Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Nieuwe features:

• Terug van weggeweest, aanhanger support! Stel in of je een aanhanger hebt en het gewicht, zodat je de juiste max snelheid in NL en BE krijgt
  • De instellingen binnen FM ondersteunen nu nachtmodus
  • Signalering van files verbeterd, waar je nu niet meer op een parallel weg gesignaleerd wordt voor een file op de weg ernaast

Bugfixes en verbeteringen:

• Probleem opgelost waarbij je een signalering op CarPlay kon krijgen zonder het pinnetje te zien op de kaart
  • Een aantal crashes voor de widget gefixt, waardoor deze betrouwbaarder zou moeten werken

Feedback over deze release kun je achter laten hieronder. We lezen alles en nemen contact op voor meer informatie waar nodig.

Sander heeft deze discussie vastgezet .

@Sander Maar even via deze weg, aangezien de vorige discussie is gesloten.

De ruis klinkt alsof iemand in een microfoon blaast (zwaar overstuurd), we hebben het dan niet over de board-radio stukjes die toegevoegd zijn aan de melding.
    Mijn iPhone gaat rechtstreeks het Carplay systeem in. Heb al geprobeerd of het kan liggen aan wel/geen muziek samen met Flitsmeister, maar hier ligt het niet aan.
    Zou graag een opname maken voor je, maar filmen tijdens het rijden... ๐Ÿ˜…

• Sander heeft hierop gereageerd.

RoelSmoel Wauw dat klinkt niet goed inderdaad!

Zou je voor de zekerheid willen proberen om het 'testgeluid' af te spelen, terwijl je met CarPlay verbonden bent? Dit doe je door op het iPhone scherm naar de Flitsmeister instellingen te gaan rechtsboven en daar rechts bovenin op het geluids-icoontje te drukken. Als het goed is hoor je dan een piepje en spraak. Benieuwd of daar ook ruis in voorkomt? (Dan kunnen we uitsluiten dat het aan de Soundpack bestanden ligt)

Anders heb ik het idee dat de Soundpack bestanden corrupt zijn geraakt tijdens de download bij je. We hebben (nog) geen mogelijkheid om binnen de app de Soundpack bestanden weg te gooien helaas, dus ik zou je willen vragen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Daarmee forceer je een nieuwe download van de Soundpack bestanden en zou hopelijk de ruis moeten verdwijnen.

Sander
        Helaas.. Al je opties geprobeerd maar heeft niet geholpen. De meldingen komen stand-alone via de telefoon wรฉl gewoon door.

• Sander heeft hierop gereageerd.

App werkt hier tot nu toe heel stabiel. Graag aandacht voor het accugebruik van de telefoon. Dat lijkt op de achtergrond toegenomen, dus als de App niet gebruikt wordt.

Voor de volledigheid, IOS 14.4.2.
            laatste beta-versie FM 9.39 (15954)
            Flitsmeister heeft permanent toegang tot locatie ivm automatisch opstarten icm FM-One.

RoelSmoel Poe, opnieuw installeren werkt ook niet dus?

Dan lijkt het me dat het probleem niet soundpack-gerelateerd is maar dat er iets in jouw audio situatie voor de ruis zorgt. We hebben ook nog geen andere meldingen over ruis gehoord namelijk.

Kun je aangeven welk audiosysteem (auto & eventueel naam van het systeem) je gebruikt en of je nog speciale geluidsopties hebt aangevinkt binnen FM?

Paul_FM Bedankt voor je feedback Paul!

Dit horen we heel sporadisch van andere gebruikers, waar we de oorzaak nog niet hebben kunnen detecteren. Kun je het volgende beantwoorden? Dan kunnen we kijken of we de bug kunnen vinden door de situatie te reproduceren.

1. Gebruik je CarPlay in je dagelijkse ritten?
                2. Rijdt je met Flitsmeister op de voorgrond of op de achtergrond?
                3. Zou je eens willen proberen om de app te 'force-quitten'? (Zie hier hoe je dat doet) en dan te kijken of na een keer gereden te hebben je opnieuw dit batterijverbruik in de instellingen merkt? (Eigenlijk dus de vraag, is het reproduceerbaar of heb je het maar heel soms)
                4. Heb je binnen de Flitsmeister instellingen --> Automatisch starten en stoppen beiden opties aan staan?
                5. Mocht je het nog een keer ervaren, zou je een diagnosebestand willen sturen en dat doorgeven via het forum? (Op deze post of op een volgende beta post). Dan kunnen we onderliggend zien wat er misgegaan is eventueel. Hoe je een diagnosebestand stuurt, kun je hier vinden.

Hierbij mijn antwoorden Sander:
                  Gebruik je CarPlay in je dagelijkse ritten?
                  โ€”> Niet dagelijks, maar wel regelmatig en bedraad. Accu laadt dan bij.

Rijdt je met Flitsmeister op de voorgrond of op de achtergrond?
                  โ€”>alleen op de achtergrond in combi met FM-One

Zou je eens willen proberen om de app te 'force-quitten'? (Zie hier hoe je dat doet) en dan te kijken of na een keer gereden te hebben je opnieuw dit batterijverbruik in de instellingen merkt? (Eigenlijk dus de vraag, is het reproduceerbaar of heb je het maar heel soms)
                  โ€”>Ja, ik heb dit geprobeerd maar zie m.i. geen verschil.

Heb je binnen de Flitsmeister instellingen --> Automatisch starten en stoppen beiden opties aan staan?
                  โ€”>Klopt, automatisch starten en stoppen.
                  Werkt met de One erg goed. Op de motor zonder One valt FM na een stoplicht wel eens langer uit. Dus dar komt nu ook een One.

Mocht je het nog een keer ervaren, zou je een diagnosebestand willen sturen en dat doorgeven via het forum? (Op deze post of op een volgende beta post). Dan kunnen we onderliggend zien wat er misgegaan is eventueel. Hoe je een diagnosebestand stuurt, kun je hier vinden.
                  โ€”>Afgesproken.

Ook na alles opnieuw starten blijft FM flink scoren mbt batterijverbruik. Ik zal een diagnosebestand sturen.

Diagnosebestand had ik al toegestuurd. Inmiddels heb ik de Flitsmeister App een keer geheel verwijderd en opnieuw geรฏnstalleerd.
                      Twee conclusies:

• batterijverbruik lijkt nu gedaald. Ondanks drie uur gebruik op de motor (slechts?) 28% van het totaal. Lijkt me een verbetering.
                      • wat heeft de App veel persoonlijke instellingen. Moest er echt even tijd aan besteden....๐Ÿ˜…

En Flitsmeister hartelijk bedankt. Gisteren weer veel geld bespaard๐ŸŽŠ๐ŸŽ‰โ˜€๏ธDe struikrovers stonden oa langs de 7-Heuvelenweg bij Groesbeek. 'Olav' was mooi op tijd๐Ÿค—๐Ÿค—

โ€”โ€”โ€”
                      Twee dagen verder en na de geheel nieuwe installatie scoort de FM-App 6% achtergrondgebruik. Blij mee ๐Ÿค—๐Ÿค—

Paul_FM Bedankt voor je moeite Paul! We noteren de info die je aangaf en gaan het diagnosebestand onderzoeken zodat we die situatie niet meer laten voorkomen. Fijn dat het in ieder geval geholpen heeft om de app opnieuw te installeren ๐Ÿ‘๏ธ

Sander heeft deze discussie losgemaakt .
                          Sander heeft de discussie gesloten .