Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Het nieuwe melden is hier!

Nieuwe features:

• Het melden van situaties op de weg heeft een grote redesign gekregen. Hierbij is veel rekening gehouden met dat het veiliger kan gedaan worden dan voorheen door gebruik van grote knoppen en interface elementen. We zijn erg benieuwd wat je van de nieuwe opzet vindt!

Bugfixes:

• De grensovergang melding is qua vormgeving geüpdatet en in Duitsland is het nu duidelijk dat de snelweg snelheid om een advies gaat
  • De 'Navigeer naar' knop zal zich nu niet meer onder de snelheid elementen verstoppen
  • Kleine navigatie-instructie verbeteringen op CarPlay

Feedback over deze release kun je achter laten hieronder. We lezen alles en nemen contact op voor meer informatie waar nodig.

• Alex vindt dit leuk.
Sander heeft deze discussie vastgezet .

Middag.
    ik werk doordeweeks op de vrachtwagen. In het weekend veel in de luxe auto. Wisselen kan nu niet meer. Blijft op luxe auto staan maar geeft daarom verkeerde waarden aan voor de truck. !
    ook bij Rozenburg mis ik een “lampje”

TruckerBas en met lampje bedoel ik dat als er 3 banen vrij zijn ik maar 2 groene lampjes zie. De linker en rechter. Middelste blijft zwart.

TruckerBas Thanks voor het aangeven Bas!

Kun je toelichten wat er precies mis gaat? Ga je bijvoorbeeld naar het 'Mijn voertuig' stuk, je stelt 'Vrachtwagen' in, en als je het scherm wegveegt, staat die instelling weer terug op Auto?

Daarnaast vroeg ik me af welke iOS versie je gebruikt en welk device. We kunnen het probleem nog niet goed reproduceren, dus willen we de situatie zo echt mogelijk nabootsen om hopelijk de oorzaak te vinden.

TruckerBas Dat klinkt alsof een matrix portaal kapot was. Vanaf welke kant kwam je in de buurt van Rozenburg? Dan geven we die situatie door aan Rijkswaterstaat die de 'slimme' matrixborden beheert

Vandaag met de voorgaande versie gereden, 2 opmerkingen daarover. Navigatie zoekfunctie werkte niet fijn, gezocht naar bioscoop Spijkenisse, arcaplex spijkenisse,....uiteindelijk maar op internet het adres opgezocht en ingetoetst, toen vond hij ook gewoon arcaplex....Google maps is hierin nog beter.
          Na het bellen via CarPlay is flitsmeister weer weg en bestemming ook. Dus weer opstarten...internet offline, internet online...recente bestemmingen, en ok we gaan weer.
          verder doet hij wat hij moet doen

• Sander heeft hierop gereageerd.
          • Alex vindt dit leuk.

Sander
            vanaf Rotterdam richting maasvlakte.
            het is alleen op het scherm van me telefoon. De matrix borden boven de weg geven wel 3x groen aan

Sander

Als ik bij mijn voertuig menu wil kiezen doet hij niks. Hij stond eigenlijk altijd op vrachtwagen maar na de laatste verandering naar personen auto kan ik nu helemaal niet meer veranderen.

op een iPhone 7 met zelfde software versie en ingelogd op het zelfde account maar dan zonder de beta versie doet hij het nog wel. Daar kan ik nog wel wisselen van voertuig.
              Na TestFlight installatie en update FM kan ik ook daarop niet meer veranderen van voertuig.

De SE is de eerste generatie SE.

TruckerBas Dankjewel, we geven het door!

TruckerBas Bedankt voor de extra info! We gaan het onderzoeken 👍. Mocht je tot die tijd een oplossing willen, zou het waarschijnlijk werken om de app opnieuw te installeren.

MarcelloDiWeirdo Thanks voor het melden!

Waar vul je de bestemming in? Als ik zoek op 'arcaplex' krijg ik wel de bioscoop te pakken. Zoeken op 'bioscoop Spijkenisse' ondersteunen we inderdaad nog niet, maar dat is een goed idee 👍 Ik geef het door.

Klinkt als dat de CarPlay app van Flitsmeister crasht terwijl je aan het bellen bent 🤔. In onze ervaring zou de route wel bewaard moeten blijven tot na het gesprek. Daar kijken we graag even naar!

Zou je ons een diagnosebestand kunnen sturen en hier aangeven dat je het verstuurd hebt? Dan kunnen we kijken of we de oorzaak kunnen vinden. Hoe je een diagnosebestand stuurt, kun je hier vinden.

@Sander Even terugkomende op mijn melding in het draadje van de vorige beta, het niet kunnen bevestigen van een melding, dat lukt met deze update weer zoals ik gewend ben 😃

6 dagen later

Ik gebruik FM in combinatie met de One via CarPlay.

vanmorgen had ik de situatie dat ik gewaarschuwd ben voor een flitspaal rood licht waarbij ik deze uit automatisme bevestigde via de one. Nog geen 200 meter verder start de trajectcontrole op de Pleijroute in Arnhem. Hier werd ik niet op geattendeerd omdat het scherm in CarPlay nog stond op “hoppa goed bezig”

• Sander heeft hierop gereageerd.
                      5 dagen later

TeG Thanks voor het aangeven! Dat zou niet moeten gebeuren inderdaad, we hebben een prioriteitsysteem waarbij meldingen zoals Trajectcontroles voorrang moeten krijgen op bevestigingen van beoordelingen bijvoorbeeld.

We kennen de trajectcontrole daar, dus zullen het gaan onderzoeken.

Sander heeft deze discussie losgemaakt .
                          Sander heeft de discussie gesloten .