Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Deze update voegt onze meestgevraagde feature voor CarPlay toe, namelijk een incident kunnen melden op het CarPlay scherm! Hieronder een lijstje met wat er getest kan worden:

Nieuwe features:

• 'Melden' mogelijkheid toegevoegd voor CarPlay, waar je met de knop rechtsonder in de kaart een melding kunt doorgeven
  • Op CarPlay blijft een signalering nu staan totdat je voorbij het incident bent, zoals dat ook op het telefoonscherm werkt

Bugfixes:

• Bug gefixt waarbij je huidige snelheid onterecht rood werd als je in Duitsland op de Autobahn rijdt
  • Een aantal fixes voor crashes die niet sporadisch konden voorkomen

Bedankt voor het testen! Feedback over deze release kun je achterlaten hieronder. We lezen alles en nemen contact op voor meer informatie waar nodig!

Sander heeft deze discussie vastgezet .

Zojuist de nieuwe beta versie geïnstalleerd en al 3x binnen een half uur klapt de applicatie eruit.
      Ook de bug met het centraliseren inboet midden van het scherm i.p.v. midden onder is niet opgelost en lijkt zelfs erger te worden.
      route wordt getoond en ineens gaat de pijl van midden onder naar het midden van het scherm. Bij het opnieuw centreren gaat het vaak mis en kan de app de centrering niet vinden en de pijl loopt uit het scherm en zien we nooit meer terug....

verder top app! Ga zo door

• Sander heeft hierop gereageerd.

Hobbes22 Hi Hobbes, thanks voor je feedback!

Dat de locatie-puck naar het midden van het scherm schiet is inderdaad een bekende issue. We hopen dit in 9.28 (volgende versie) opgelost te hebben. Alsook de andere centraliseer-glitches waar je het over hebt.

Kun je aangeven of je met CarPlay rijdt of niet, wanneer die crash voorkomt?

En welke iOS versie gebruik je?

Dit is een leuke navigatie bug: ik wil naar Jan Pietersz. Coenstraat 10 in Den Haag navigeren (ingang van de parkeergarage). Echter, dat zit precies boven de a12. En Flitsmeister navigeert me de A12 op om daar te stoppen, maar dan zit ik toch echt op de verkeerde weg! Wel op de juiste locatie, maar 10m te laag. Haha

En.. nog iets anders: ik vind de opmaak van het scherm minder mooi van Flitsmeister dan van Apple kaarten.

Ik vind de navigatie echt mooier er uit zien op Apple kaarten.

Chris Dankjewel Chris! Ik zal de situatie doorsturen naar ons navigatie team 👍

Chris Terechte opmerking. Dat vinden wij ook. Helaas reserveert Apple het stijlen van de CarPlay componenten voor hun zelf.. We zouden graag een moderne vormgeving neerzetten op het CarPlay scherm, maar Apple geeft ons het huidige als enige optie.

Dat zul je ook in andere navigatie apps buiten Apple Maps om merken, waar je veel overeenkomsten tussen kunt zien.

Ik sta op het punt IOS 14 te installeren. Meestal wacht ik tot de ellende opgelost is, maar Apple schijnt geleerd te hebben van versie 13.
              Maar gaat mijn belangrijkste App (FM) dat slikken? Grt, Paul

Carplay gaat er wel steeds beter uitzien vind ik, optie melden werkt prima. Wat wel vervelend blijft is dat als je in Carplay een andere app even gebeld, bv iemand bellen of een ander nummer kiezen bij spotify, je al gelijk de route kwijt bent. Natuurlijk is het met recente zoekacties wel weer snel terug te zetten, maar hij zou gewoon door moeten lopen toch. Verder kiest hij niet altijd de beste route en heb je ook geen keuze uit 2 of 3 andere opties. Ik weet niet of het zo is ingesteld dat hij naar de huidige verkeersomstandigheden automatisch de snelste route kiest. Verder zou ik zeggen ga zo door 👍

iOS 14: gisteren tijdens het rijden ineens een bliep van One en push met dat FM gestart is. Was toen al 30/40 minuten aan het rijden.

Nieuwe versie: 9.27 (13364)

Bugfixes:

• Gebruik je iOS 14 en CarPlay? Nu loopt de app niet meer vast bij het opstarten wanneer je met CarPlay verbonden bent
                    • Bug opgelost waar meldingen op CarPlay bleven hangen
                    • Vertalingen voor nieuwe app teksten toegevoegd

Paul_FM Met de laatste beta is Flitsmeister goed te gebruiken op iOS 14. Daarvoor zat er nog een vastloper/crash in voor CarPlay gebruikers door een bug binnen iOS 14.

MarcelloDiWeirdo Hmm dat klinkt alsof de app crasht tijdens/net na het bellen. Dat hoort niet natuurlijk. Zou je willen kijken of je een crash kunt vinden in je telefoon instellingen? Bij Instelingen --> Privacy --> Analyse en verbeteringen (helemaal onderaan) --> Analysegegevens --> Flitsmeister

Wat betreft de niet optimale routes die je te zien krijgt, heb je daar concrete voorbeelden van met welke je verwacht had? Dan geef ik dat bij ons navigatie team door 👍

LoranA Een paar vragen om de oorzaak te kunnen achterhalen:

1. Was je op de achtergrond aan het rijden? (Dan zou het een crash kunnen zijn, waarna de ONE meteen de app weer opstart op de achtergrond)
                          2. Gebruik je de ONE in combinatie met CarPlay?
                            7 dagen later
                            Sander heeft de discussie gesloten .
                              Sander heeft deze discussie losgemaakt .