel plekken zitten kaartfouten waardoor je per ongeluk een verkeerde afslag of richting neemt.. Duidelijke instructies (rijstrookbegeleiding) zou hierbij enorm helpen en kaarten die kloppen!

De vertrekwidget ververst niet. Ik moet Flitsmeister handmatig openen en vervolgens verdwijnt de ETA weer heel snel.

Hoi! Ik heb via instellingen eens mijn iPhone settings gereset, vanwege wat kleine (niet Flitsmeister gerelateerde) issues. Na die reset moet ik ook weer alle meldingen toestaan etc. Elke app vraagt opnieuw met een iPhone pop-up of die meldingen mag sturen. Flitsmeister (en Reddit) doen dit niet. Zolang de app het niet vraagt, kan je ook niet in de instellingen de meldingen aan/uit zetten. Hierdoor moet ik de app opnieuw installeren. Dit lijkt me dus een bug. Een redelijk belangrijke, want ik krijg bij het opstarten van de app niet een melding van Goh, je meldingen staan uit. En dat is geen overbodige luxe.

Flitspalen wordt iedere dag na beoordeling gevraagd om weer opnieuw te beoordelen..

Sw86 . Tevens was de verwachte reistijd van dezelfde route door FM 60-90min langer ingeschat dan door de concurrent

Dit is iets wat al jaren lang zo is. Persoonlijk stoor ik me er niet meer aan, ik zie het eigenlijk meer als een 'verwachte ETA met pauzes'

Sw86 Tevens zie ik steeds meer vaste flitspalen gemeld worden op plekken waar ze niet zijn.

Dit is mij de laatste tijd ook opgevallen, Met name hier in Duitsland, en deze week in Tsjechië piepte de app vaak op plekken waar gewoon niks stond.

Vroeger kon je instellingen bij welke afstand je een melding voor flitspalen geeft. In de huidige beta kan dat niet. Kan dit weer ingebouwd worden? Ik krijg nu soms pas een melding als ik al naast de flitspaal rijd, met name bij flitsers ná een kruispunt.

Zou er in de nieuwe update van flitsmeister de flitspaal en ieder ander symbool voor (of boven) de navigatielijn kunnen worden weergegeven? Vind dat tijdens het navigeren het nog wel eens lastig te zien.

• regelmatig geen gesproken waarschuwingen, lijkt ook steeds vaker voor te komen en langer te duren. Op een ogenschijnlijk willekeurig moment worden ineens alle gemiste meldingen achter elkaar gedaan.
                                      • navigatie valt regelmatig weg en moet dan opnieuw bestemming invoeren