Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Deze staat al in de store sinds vorige week, maar bij deze nog de release notes:

• Matrixborden worden nu op de kaart getoond binnen de kaartweergave. Hiermee kan je een stukje vooruit kijken.
  • Pinnetjes op de kaart worden nu getoond/verborgen op andere zoom-niveaus om beter overzicht te creëren.
  • Thuis, werk en favorieten pins op de kaart toegevoegd
  • Paar kleine verbeteringen toegepast binnen parkeren
    Ruben-FM heeft deze discussie vastgezet .

De "Muziek dempen" optie zorgt ervoor dat mijn bluetooth audio (zowel A2DP als HSP) onherroepelijk wordt gemute bij de eerste FM notificatie. Het geluid van de muziek stopt dus en is met geen mogelijkheid weer aan de praat te krijgen. Ook heb ik geen audio meer bij telefoongesprekken. Mijn iDrive denkt nog wel dat de muziek speelt en het gesprek plaatsvindt, maar geen geluid
      Het rebooten van de telefoon en iDrive lost het ook niet op
      Zelfs als ik 8 uur later mijn auto weer instap krijg ik met geen mogelijkheid meer audio uit mijn BT muziekstream. De enige oplossing lijkt om de telefoon volledig BT los te koppelen van mijn iDrive door zowel in de iDrive als in mijn telefoon het gekoppelde apparaat te verwijderen. Als ik hem dan weer koppel doet de audio het weer tot aan de eerste FM melding en dan is BT audio weer volledig geblockt.

Galaxy S20 5G, BMW iDrive 6.
      Muziek werd geluisterd via Bluetooth met AAIDrive 6. Ook "regular" bluetooth audio en telefoongesprekken hebben geen audio meer na de eerste FM melding.

• vvvv heeft hierop gereageerd.
        • Bijgewerkt

Yomama
        Zelfde probleem hier! Ik dacht dat mijn iDrive de geest had gegeven maar na wat testen bleek het consistent te gebeuren zodra er een Flitsmeister notificatie kwam. Bij mij lukte het wel om de audio weer aan de praat te krijgen wanneer ik een aantal keren mijn iDrive en/of telefoon een reboot gaf, maar ook weer niet altijd.

Galaxy S22, iDrive 4, Flitsmeister 13.5 (1158)

vvvv Eerste waar ik aan dacht was een kapotte BMW comms module door lekkage in de kofferbak o.i.d., maar het was gewoon Flitsmeister! Gelukkig door trial & error weten op te lossen.

• vvvv vindt dit leuk.

Bedankt voor het melden! We sturen vandaag een fix in hiervoor zodat het weer werkt als voorheen.

• HBb heeft hierop gereageerd.
          • Yomama vindt dit leuk.

Ruben-FM
            Ruben, is het al bekend wanneer de update komt?

HBb De update zou sinds gister beschikbaar moeten zijn in de store

4 dagen later

"Matrixborden worden nu op de kaart getoond binnen de kaartweergave. Hiermee kan je een stukje vooruit kijken."
                Werkt prima maar ik mis alsnog de matrixen bovenin de kaart zoals voorheen. De matrixborden op de kaart zijn dusdanig klein en donker dat ik die nauwelijks kan lezen in de auto. Wellicht een optie om de matrixborden die je gepasseerd bent bovenin te laten zien zoals voorheen, en opvolgende matrixen op de kaart te laten zien om vooruit te kijken.

Eens met wat Camiel hierboven zegt! Daarnaast vanochtend in de Coentunnel waar de matrixborden korter op elkaar hangen, werd het wel een visuele chaos. Misschien is er iets mogelijk in het clusteren van matrixborden die niet wijzigen?

Ben verder wel erg positief over de feature! In dezelfde rit ook een mooi voorbeeld waarin het waardevol inzicht gaf.

Ik ben het eens met wat jspr zegt. Het wordt (bij tunnels) gelijk onoverzichtelijk. Ik heb ditzelfde probleem gemerkt bij de Leidsche Rijntunnel en Zeeburgertunnel.

Ook komt het (bij mij) vaak voor dat de matrixborden niet verschijnen. Terwijl ze wel aan staan. (Excuses voor de slechte foto).

In de iPhone beta is het mogelijk voor beta gebruikers om Pro (Plus) gratis te testen, is dit ook mogelijk voor Android gebruikers?

Bedankt voor jullie feedback op de matrixborden! We hebben dit nu als eerste versie in de app gehangen, maar zullen hier verder aan doorontwikkelen.

Fireman2209 Op android hebben we hier helaas geen makkelijke oplossing voor met de Play Store beta's.

7 dagen later

FM (Dash) in Duitsland

Aan paar punten die opvielen:

• Actuele snelheid in Dash blijft in een tunnel (bij geen signaal) op de laatste staan. Dit is vooral lastig als er in de tunnel een flitser hangt, dan heb je een verkeerd signaal.) Bij geen signaal kan Dash beter [-] aangeven.

• In Duitsland zijn veel zones met variabele snelheid en flitsers in die zones. FM/Dash geeft vaak een snelheid aan die niet klopt (omdat ooit gemeld is?) Dan geeft ie 100 km/h aan terwijl er op dat moment geen beperking geld.

• Krijg melding van 'flitspaal variabele snelheid' (correct), terwijl onderin dan 120 km/h staat, en er op dat moment geen beperking is. In andere zones krijg je dan weer melding 'Flitser ... km/h' terwijl er op dat moment niks of een andere snelheid geld.

• Weet niet waar Google Maps de snelheden vandaan haalt, maar die had het veel vaker goed. (ook niet altijd)

• Er zijn nog veel zones waar de max snelheid 'vervuild' is van oude beperkingen (werkzaamheden?) die er niet meer zijn. Dan heb ik het vooral over de A2 naar Hannover en de A... Hannover - Berlijn.

• Wanneer schakelt een snelheid over naar een andere? Heel af en toe springt de max. snelheid 'naast het bord' om, maar bijna iedere keer blijft een snelheid hangen, en ik kan er geen patroon in vinden hoe lang die blijven hangen. Lijkt dat Snelheden vaak 'blijven plakken' (bijv. 80 km/h waar je onbeperkt kunt) en dat ie pas bij een volgende wegsectie, afslag, bord, zone ...... omspringt.

De max. snelheden blijven te lang op de vorige hangen (aan het begin van een zone). Als je omlaag gaat in snelheid mag het van mij best 500-1000 mtr 'te vroeg' zijn, en omhoog 'bij het bord'. Wat is de regel nu? ik kan deze niet ontdekken.

• Feature idee 1: dat je op de max. snelheid kunt tikken en deze dan kunt 'corrigeren' of melden/voorstel voor aanpassing en dat je ook 'variabel' kunt selecteren. Dan kunnen FM'ers meehelpen aan de dataset verbeteren.

• Feature idee 2: dat je op bijv. een flitser kunt drukken en deze melden / corrigeren voor snelheid en camera type: er worden nog enkele 'blauwe mautpalen' als flitser gemeld, waar het een 'verkeerscamera' moet zijn.

• Bijgewerkt

Dus dan ben je aan het 'cruisen', rijd gewoon 'met de rest mee' en vraag je je af hoe hard mag je hier eigenlijk? Kijk je op je Dash en zie je dit:

Terwijl je links nog gewoon 'flink' ingehaald wordt.

Ik had trouwens een aantal keren dat er dus '80' stond, maar dat ik echt in de verste verte niet in een 80 zone geweest ben. Vraag me af waar FM die 80 dan vandaan haalt of dat ie heeeeel lang is blijven plakken. (kijk ook weer niet elke minuut op de Dash)

Feature idee 3: dat je start werkzaamheden kunt melden of aanpassen of ..... in bijv. Cam Sam (vroeger Blitzer.de) kun je zulke meldingen allemaal geven.
                          Maar ik weet niet wat er allemaal toegestaan is in Duitsland. Je mag toch alles melden behalve (mobiele) flitsers?

• Bijgewerkt

Stilstaand voertuig melding

En kom er toch maar weer even op terug:
                            in heel Duitsland kun je bij een melding 'stilstaand' voertuig meteen rechtop gaan zitten, evt. van de rechterbaan af, want dan staat er ook iets op de vluchtstrook. (voor diegene die wel eens in USA veel miles gemaakt hebben, is een hele fijne functie/ waarschuwing, daar maakt (bijna) iedereen de rechter rijstrook vrij rondom zo'n 'pechauto'.

Kom je in NL de grens over, en wordt je meteen 'lastig' gevallen met elke geparkeerde vrachtauto in zo'n vakje naast de A-/N-wegen. (Spotify/radio onderbroken, zinloze melding, irritatie)
                            Dus in NL denk je bij deze melding al gauw 'het zal wel' en voegt dus niets toe aan de verkeersveiligheid: je reageert er niet meer op.
                            Of je moet een 'vrachtauto parkeerplaats app' willen gaan bouwen 😉 , maar dan aub de melding aanpassen naar 'gepaarkeerde vrachtauto', dan kan ik die uitzetten.

Navigatie melding blijft hangen in de HUD...
                              Heb nu al een aantla keren gemerkt, dat alleen bij FM (niet bij Sygic of G.Maps) meldingen blijven hangen in de HUD
                              Bijgaand voorbeeld, is als ik al thuis geparkeerd ben, maar de straat van van vier straten geleden nog in de HUD blijft staan. Gesproken meldingen en op het AA scherm zelf gaat het wel goed.

• Bijgewerkt

Bij mij bleef in AA de melding hangen toen ik met navigatie actief van de route afweek.
                                Bleef op de autoradio (Ford Mondeo) het route instructiebalkje bovenin hangen: elke .. sec. kwam het op, ging weg, kwam terug.... etc.
                                Opgelost met overschakelen naar andere app en weer terug, of route opnieuw kiezen, weet ik niet meer. Denk er nu pas aan.
                                Bij jou is navigatie ook actief: ben je ook van de geplande route afgeweken?

• Rino heeft hierop gereageerd.