Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Beste testers,

Er staat weer een nieuwe beta voor jullie klaar. In deze beta kan je de volgende zaken testen:

• Spamfilter toegevoegd voor werkzaamheden. We ondersteunen nog maar 1 actieve werkzaamheden melding.
  • De trajectlijnen van meldingen zijn nu beter zichtbaar op de kaart, denk aan werkzaamheden, files en incidenten.
  • Kleine bug fixes.

Feedback over deze release kun je hieronder achterlaten. We lezen alles en nemen contact op voor meer informatie waar nodig.

Succes met testen!

Kaspar heeft deze discussie vastgezet .

Beste @Kaspar, misschien beter om een spamfilter ook te doen voor alle andere meldingen ook denk vooral aan flitspalen dan ook. Daarnaast heb ik al ongeveer 2 weken geleden een melding gedaan bij jullie via het contactformulier over flitspalen in Zaandam thv de Thorbeckeweg. Er staan circa 4-5 meldingen terwijl er maar twee flitspalen staan waardoor ik 4 meldingen krijg op dat traject. Er staan op sommige punten zelfs geem flitspalen, alleen bij het stoplicht thv het kruispunt aan beide zijdes.

Daarnaast merk ik niks van het redesign, kan je misschien uitleggen wat de verschillen zijn? Ik zie namelijk helemaal niks qua "verbetering", tijdens het navigeren zit de lichtblauwe balk nogsteeds in de weg voor de vaste flitspalen en zie je deze nogsteeds niet "duidelijk" staan op de kaart.

Ik hoor graag van je.

• Kaspar heeft hierop gereageerd.

Rick_075, bedankt voor je feedback 💪. We gaan de melding van de flitspalen bekijken. Het verschil zie je in de nieuwe trajectlijnen van werkzaamheden, files & sommige incidenten.

Dit gaan we ook bekijken!
        "Tijdens het navigeren zit de lichtblauwe balk nogsteeds in de weg voor de vaste flitspalen en zie je deze nogsteeds niet "duidelijk" staan op de kaart."

Edit: De verkeerde flitspalen zijn nu verwijdert.

Geen PRO meer voor Beta testers? 😢

• Contrast rijstrookbegeleiding in CarPlay was erg slecht te zien!
          • Meldingen laten zien in Dynamic Island als je je iPhone alleen gebruikt?
          • Dynamic Island afslagen met bijbehorende meters buggen soms, de meters die worden getoond laten de icoontjes rechtsboven vaak verdwijnen en terugkomen als een yoyo effect. Soms wel echt hinderlijk storend.

Kaspar Dag Kasper, bedankt voor je mededeling. Er staat er overigens nog eentje qua flitser die ook op dat traject overbodig is op dat punt (zie bijlage).

Mischien zou het inderdaad kunnen dat de navigatielijn een redesign krijgt of inderdaad de symbolen van een flitser (iets groter met een andere kleur). Jullie zullen vast wel binnen het Team eruit komen hoe jullie dit kunnen aanpakken.

Misschien zouden jullie bij het kopje "Brandstofprijzen" kunnen toevoegen dat je kan sorteren op afstand of op prijs (binnen een bepaalde straal die je zelf zou kunnen bepalen).

Tot slot zat ik nog wel eens te denken aan de meldingenfunctie middels Carplay, als je een melding wilt maken van een mobiele flitser of ongeval dan kan dit via Carplay alleen als ikzelf op die weg mijzelf bevind, je kan niet zeggen dat het op de andere richting gebeurd. Zouden jullie dit misschien ook naar Carplay kunnen brengen?

Oja, en hier nog de bijlage van de flitspaal. Misschien een optie tot rapporteren en dat jullie deze door meerdere meldingen van verschillende gebruikers de melding kunnen gaan herzien om hem aan te passen/ te verwijderen?

Kaspar
            sinds de laatste bèta update 12.7 start mijn Two niet meer volledig op. Hij blijft draaien. Pas wanneer ik FM op mijn IPhone 15Pro Max handmatig heb opgestart gaat de Two reageren. Maar geeft vaak niet de maximale snelheid aan.

Hallo,

Op de A18 blijf ik al een aantal weken 80km/u op de FM Two als maximale snelheid zien. Ik heb gekeken bij OpenStreetmap, maar dat staat keurig op 100/130. Ditzelfde geldt ook voor de N18 richting Enschede. Ik ben in de tussentijd ook even teruggegaan naar de stable versie, maar daarop geldt hetzelfde. Toch meld ik het hier even :

Is de pro eraf voor bèta users? Ik krijg hem namelijk nu niet meer op CarPlay, terwijl daar wel dingen inzitten

jb740

ga naar je account opties en selecteer daar de pro versie, voor de beta users zitten hier geen kosten aan verbonden.

ashrayvano

ga naar je account opties en selecteer daar de pro versie, voor de beta users zitten hier geen kosten aan verbonden

Kaspar Dit gaan we ook bekijken!
                  "Tijdens het navigeren zit de lichtblauwe balk nogsteeds in de weg voor de vaste flitspalen en zie je deze nogsteeds niet "duidelijk" staan op de kaart."

Ook ik heb hier problemen mee, vaste flitspalen zijn amper zichtbaar aangezien ze dezelfde kleur blauw hebben als de route begeleiding. Hierdoor vallen ze bijna geheel weg, beter zou een andere kleur zijn bijv rode rand eromheen, witte achtergrond en dan de camera zwart ofzo.

Net zoals de bijlage, allen dan geen snelheid maar een camera

@Dutchie Thanks! Had de aankoop beschrijving niet gelezen...

Issue waar ik tegenaan liep:
                    Dit scherm is heel laggy, de fps daalt enorm tijdens 't scrollen.

Kaspar In deze versie gebeurt het regelmatig dat de FMII regelmatig "onverwacht" afgesloten wordt, na een paar seconden start hij weer op en dit dan 5 tot 10 keer achter elkaar.

Graag vraag ik uw feedback over twee dingen:

1) Als een user, zou ik graag een "verplichte" dagmodus van de kaarten zien. Nu als ik de lampen van mijn auto overdag aanzet, wordt de donkere modus geactiveerd in Carplay en zie ik de navigatie/kaarten slechter omdat de combinatie zon/donkere modus niet fijn samenwerken. De app van Google Maps heeft dit bijvoorbeeld ook dat je deze op lichte modus kan zetten.
                        2) Als een gebruiker van Flitsmeister, zou ik graag zien dat mijn muziek niet wordt gepausseerd als ik geen melding wil ontvangen. Op dit moment heb je de keuze dat je meldingen aan/uit kan zetten Hiermee verdwijnt ook de icon op de kaart van bijvoorbeeld wegwerkzaamheden. Info die wel waardevol is om te zien, maar je niet wilt horen. Als je geluid uitzet van de melding, wordt spotify/tuneIn toch gepausseerd voor een x-periode, zonder dat er geluid komt.

Wellicht hebben jullie hier iets aan, maar zijn twee punten die ergenis opwekken.

Sinds deze versie lijkt Flitsmeister bij mij wel erg enthousiast te zijn in het melden van afgesloten rijstroken. Iedere keer als Flitsmeister start, krijg ik een melding dat er ergens een rijstrook is afgesloten. Zo stond ik laatst op de parkeerplaats van het Nationaal Militair Museum en kondigde FM aan dat er over 20km een rijstrook is afgesloten

Het aangeven van de juiste snelheden op bepaalde trajecten is niet accuraat rondom Amsterdam. Daarnaast is het veranderen van de maximale snelheid iets waar flitsmeister niets moet hebben bij mij. Hij veranderd heel traag waardoor ik soms wel eens op de Ring Amsterdam rijdt waar hij op snelwegen gewoon snelheden aangeeft van onder de 100 kilometer per uur. Hieraan kan je denken aan 30-50 km/h alsof ik in de stad rijdt.

jb740
                              issue 1 zou ik ook graag zien. Heb dit ook al bij een eerdere beta gevraagd, fingers crossed.

Ondanks dat ik alle meldingen aan heb staan... behalve 'slecht wegdek' (ik werd daar gek van in Italië)... krijg ik geen geluiden meer uit de FM Two bij flitsers. Icoontje is wel in beeld, maar verder geen melding meer. Voorbeeldgeluiden werken wel...

Maarten-FM heeft deze discussie losgemaakt .