Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

@Bram wanneer gaan jullie het taal probleem oplossen?

• Bram heeft hierop gereageerd.

Bram Hoi Bram, wellicht kunnen jullie opmerkingen 'van ons' meteen een prioriteit meegeven of per opmerking aangeven of je er iets mee doet en dat ie in het systeem zit. Ik snap best dat je niet alles met hoge prioriteit in de volgende versie oplost, en dat je sommige dingen verzameld en dan meteen alles meepakt als je dat onderdeel van FM aan pakt.
    Als iemand onder een versie verbeterpuntjes aangeeft, en die discussie wordt gesloten terwijl in de volgende versie die punten niet aangepakt zijn, is dit verwarrend en dan vraagt diegene zich af wat nou de status is... Zo heb ik in het verleden een hele berg opmerkingen en nieuwe features via de feedback functie gemaakt. Dat is weg, en geen idee wat daarmee gebeurt of wat de status is. Ik (wij?) vind(en) het leuk om iets terug te horen, ook als jullie niks met de feedback kunnen of jullie feature voorstel een slecht idee vinden. dat niet in jullie visie past.
    Verder goed bezig, en waar gehakt wordt vallen spaanders.

Op meerdere snelwegen mag je na de update overdag opeens nog maar 80.
      Beetje vreemd.

Hoe werkt de schaalverdeling van het vullen van de cirkel?
        Lijkt of het niet klopt namelijk.

Oh en bij het eerste screenshot zie je het balletje bovenaan wederom. Bleef nu +-15 seconden in beeld.

• Twan heeft hierop gereageerd.

Nog een vraag:
          Hoe zit het met de traject controle op de zeelandbrug? Zie al bijna een jaar de melding "deze traject controle gaat binnenkort aan"
          Is die al actief? Hebben je meer info?

Foutje gevonden:
            Tot hectometerpaal 224.0 is er 80km/u zichtbaar ipv 100 (snelweg) was vanaf hp 223.4 ongeveer.
            Na 224 is er weer netjes 100 zichtbaar.

Kakketoe99 de cirkel vult zich helemaal tot 5 of 10 kmh onder de max snelheid. Dan wordt de cirkel vol groen bij snelheden van 5-10 kmh onder max. Lijkt 80 en hoger bij 10 groen en onder 80 vanaf 5kmh groen.
              Je kunt erover discussiëren of het idd. Logischer zou zijn om de cirkel pas bij max. Snelheid 100 % te vullen en de laatste 5 of 10kmh van grijs naar groen te laten verkleuren.
              Omdag FM de satelliet Snelheid berekend zou ik er niet overheen willen gaan en is zoals het nu is met 5-10 kmh er onder groen verkleuren goed bedacht van de FM dames en heren.

Twan ik had dit idd ook al gezien ja, en wilde dit juist aankaarten wat de reden was van het vullen tot 70 bij 80 etc.
                Ik wil vaak graag weten waarom iets is en de wat de beweegredenen hiervan is. Vandaar deze vraag/opmerking aan de bouwers van de app FM.

Zolang als die er is heb ik de braboneger (9.23?) als stem werkt prima ook op carkit. (HSP, geluidskanaal automatisch, vertraging 0.5 sec). Intussen update naar 9.25 en afgelopen weekend de navi instructies in menu een keer uitgezet en een paar ritjes met navi zonder instructie gedaan.
                  Nu zet ik dat vandaag weer aan, maar ik hoor geen navigatieinstructies. Er wordt wel een oproep geforceerd, maar het blijft stil. De hoppaa als je iets meld en het welkom en houdoe bij opstarten en afsluiten komt wel gewoon prima door op de carkit. Telefoon speaker forceren helpt niet. FM afsluiten en opnieuw opstarten ook niet.
                  FM onderbreekt de muziek en laat het stil zijn, dit gebeurde wel steeds op plekken waar ik wel een navi instructie zou verwachten.
                  Als het helpt is een logbestand beschikbaar.

Twan Sinds 9.23?

FM team: deze aub verwijderen, er ging iets mis op de forum pagina. Ik kan het zelf niet.

Rino In de nieuwe versie is het opgelost. Het probleem lag bij het toevoegen van vlaams. Op een of andere manier raakte het android systeem in de war welke taal hij moest pakken. Maar wij hebben dit nu opgelost en hij pakt netjes Nederlands nu. Dus geen Hopla meer 😂

• Rino heeft hierop gereageerd.

Twan Hoi Twan goed dat je dit aangeeft. Bedankt voor deze feedback. Ik ga ook proberen om elke ochtend het forum bij te houden en te reageren op iedereen die een bericht heeft gegeven. Ik probeer hierbij zo open mogelijk te reageren wat er gebeurd met jou opmerking of bug. Wat je benoemt is correct wat wij vaak doen is proberen de bug gelijk op te lossen. Kost dit meer dan x aantal minuten dan maken wij er een uitzoek taak van die bij ons op het bord komt. Wij werken via scrum en elke 2 weken proberen wij een x aantal taken op te pakken en op te lossen. Hierbij zitten vaak jullie bugs, verbeteringen etc allemaal in. Ik zal proberen meer te reageren en als ik er een taak van maak zal ik dit doorgeven. Indien ergens een taak van aangemaakt is kan ik helaas niet inschatten wanneer deze wordt opgepakt. Dit ligt vaak aan de prioriteit. Mocht er een app breaking bug zijn dan wordt deze natuurlijk gelijk opgepakt. Al met al ik zal me best doen en probeer elke ochtend even te reageren 😃.

• Twan vindt dit leuk.

Wtr zou je voor mij kunnen bijhouden om welke wegen dit gaat? Dan kan ik in ons systeem kijken of het wel goed gaat. Heb je niet toevallig je voertuig instellingen op een verkeerde voertuig? Je kan dit zien in je instellingen. Dit zou namelijk een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Kakketoe99 Twan Dit is precies hoe wij het hebben geïmplementeerd. Bedankt voor je uitleg Twan 🙂

Kakketoe99 Hoi Kakketoe99, Thanks voor het doorgeven ik heb in het systeem gekeken bij hectometerpaal 223.4 en het klopt. Bij ons in het systeem stond 80 km/u. Ik heb dit laten aanpassen naar 100 km/u. Deze is helaas wel een A weg update dus komt pas in de volgende app update aangezien wij de A wegen niet via de server laten gaan maar lokaal. Anyways hij is dus aangepast 😀 Thanks voor het doorgeven. Mocht je meer dingen vinden beschrijf het dan precies hetzelfde zoals je hebt gedaan want was lekker makkelijk zoeken in het systeem naar de precieze hectometerpaal 🙂

• Twan vindt dit leuk.

Twan Oww het lijkt erop dat de toggle voor het heractiveren van de stem niet goed werkt. Ik ga hier een uitzoek taak van maken om dit na te kijken. Voor nu raad ik aan om de cache van FM te legen zodat jou FM gereset wordt. Helaas moet je dan wel opnieuw inloggen en alles opnieuw instellen maar ik denk dat er een interne waarde nu blijft hangen welke ervoor zorgt dat je geen instructies meer krijgt. Wij gaan er als team naar kijken 🙂

• Twan heeft hierop gereageerd.
                            • Twan vindt dit leuk.

Bram
                              Bedankt voor alle moeite, alleen heb ik mijn telefoon in het Engels staan en ook met de kakel verse versie 9.25 (710) staan de settings nog steeds in het Engels, terwijl de gewone menu in het Nederlands is (Hoppa 😆 )

Bram Hoi Bram, dank je.
                                Ik heb de Cache geleegd, dat hielp niet: in de Samsung S10 kun je bij apps apart de cache legen en de gegevens verwijderen.
                                Gegevens ook verwijderd, het volgende valt nu op:

1. Ik heb als Emoji een foto(uitsnede). Die instellen ging goed. Toen wilde ik het plaatje iets aanpassen, druk op Smiley- eigen foto - button wijzig foto. FM valt uit en start vanzelf opnieuw op (crash?)
                                2. ik kan het brabo soundpack niet downloaden, ik kom niet opnieuw voorbij de betaling (ik heb voor Ideal betaling gekozen, andere opties werken ook niet). Deze zou toch miraculeus voldaan zijn ergens in het betaalproces?
                                3. ik ben extra functies kwijt, en de codes heb ik natuurlijk niet meer.
                                  Morgen weet ik of navi instructies het wel weer doen.