13.2 (28763)
- Bijgewerkt
Helaas blijft bij mij het probleem met het haperende geluid in de Polestar 2 zoals dit ook al eerder is gemeld door anderen in het 13.1 topic ook in deze versie voor mij bestaan. Ik gebruik HFP om de geluidsmeldingen af te spelen in de auto. Na de geluidsmelding wordt het stembericht eerder afgebroken of helemaal niet afgespeeld. Het stemgeluid klinkt ook blikkerig. De andere opties (op het geluid via de iPhone zelf afspelen na) geven helemaal geen geluid. Ik heb een iPhone 15 die op ios 18.3.1 draait. Overigens als ik mijn telefoon bedraad via carplay aansluit werkt het geluid wel juist. Het is dus enkel via Bluetooth wat niet goed werkt.
Eigen foto werkt niet meer, ben wel Pro
Dit is niet een soort van bug in de 13.2 maar wel iets wat al jaren erg storend is.
als je aan het bellen bent, en je krijgt een waarschuwing, dan komt het waarschuwing geluid erg luid binnen.
is er een awearness te maken dat tijdens een telefoongesprek de waarschuwingsgeluiden zachtjes te horen zijn? Of is wr een andere mogelijkheid?
Hi @Kaspar,
Hierbij een vermoedelijk navigatie bugje en wat UI/UX suggesties,
Navigatie switcht van huidige route terug naar (wat lijkt op) vorige routebestemming
(Betreft 13.1, nog niet gereden met 13.2)
Meerdere keren meegemaakt dat tijdens een rit met navigatie FM spontaan de bestemming heeft aangepast, in alle gevallen leek de vorige navigatiebestemming weer actief te zijn geworden.
- Hoe uit zich dit? Eerste gedeelte van de route verloopt zoals verwacht, bijv een kwartier later op de snelweg blijkt FM mij terug naar huis of naar een andere recente bestemming te sturen.
- Navigatie altijd in-app gestart dmv home/work knop of recente bestemming.
- Geen factoren kunnen ontdekken wat het aanpassen van de navigatiebestemming triggert.
Een vergelijkbare ontstond nadat een bestemming was bereikt
- Vanavond van A naar B, en na enkele uren van B naar huis gereden. Misschien relevant dat de app tussen de 2 ritten op de achtergrond actief is gebleven.
- Eenmaal thuis aangekomen, "bestemming bereikt" popup in beeld en auto enkele minuten op straat stilgezet om uit te laden. Telefoon in houder niet aangeraakt, wel sleutel uit contact gehaald en laden dus onderbroken.
- terwijl ik mijn auto verderop in de straat parkeer zie ik dat FM een route terug naar bestemming B heeft gestart.
UI/UX feedback popup
De popup welke gebruikers om feedback vraagt of een bepaalde situatie (flitser/flitspaal/werkzaamheden/etc) nog correct is verschijnt bovenin het scherm waardoor veel navigatieinformatie tijdelijk niet zichtbaar is. Dit is wat onhandig, zeker als een bestuurder onbekend in de omgeving is een druk kruispunt met flitspaal benadert.
Misschien een idee om deze functie onderin het scherm te plaatsen, zoals ter hoogte van en ook in plaats van de "Melden" knop? Voor de duidelijkheid een snel plaatje in elkaar geknipt en geplakt:
- Het is onwaarschijnlijk dat iemand een situatie wilt melden als er al een situatie actief is.
- Melden en feedback voor de gebruiker soortgelijke interacties, knoppen op dezelfde plek kan positief zijn voor het gebruiksgemak.
- Grote knoppen zijn idd wenselijk, die ruimte kan gemaakt worden door de balk tijdelijk te vergroten en toegestane/huidige snelheid onder elkaar ipv naast elkaar te plaatsen.
- Een "timer" zoals bij de "Melding Versturen" knop zou hierbij geen overbodige luxe zijn zodat men niet aan het eind van de timer per ongeluk de "melden" knop indrukt.
3 tekstfoutjes in 1 scherm + suggestie
In de engelse vertaling: Settings -> Speech & Soundpacks -> kies een stem die nog niet gedownload is
Er opent een scherm met instructies:
- Stap 2: "Availability" moet zijn: "Accessibility"
- Stap 3: "Spoken material" moet zijn: "Spoken Content"
- Voetnoot met alternatieve methode verwijst naar 1st option en is incorrect.
Ipv aanpassen misschien beter om helemaal weg te laten: Mogelijk verwarrend voor onervaren gebruikers gezien dit alleen de eerste 4 stappen vervangt, en overbodig voor de meer ervaren gebruikers. - Suggestie voor andere voetnoot, iets als: "We're sorry, this platform prohibits implementation of this function in the FM app.". Het is tenslotte niet terecht dat jullie de schuld krijgen van iets dat Apple onmogelijk maakt
Bij nieuwe bèta 13.2 werkt foto niet meer. Ben pro-plus. !
Kaspar Tot versie 13 was het geluid prima. Ik weet niet of er hierna aanpassingen gedaan zijn mbt HFP? De andere optie is natuurlijk of Apple in de laatste iOS updates iets heeft gewijzigd. Helaas zijn op deze manier de gesproken boodschappen voor mij onbruikbaar geworden, dus ik hoop dat jullie er nog achter kunnen komen waarom HFP niet meer goed functioneert.
Marco_n
Ervaar precies hetzelfde, paar weken geleden werkte de audio met hfp nog prima. Nu steeds 1 seconden valt het geluid weg, je hoort niks, klaar. Ook was een oude oplossing de vertragingsoptie maar die is uit de app gehaald
Arjan_Onderwater Welk merk en type auto heb jij? Ook een Polestar 2?
- Bijgewerkt
Sinds ongeveer een week geleden heb ik voornamelijk last van een probleempje tijdens het gebruiken van FlitsMeister, het probleem is dat de app soms na het instellen van een route en het daarna stopzetten ervan, uit zichzelf de route hervat (dat de route verder gaat na het stop zetten).
Vanochtend was ik in de keuken lekker thee aan het maken en uit het niets hoorde ik dat ik een rechts moest nemen in 100 meter, dat was wel even een schrik!
Telefoon: iPhone 16 Pro Max
Vanaf versie 13.1 lijkt de navigatie steeds van route te wisselen. Misschien dat het daarvoor ook al gebeurde omdat er bijvoorbeeld een snellere route beschikbaar was. Maar sinds versie 13.1 komt ook telkens bij in ieder geval het Olav Mol soundpack de melding "de lampen gaan uit, we zijn los, we kunnen" om de zoveel minuten hierdoor. Misschien dat dit bij andere soundpacks ook het geval is. Vaak gebeurt dit nét voor of nét na dat er een afslag moet worden genomen op een rotonde of kruising. Hoewel het kijken naar snellere alternatieven altijd mooi is, is constant hetzelfde spraak bericht horen (namelijk die van wanneer je de oorspronkelijke route start) elke paar minuten natuurlijk heel irritant. Het is zelfs zo vervelend dat ik nu tijdelijk terug ben gegaan naar versie 13.0 waar dit probleem nog niet was.
- Bijgewerkt
Ik wilde vandaag navigeren via FM. Ik tikte de bestemming in, vervolgens wilde ik 1 van de resultaten aanklikken en hierbij gebeurde niks. Vervolgens ingesproken, zelfde verhaal.
na het sluiten en openen van de app deed hij het wel. Toeval of een bug?
ook wat hierboven al is beschreven dat tijdens navigeren naar een nieuwe eindbestemming de app vanuit het niets de vorige bestemming weer oppakte.
Hallo allemaal ik merk een probleem met het geluid van me iphone als ik flitsmeister aanzet dan gaat het geluid van me iphone helemaal uit maar de meldingen van fm hoor ik wel. Als ik fm afsluit moet ik telkens mijn geluid weer via de slider aanzetten die gaat niet automatisch weer normaal aan.
Hier ook het probleem van @Jelle ondervonden. Na het sluiten van de app kon ik wel navigeren naar een bestemming.
Ook net tijdens het rijden 2x automatisch teruggeschakeld naar een eerdere 2 bestemming (die van 2 routes eerder). Na de 2e keer stoppen en opnieuw plannen bleef die wel actief.
Ik denk niet dat dit zozeer een beta probleem is, maar juist is het niet. Nu al meerdere malen gezien dat niet de meest logische route wordt gepakt.
Hier moet je van de doorgaande weg af, om via 2 stoplichten weer op dezelfde weg te komen (fly-over over het 24 oktoberplein in Utrecht)
Hier van de rotonde af, over het fietspad, om daarna weer op de rotonde uit te komen. Zowel heen als terug.
Als de tekst te lang is, worden de icoontjes van de snelheid en afslag te klein.
Trajectcontrole verkleind de max. snelheid. Afslag verkleind het pijltje.
(Ik heb het al een keer eerder gezegd, maar door de dikke blauwe lijnen die bovenop de route liggen is de route en afslag niet duidelijk zichtbaar)
De 'aftelbalk' onderaan bij een trajectcontrole begint telkens opnieuw.
In dit geval is de vulling in de balk bij 6,3 km minder ver dan bij 7,4 km. Dit is gedurende de hele trajectcontrole meerdere keren gebeurd. (A2 Amsterdam - Utrecht)
(Ook is de balk op de 1e foto verder rechts geplaatst op het scherm dan de 2e foto)
En weer een rare afslag. Provinciale weg af via de rotonde, parallelweg op, volgende rotonde weer terug op de provinciale weg.. Geen files, geen opstoppingen..