Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

De laatste release van het jaar en de een-na-laatste beta dit jaar; versie 12.11.

• De kaart is bijgewerkt naar de laatste versie waardoor deze iets beter zou moeten performen
  • Een aantal verbeteringen toegepast binnen de nieuwe tol schermen
    In de volgende release hebben we de schermen voor parkeren vernieuwd, daarvoor zitten al wat kleine wijzigingen in deze versie. Dit verwachten we ergens volgende week in beta te zetten. Daarnaast komt er ook een grote verbetering in de maximum snelheid bepaling.
    Ruben-FM heeft deze discussie vastgezet .
      5 dagen later

Ruben-FM

Beste Flitmeister,

Als de lange tunnel komt is geen gps signaal. Dan komt er ook geen navigeren. Als je uit je tunnel komt dan doet er weer pas gps signaal. Doet er iets aan.

Grt,

Alexander Muller.

Na flitsmeister update heb ik telkens geen gps signaal weet niet of dit de update van de app komt of door de software update van mijn telefoon doordat flitsmeister nog niet geoptimised is voor deze update zie hieronder specs

S24+
        Android-Versie: 15
        OneUI-Versie: 7.0 Béta
        Google Play-Systeemupdate: 1 okt 2024

Syntz
          Kan het iets met machtigingen zijn, die na een update 'opnieuw ingesteld zijn?'

Vlgs mij geeft FM ook 'Geen GPS' signaal als er geen contact met de server is (bijv. van Wifi thuis in de auto stappen en overgaan op mob. data, dan gebeurt mij dit wel eens.)

Kun je wel route navigeren in FM?
          En kijk eens in FM - instellingen - Geavanceerd - Problemen oplossen - Alternatieve locatie provider?

FM loopt steeds 1x vast waarna het goed werkt.

Situatie:

1. start FM op
            2. start navigatie - selecteer route
            3. leg in landscape
            4. na ... sec. komt android venster "app regaeert niet" app sluiten ...
            5. Sluit FM en start opnieuw op.
            6. Doe hetzelfde, en dan werkt het.

Wat me opvalt is dat met telefoon in landscape in een snelle bocht de telefoon even naar portrait gaat, en na de bocht weer terug naar landscape. Van portrait naar landscape is er steeds eerst even een (halve sec. of zo) een wit vlak te zien.
            En van landscape naar portrait zie je de rechterhelft van landscape (knop en route pull down) even schermvullend in beeld.

Als FM in landscape vastloopt, blijft ie op dit witte vlak hangen (dit is overigens al een versie of 10 zo)

Tol incasso opzetten voor Belgische adressen niet mogelijk

Ik wou voor de nieuwe tol tunnel de betaling instellen. Maar ik woon in België en daar zijn postcodes 4 nummer en niet 4 nummers en 2 letters zoals in Nederland. Maar bij het opstellen van de incasso via debetkaart voor tol op Belgisch adres laat dit de postcode van 4 cijfers niet toe.

15 dagen later

Dash meld flitsers op secundaire wegen rijdend op de snelweg.

Situatie:

• rijdend op snelweg in Oostenrijk.
                • Dash geeft onderin keurig 100 km/h aan als max snelheid.
                • meerdere keren melding (geluid en visual) flitser 60 km/h,
                • Dan staat midden in het scherm het icoon met de waarschuwing en 60 km/h eronder.
                • Terwijl helemaal onderin de max. snelheid keurig 100 km/h aangegeven wordt.

Werken hier 2 routines parallel naast elkaar zonder afstemming? Dash kan toch niet onder in max. snelheid 100 km/h aangeven en waarschuwen voor 60 km/h. Het is het een of het ander.

Op meerdere plekken rijdend op de snelweg in Oostenrijk gehad.

• Bijgewerkt

Dash actuele snelheid weergave springt op en neer.

• Situatie: vaak eerste 30 min. na vertrek.
                  • rijd snelweg op, auto op cruise control.
                  • Actuele snelheid springt op en neer in een bandbreedte van een km/h of 5-6.
                  • na een tijd 'vlakt het uit' / stabiliseert het zich.

Is me ook al eens opgevallen bij veranderende snelheid (verlaten snelweg) dat de actuele snelheid veel verder wegvalt.
                  PS: waar de Dash een paar km/h op en neer springt, is de actuele snelheid op de Telefoon wel stabiel.

• Twan heeft hierop gereageerd.
                    10 dagen later

Als je kijkt naar de activiteit en response vanuit FM, en dan Android met Iphone vergelijk, dan zou je haast denken dat Android 'af' is?
                    Geen/nauwelijks Beta feedback meer, geen actieve gebruikers en meer dan 1 maand geen reactie vanuit FM... Als je dat vergelijkt met het Iphone deel van dit forum, vind ik de verschillen 'significant'

Alexander25 We hebben hier nu geen oplossing voor, juist omdat er dan geen GPS posities meer binnenkomen. Het enige wat we kunnen doen is voorspellen waar de gebruikerslocatie is op basis van de laatst bekende snelheid, maar dat is niet waterdicht. Volgens mij zijn sommige tunnels ook bezig met manieren waardoor je alsnog GPS signalen ontvangt. Heb je daarnaast misschien een reden om navigatie actief te willen hebben in een tunnel? Dat is bijna altijd alleen rechtdoor rijden namelijk.

Syntz Heb je hier momenteel nog steeds last van?

Mathis Is dit wanneer je nog in de app zit en je NAW gegevens in moet vullen?

Twan Ten eerste; excuses voor de late reacties. Ik heb verlof gehad en tijdens mijn verlof wel wat forum mailtjes gekregen, maar daarna vergeten te kijken. Ik ga de rest van het Android team ook even aanspreken dat zij wat vaker op het forum moeten kijken..

Wat betreft je problemen;

• Vastloper op landscape; deze hebben we al eens eerder bekeken, maar niet kunnen reproduceren, dat maakt het wel lastig om de oorzaak te vinden. Ik vermoed dan iets met dat er teveel meldingen tegelijk geladen worden in een bepaalde situaties, want dat hebben we wel eens zien gebeuren. We zullen er binnenkort nog eens naar kijken.
                            • Dash flitser op parallelweg; in de Benelux hebben we goede informatie over hoe de wegen lopen, ik gok dat we dat in Oostenrijk nog niet zo strak hebben, maar dat zal ik even navragen bij ons backend team. Het waarschuwing algoritme kijkt in ieder geval niet naar de huidige max. snelheid, omdat die ook niet altijd betrouwbaar is en je dan andere meldingen zou kunnen missen.
                            • Dash actuele snelheid springt op en neer; deze is mij persoonlijk nog niet opgevallen, maar ik zal er eens op letten. We krijgen deze in ieder geval rechtstreeks van de GPS chip, dus hopelijk is daar niks mis mee..
                              • Bijgewerkt

Twan

Dash snelheidweergave stabiliteit

Ruben-FM Dash actuele snelheid springt op en neer; deze is mij persoonlijk nog niet opgevallen, maar ik zal er eens op letten.

Gisterenavond getest:

• Rijd op lang, leeg, recht stuk snelweg cruisecontrol aan, al iets van een uur onderweg.
                              • Telefoon met FM in Focus mode, Dash ernaast.
                              • Beide actuele snelheden 'stabiel' en ze zijn het met elkaar eens. (hooguit dat de Dash ietsje vaker een km'tje hoger/lager springt dan de telefoon: max. 1x/min. maar meestal minder vaak, zal wel in afronding of zo zitten.)
                              • Zet Dash helemaal uit met knopje achterop en van mount afhalen.
                              • Start Dash weer op.
                              • 1e x springt Dash km's weer op en neer, maar wel altijd 1-3 km hoger dan de telefoon FM. Na een tijdje regelt dat zich in en is Dash het weer met Tel. FM eens.
                              • Het lijkt alsof er een soort slim filter over de GPS snelheid heen ligt dat zich in moet regelen (gedrag als als een PID regelaar waarbij 'undershoot' niet toegestaan is.
                              • Heb het na 30 min. of zo nog een 2e keer getest, maar toen was het niet.

Zolang je het eerste half uur 'binnendoor' rijd zonder cruisecontrol, valt het niet op (en stoort ook niet).

Het lijkt erop dat bij snelheidsveranderingen de Dash 'feller/sneller' reageert dan Tel.FM, en dan altijd 1-2 km hoger aangeeft dan Tel.FM. (op zich niet erg, beter teveel dan te weinig.)

• Bijgewerkt

Dash 2 meldingen tegelijk

Situatie:

• Dash meld een ongeval (kan kloppen, stonden 2 auto's op vluchtstrook
                              • Maar op dezelfde locatie / moment is er ook een melding van stilstaand voertuig.
                              • eerst ongeval melding met bevestigingsvraag 'staat ie er nog?'
                              • meteen daarna stilstaand voertuig melding met direct 'nu', alleen deze bleef ..... seconden (voor gevoel minuten) 'hangen' in beeld. geen bevestigingsvraag, niks.

Gaat dat wel goed als er 2 zulke meldingen tegelijk zijn? Voor mijn gevoel 'verslikte' Dash zich even.

Twan Hmm, dat moeten we even uitzoeken. Weet je toevallig nog wanneer en waar dat ongeveer was? Had daarnaast ook wel verwacht dat deze meldingen dan samengevoegd zouden worden, zal dat ook even navragen.

Ruben-FM
                                  Zondag 19 Januari, rond 12:15-12.30 uur. A67 ri Venlo ergens t.h.v. Liessel / Helenaveen.

Twan We zien rond die tijd alleen een stilstaand voertuig, maar die staat zelfs in de andere richting. Zou je anders eens een diagnosebestand kunnen sturen? Op de DASH doe je dat via instellingen -> systeem -> support.
                                    We moeten dan als het goed is de exacte meldingen kunnen terugvinden.

Ruben-FM
                                      Diagnose verstuurd. Klopt, aan de overkant stond een vrachtwagen geparkeerd op zo'n pechhaven.