Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Deze versie bevat vooral wat verbeteringen onderwater:

• Parkeerlocaties zonder zone worden nu correct getoond binnen parkeren
  • Parkeren design tweaks en verbeteringen
  • Postcode en telefoonnummer validatie verbeterd bij parkeren en tolling
  • Login flow in combinatie met een password manager verbeterd
  • Donkere modus kleuren verbeterd in de instellingen
  • Als de systeemtaal van jouw telefoon nog niet ondersteund wordt zal de standaard taal Engels zijn i.p.v. Nederlands
  • Grensovergang instelling heeft een nieuw design
  • Het schalen op zoomniveau van alle lijnen (files, trajectcontroles) op de kaart is iets aangepast zodat deze minder in de weg zitten
    Ruben-FM heeft deze discussie vastgezet .
      9 dagen later
      • Bijgewerkt

Dash 'vergeet' meldingen

Situatie:

• rijd over een weg met 'slecht wegdek': app en Dash geven allebei melding.
      • 1 km verderop of zo bij een rotonde op dezelfde weg, weer melding slecht wegdek: FM app geeft melding, Dash niks.
      • uur later op A30, melding stilstaand voertuig: App geeft melding, Dash niet.

Diagnosebestand van Dash opgestuurd 13-3 (09:30 uur): 1e 2 meldingen 12-03 rond 06.00 uur
      3e bolletje: A50 net voorbij Apeldoorn rond 07.00 uur
      Diagnosebestand App gestuurd van twan....@....

FM geeft vertraging die niet op mijn route staat.

Situatie:

• rijd op A30 met navigatie route actief:

• krijg 7 min vertraging melding terwijl door zowel de navigatie route als actuele positie bekend zou kunnen zijn dat ik daar geen last van heb.

• was dit slechts een melding of zaten die 7 min. ook in de berekende aankomsttijd?

FM App loopt vast bij navigatie route gebruik.
          Situatie:

• FM gedwongen stoppen in Android (moet ik nu elke keer doen, anders wordt het niks met de navigatie, zie andere post over verlies van data en FM vastlopen)
          • Start FM op en plan route
          • rijd ca 2 uur met navigatie in FM actief.
          • wijk dichtbij de bestemming van de route af en mis een afslagje
          • Route is weg, (bestemming bereikt kan niet, was er nog 2-4 km vandaan.)
          • selecteer opnieuw dezelfde bestemming: FM loopt vast / start opnieuw op, maar kaartweergave doet helemaal niks.
          • Toen maar met Google naar bestemming gereden.

Ik gebruik FM navigatie al .. jaar structureel (vooral om de meldingen op mijn route te krijgen.) Maar ongeveer sinds invoeren van de 'landscape knop kaart/lijst weergave wisselen' is de hele kaartweergave & navigatie erg instabiel geworden.

Als je FM opstart in landscape is soms de 'vooruitkijkbalk' niet zichtbaar, wissel je naar bijv. Spotify app en terug naar FM, dan staat die balk er wel.

Weet niet of FM nu vastloopt in de schermweergave, of na 1,5 uur navigatie. Als ik de app niet gedwongen stop, krijg ik hele vreemde dingen in kaartweergave scherm (zie andere post met screenshots)

Bovenstaande situatie met navi vastlopen was op 12-3 rond 08:15 uur

Diagnose bestand verstuurd op 13-3 van twan...@.....

• Bijgewerkt

Dash auto schermhelderheid toggle gaat uit bij uitzetten

Situatie:

• Schakel auto scherm helderheid in, of controleer dat ie ingeschakeld is.
            • Dash uitzetten met knopje op achterkant (en vervolgens uit houder halen)
            • Dash opnieuw opstarten
            • Schermhelderheid staat nu vast op laatste waarde. En automatische helderheid toggle is uit.

Best irritant wanneer je Dash 's avonds opnieuw uitzet/opstart en vervolgens overdag niks kunt zien. Geen idee sinds welke update dit is.
            (Dash uitgezet / opgestart om te kijken of dit wat deed op de gemiste meldingen, zie hierboven)

• Bijgewerkt

Widget oorzaak instabiele kaartweergave / navigatie?

• heb al lange tijd widget op mijn telefoon startscherm actief en het is me al eerder opgevallen dat de widget blijkbaar parallelle achtergrondprocessen van FM laat draaien.
              • Nu de widget verwijderd, en 1e keer FM opstarten, liep FM vast in bestemming kiezen lijst. (5x of zo)
              • Telefoon opnieuw opgestart. Toen werkte FM wel weer goed. (widget processen afgesloten?)
              • hierna start FM wel goed op na een rit/route navigatie. (oké, waren 2x 40 min. ritten en geen 2 uur ritten, maar toch).
              • wordt vervolgd, maar testen jullie ook met de widget geïnstalleerd?

Situatie rond 12.45 - 13.00 uur op 13-3.
              Diagnosebestand gestuurd van twan....@..... op 13-3 om 14.20 uur

6 dagen later

Hallo @Twan
                Zelf heb ik de widget nooit gebruikt. Bij mij start FM automatisch op, bij verbinding met de BlueTooth van de auto.
                De vage klachten die jij hebt, heb ik niet gehad (nog). Nu ben ik ook geen veelrijder, maar FM draait wel elke keer als ik in de auto rijd.
                Je kunt eens kijken, wat FM doet, als je GSAM battery monitor nog hebt draaien (weet je nog?)
                Daar zou dan de FM widget ook in terug moeten komen.

• Twan heeft hierop gereageerd.
                • Twan vindt dit leuk.

Rino
                  Dank je wel, en ja: dat weet ik nog.
                  Ik baseer het simpelweg op het feit dat ik (zonder FM aan te hebben of gebruiken) een aantal keren de Widget geïnstalleerd heb, en toen de 'opstartpiep' hoorde die ik aan heb staan. Verder geen FM op de voorgrond of wat dan ook.
                  De widget deed afgelopen .... versies ook heel gek: opnieuw aanmelden, bleef maar rondjes draaien, kon geen tijd naar huis of werk vinden en dat soort dingen.
                  Sinds een paar FM versies geleden deed de widget het ineens wel weer zoals het hoort. Alleen FM deed raar: en alleen in routeplanner en kaartnavigatie scherm. Als je geen route plant, is er niet veel aan de hand.

Dat lijkt me toch een combinatie van de widget en het main programma dat in elkaar met een conflict is.
                    Misschien een gewetensvraag: heb je die widget echt nodig?
                    Sinds ik een nieuwe auto heb (met AA) zit de telefoon in mijn zakof aan de laadkabel in de auto. Ik heb nog een Brodit houder liggen, maar twijfel sterk of ik die überhaupt wel nog ga inbouwen. Als ik nog een telefoonscherm nodig zou hebben, is het voor de OBD met Torque en daar zou ik ook de luchtrooster klem voor kunnen gebruiken.

• Twan vindt dit leuk.

Hoi Rino ,

Ik heb die Widget helemaal niet nodig. Gebruik em eerlijk gezegd heel zelden. Maar het zit in het pakket, dus had em op mijn telefoon actief. Dan is het aan FM om te zorgen dat de Widget en FM app goed samenwerken, of de widget helemaal weglaten. Ik heb de widget nu weggegooid en meer aangegeven aan FM als mogelijke verklaring voor rare fenomenen.

Ik heb de telefoon met FM nog altijd wel actief, vooral voor de meldingenlijst op mijn route: Dan plan ik mijn route in FM en krijg mooi tientallen km's vooruit de meldingen, vertragingen etc. op mijn route. Maar daarvoor moet de navi in FM het wel doen.
                      In mijn eigen auto (ca 30.000 km/jaar heb ik geen AA, dus altijd FM actief en sinds kort ook een FM Dash. In bedrijfsauto's, huurauto's met AA gebruik ik het zoals je beschrijft: telefoon dicht aan de laadkabel.

5 dagen later

Twan Gaat dit alleen om de melding bij het vooruitkijken, of de waarschuwing zelf met geluid etc?

Twan Hmm hij pakt daar de melding op de parallelweg, die geld dus niet voor jou. Waarschijnlijk omdat het beginpunt wel op jouw route lag. Als het goed is ging deze dan weer weg toen je de bocht om ging?

Twan Je benoemt telkens landscape; heb je het dan ook eens in portrait modus geprobeerd en dat deze dan wel goed werkt? (niet dat we zeggen dat je dat dan moet gebruiken, maar vooral omdat we nieuwsgierig zijn of landscape hier echt invloed op zou hebben). Er staat voor ons nog een ticket om naar landscape te kijken, maar helaas nog niet aan toegekomen...

Twan Dit probleem wordt opgelost in de volgende update van de DASH

• Twan vindt dit leuk.

Twan Ik heb zelf de widget ook actief, maar ik gebruik de app niet in landscape (zoals je eerder aangaf). Ik ervaar verder geen problemen met navigatie.
                              De widget gebruikt wel dezelfde logica om routes te berekenen, maar dat zou in principe geen impact moeten hebben op de app omdat het in zijn eigen bubbel draait 🤔

• Twan vindt dit leuk.

Ruben-FM
                              Waarschuwing zelf. Geen icoontje, geen geluid, niks.

Ruben-FM
                                Zal ook eens in portrait proberen. Heb FM in mijn auto altijd landscape, omdat ie anders overal heen valt.

• Rino heeft hierop gereageerd.

Twan
                                  Je kunt een Brodit achtige houder nemen, kijk eens op kram.dk
                                  Deze heeft meer oplossingen dan Brodit zelf en het past vaak ook op Brodit clips...

• Twan vindt dit leuk.
                                  6 dagen later
                                  Ruben-FM heeft deze discussie losgemaakt .