- Bijgewerkt
Hier met oneplus nord 4 ook geen crash versie 12.8
Hier met oneplus nord 4 ook geen crash versie 12.8
Rijdend op A2 vanuit Den Bosch, daarna op N2 bij Eindhoven (afslag naar A2 was afgesloten)
Dash blijft het hele stuk tot aan A2/A67 fout aangeven dat we op A2 rijden...
De App is wel juist:
De telefoon haalde daar een GPS nauwkeurigheid van +/- 1 mtr. en er is daar een meter of 10 berm tussen de rijbanen
FM 12.7 S22+ Dash versie ..?..
Situatie:
Positiepijl zit 'half' onder de menu balk:
Vooraf: dank voor de lijst/kaartweergave in landscape. Top. Een paar verbeterpuntjes:
Kortom: een hoop rare dingen, test dit aub nog even goed door in Portrait/landscape een route kiezen en hele route tonen, windrichtingen etc.
Ik zie het ja.. pff, ik stuur meteen een nieuwe op. Excuses hiervoor!
Ruben-FM
Wat is de 'gerepareerde update'?
heb nu FM 12.8 (1126) inst. dat. 07-10-2022 14.30 uur. Met een heleboel rare dingen:
Vanuit Widget starten:
'DirectFM starten'
S22+ Alle updates
Ik draai inmiddels al op 12.8, maar daar is nog geen topic van.
Sinds een week of 3 spreekt mijn FM alleen maar Engels, maar probeert wel Nederlandse teksten uit te spreken.
Telefoon = Samsung S10. Deze heeft naast Google TTS ook Samsung TTS, maar heeft geen Nederlandse talenknobbel.
In de instellingen van TTS staat echt Google geselecteerd, en als ik op test afspelen druk, krijg ik ook netjes de Google stem te horen in het Nederlands. Echter bij FM meldingen blijft hij de Samsung Engelse voice gebruiken, waardoor werkzaamheden 90 "wurkzamten ninety km per joer" wordt.
Tevens mis ik al behoorlijke tijd de "overlay" functionaliteit. FM in de background dus. Ik dacht dat deze verwijderd was met de nieuwe FM vormgeving, maar deze doet het gewoon niet. Staat wel aan in de instellingen
Als laatste zou ik de "groene gerrit" graag weer willen vervangen door het snelheidsbord die m'n huidige snelheid wat groter weergeeft. Ik gebruikte FM toch vooral omdat m'n eigen snelheidsmeter een aardige afwijking heeft boven de 100 en sinds de nieuwe vormgeving is die in FM verdwenen.
Twan 12.8 (1128) is de laatste versie nu, 12.9 (1131) is onderweg (nog in review). We zullen naar je feedback kijken, gaat inderdaad nog het e.e.a. mis met de kaart als er een route actief is en je orientatie wijzigt.
snosan Een tijd geleden was de Google TTS kapot door een update van Samsung op S8, S9 en S10. Toen hebben wij ingebouwd dat de Samsung TTS geforceerd wordt op deze telefoons. We kunnen dit in een update aanpassen, maar dan hoop ik dat de Google TTS wel weer werkt.
De overlay zou gewoon moeten werken. Deze werkt wel alleen als de locatie permissie op 'altijd' staat. Je zou de instelling ook even uit en weer aan kunnen zetten, dan controleert deze ook of de app permissie heeft om over andere apps heen te tekenen.
Wat betreft de 'groene Gerrit', andere elementen hiervoor willen we inderdaad weer gaan toevoegen, ik denk alleen dat dit niet op korte termijn zal gebeuren maar ik zal hier nog even achteraan gaan.
Ruben-FM
Ik heb nooit gemerkt dat het niet werkt. Van dag 1 op dag 2 was de stem van Google naar Samsung TTS. Mocht je een tester nodig hebben om te kijken of Google werkt, hoor ik het wel.
Wat betreft overlay: ik kan deze instelling zelf niet eens uit zetten. De schuif is niet naar links te verplaatsen. Ik heb de permission "in achtergrond actief" in de problemen oplossen sectie nogmaals toegepast, maar geen resultaat.
Vraagje omtrent voertuig kiezen dat is prachtig maar ik mis 1 essentieel ding in de keuze bij vrachtwagen een ADR optie zodat de route met tunnel beperkingen uitgesloten kunnen worden ik weet dit is exrra werk maar als je dit verwerkt en meeneemt in de App weet ik zeker dat vele chauffeurs heel blij zullen zijn....en als daar een kleine bijdrage bij moet van een 1 euro p/mnd zou ik dat er wel voor over hebben persoonlijk...er wordt mij iets te weinig aan de opties van vrachtwagens gedacht in de gehele app....heb vele punten maar dat leg ik een andere keer wel uit....
Groet Mikey