Oké Ruben ga ik doen
Android Beta - Versie 13.0
Hi Ruben, FM opnieuw geïnstalleerd, instellingen gecontroleerd met name natuurlijk de flitsers.
file waarschuwingen en slecht wegdek gaan prima, maar ik mis de melding van onderstaande flitsers:
stadionweg van zuid richting de afslag naar de van Brienenoordbrug te Rotterdam.
afslag van de A20 onderaan bij de stoplichten richting de capelseweg (roodlicht camera)
afslag van de capelseweg naar de Georgehintzenweg (roodlicht camera)
gisterenmiddag reed ik van mijn werk naar huis over de stadionweg vanaf de brienenoordbrug richting het Feyenoordstadion daar staat de meest beruchte roodlichtcamera van zuid en ik kreeg geen melding.
ergens lijkt het dus niet goed te gaan met de camera's, zou het jammer vinden als ik hiervoor mijn betatest voor moet opgeven en naar de release app moet overstappen. Kun je a.u.b. nog eens kijken voor mij? dankjewel, groet Bert.
Bertje Zou je ons eens een diagnose bestand kunnen toesturen? Wellicht zien we daar ook wat in terug. Hoe je dat doet kan je hier vinden; https://help.flitsmeister.com/hc/nl/articles/11813526172444-Hoe-verstuur-ik-een-diagnose-bestand. Laat hier ook even weten dat je em verstuurd hebt, dan weten wij dat we kunnen kijken.
Hi Ruben,
ik heb het diagnose bestand zojuist verstuurd vanuit mijn Samsung toestel met het e-mail adres bertwols@gmail.com
opmerking, FM draait bij mij op de achtergrond in Android auto en heeft eigenlijk sinds ongeveer 2 weken het probleem dat de rood licht camera's geen geluid geven, staan wel degelijk op de kaart. ik had FM vandaag even voorgezet met de kaart op android auto en zag ook wel de melding komen bij de afslag van de capelseweg naar de George Hintzenweg maar geen geluid. piepjes zet ik altijd uit in de configuratie en kies altijd voor visueel en gesproken tekst.
IK hoor graag van je als er iets meer bekend is. Groet Bert.
- Bijgewerkt
FM in landscape en navigatie
Als eerste: na wat wijzigingen werkt FM nu heel mooi in landscape. Knoppen/lijst etc. is nu goed voor elkaar. Werkt prima.
Alleen valt de km aanduiding weg naast melding in navigatie:
Verder heb ik nu een paar keer gehad dat:
- start FM navigatie
- Kies bestemming
- hele route en alternatieven worden weergegeven
- Alle meldingen met icoontjes worden ook weergegeven: dus een scherm vol pictogrammen met ergens kleine stukjes blauwe lijn van navigatie.
- na .... sec. (30? - 60?) verdwijnen die icoontjes en is de route zichtbaar.
(diagnose bestand gestuurd van twan....@....., situatie in plaatje hierboven in de laatste 10 min. van het bestand.'
Kantel ik dit scherm naar landscape, blijft de hele kaart wit. Terug naar Portrait, blijft ie zwart. Alleen het vensterdeel met 'start route', reistijd en afstand blijft zichtbaar.
In de versies hiervoor kwam het ook vaak voor dat ze bleven. Als je een route (blind) kiest, zijn de icoontjes weg.
Twan Als je naar het route overzicht gaat krijg je dus regelmatig alle meldingen op de kaart te zien? We hebben dit wel eens vaker gehoord en proberen te reproduceren, maar krijgen gewoon de routes te zien zonder al die pinnetjes. Zijn er misschien nog stappen die je neemt waarmee je dit vaker krijgt? Bijv. switchen tussen portrait <-> landscape o.i.d.? Of alleen bij bepaalde routes?
In principe zetten we alle pinnetjes namelijk uit op het route overzicht, dus het is al gek dat ze überhaupt nog verschijnen. Daar gaat dus iets niet helemaal goed.
- Bijgewerkt
Ruben-FM
Net na vorige melding is FM na (1 uur of zo) vanzelf gestopt / opnieuw opgestart (piepje) verraadde het.
- Ik wil nu proberen of dit alleen met de knoppen 'thuis' en werk is, maar nu blijft heel FM kaartscherm zwart. Meeermaals opnieuw opstarten, geen nut.
- Diagnose bestand ingestuurd van twan.....@ om 14:11 uur.
- Daarna in Android op FM een 'gedwongen stop' geforceerd.
- FM opnieuw opstarten, alles ok.
Ik bedenk me wel dat ik net daarvoor iets van 23 updates uit de Google playstore gekregen heb. en mijn tellie opnieuw opgestart heb en ook een keer geen data gehad.
(trouwens als je geen data hebt, geeft FM in navigatie "geen routes gevonden" melding. I.p.v. "geen internet")
Toen telefoon opnieuw opgestart: FM gestart. Alles OK.
- Bijgewerkt
FM Navi scherm vol pinnetjes reproduceren:
stappen:
- Alles in portrait trouwens.
- Zet alle data uit (mobiel en wifi)
- start FM
- Ga naar navigatie en kies een bestemming.
- "geen route gevonden" melding komt (waar ik "geen internet" zou verwachten.)
- sluit FM af
- Zet Data aan
- Start FM en kies navigatie
- Kies bestemming
- De kaart staat direct vol met rode puntjes, dat meteen daarna grote pictogrammen worden.
- Kies een route in portrait, en de navigatie start met een goede kaart.
- Draai telefoon van portrait naar landscape: kaart wordt wit.
- Wacht ca 1 minuut: kaart wordt ineens zichtbaar.
En nu ik erover nadenk, ik heb dus regelmatig zowel thuis als op het werk, dat ik in de auto stap, de Wifi nog net het laatste puntje heeft (genoeg om niet op data over te stappen, maar te slecht om iets van data binnen te krijgen).
Die pinnetjes heb/had ik dus bij nader inzien (bijna) altijd wanneer ik thuis of op het werk in de auto stap en FM aan zet.
Fm loopt dan zo goed als zeker na een uur of zo vast. (zie mijn eerdere posts)
Start ik FM opnieuw op, dan hetzelfde als hierboven: Zwart scherm, geforceerd afsluiten etc.
- Bijgewerkt
Data wegvallen met Dual Sim kaart.
Ruben-FM , nu vallen meerdere puzzelstukjes op hun plaats:
- ik heb een Samsung S22+ met Dual simkaart.
- Data op SIM1 en als ik gebeld wordt op SIM2, dan heb ik dus geen data want SIM1 kan niet tegelijk?. Wist ik al langer, maar nooit het verband gelegd.
- In eerdere posts heb ik al eens gemeld dat er een relatie lijkt te zijn tussen bellen en FM vastlopen.
- Nu loopt FM weer vast, maar nu valt me op steeds na een telefoontje op SIM2, dus geen data gedurende .... minuten.
- eerst volgende keer krijg ik weer al die pinnetjes etc. en is de 'vooruitkijkbalk' in landscape een hele tijd onzichtbaar om na 30 min - 1 uur?? weer op te duiken. Soms zie ik die niet, en dan is ie er ineens wel in een rit van 2 uur.
- Enige manier om weer goed werkend te krijgen is in om FM "gedwongen stoppen" in Android menu. Geen idee wat ie dan doet, maar dan lijkt er een geheugen of zo leeg gemaakt te worden.
- Dan doet FM het weer (tot het volgende telefoontje op Sim2).
- Geen idee of de afsluitprocedure iets vergeet op te ruimen wat in deze situatie overhoop gehaald wordt.
Ik hoop dat er iets uit jullie testen komt dat dit een probleem is. Zou bij mij een hoop 'gekkigheid' en vastlopers verklaren.
P.S.1: is er een verschil tussen FM afsluiten met de '<' knop in android, t.o.v. wegvegen in app overzicht ()'|||' knopje)?
P.S.2: nog geen spoor van V13.2 in mijn playstore te vinden..... duurt weer lekker lang voor Google em doorzet.
Geen idee of jullie dit ook testen. (hoeveel mensen hebben überhaupt 2 SIM's die in deze zelfde situatie belanden?)
Twan
Dat je bij een dual sim telefoon data van sim 1 wegvalt als je op sim 2 gebeld lijkt me heel vreemd.
Op mijn 1+ 8pro was dat nou juist het sterke punt. Ook meerdere keren meegemaakt, dat juist de data doorging op de andere SIM, als ik op de ene gebeld werd.
Heb je de instellingen in je telefoon wel goed staan?
Ik kan nu niet meer testen, ben van werkgever veranderd en heb nu een tweede telefoon weer op zak (ook bewust, staat specifieke software op om mijn werk te kunnen doen).
Tevens is de 1+ 8pro nu vervangen door een Goochel 9 pro XL. Ook de auto is vervangen door een nieuwe en ik geniet nu ook van AA (maar dat slurpt wel batterij zeg!)
- Bijgewerkt
Rino
Gevonden:
https://us.community.samsung.com/t5/Galaxy-S24/No-mobile-data-during-call-when-using-dual-Sim-on-S24-Ultra/td-p/3016508
Had me een boel ergernis kunnen besparen door het toen niet te accepteren......