MrDriveway
Goed idee, maar onder het rijden liever niet met een kaart gaan moeten hannesen.
Voor mij zou een simpel knopje '-100 mtr' voldoende zijn. Liever iets te vroeg dan net te laat.
Ditzelfde zou voor flitsers, obstakels op de weg etc. ook goed werken.
Android Beta - Versie 10.34
navigatie neemt rotonde bij routeafwijking pas mee als je er op rijd.
In aanvulling op https://forum.flitsmeister.nl/d/2552-android-beta-versie-1033/12 deze (reproduceerbare) situaties:
afwijken van de route wil FM je laten keren:
En zodra je op de rotonde rijd (screenshot van direct erna zelfde situatie)
Dit gebeurd elke keer exact hetzelfde:
route plannen, afwijken van route en herberekenen laat je voor de rotonde draaien i.p.v. eroverheen.
schoonheidsfoutje wegwerkzaamheden
In deze situatie was op de weg niks te zien.
En voor zover FM denkt dat er wel werkzaamheden zijn, had ik in de vooruitkijkbalk toch in een oranje streep moeten rijden? En in de navigatie had er toch ook iets te zien moeten zijn?
26-07-2023 direct na de afrit A12/A50 naar de A50 bij Ede
Weet iemand hoe ik de notificatie kan verwijderen die altijd aanwezig blijft wanneer je gebruik maakt van de Two? Ik vind dit erg storend.
- Bijgewerkt
FloppyJoey Ik denk dat je dan in de Android instellingen de optie voor de Flitsmeister ONE uit moet zetten. Ik zie geen optie voor de TWO. Misschien over het hoofd gezien bij het uitbrengen ervan?
Als je de melding ziet (op een samsung) kun je deze ingedrukt houden en dan op meldingsinstellingen klikken, dan kom je op het scherm uit waar je bepaalde categorieën aan/uit kan zetten.
JesperW20 Helaas werkt dit niet.
Ik ben gisteren gereden van Zuid-Limburg naar Amsterdam.
Meerdere files onderweg gehad, maar helaas kijkt FM niet over de hele route.
Bij Eindhoven dacht ik (volgens de sidebar, links) dat ik alle files gehad had, maar kwam er bij Den Bosch en Utrecht achter, dat er ook daar nog files stonden.
Waarom niet alle waarschuwingen van de route in de sidebar? Bij TT gebeurt dat wel en verschijnen/verdwijnen als dat zo is.
Ik mag ook zelf graag bepalen, of ik iets aan de route wil veranderen, maar deze meldingen komen te laat om er nog op te kunnen anticiperen.
FloppyJoey als je de notificatie lang ingedrukt houdt krijg je als het goed is ook de mogelijkheid om deze uit te zetten. Je kan deze ook uit zetten door het automatisch opstarten via de TWO uit te zetten in de instellingen van Flitsmeister (tandwieltje -> Automatisch starten en stoppen -> Start via de FM ONE & TWO). We moeten helaas een notificatie blijven tonen als we willen luisteren of de TWO in de buurt is. De reden hiervoor is dat apps dan niet stiekem op de achtergrond dingen kunnen doen zonder dat je het als gebruiker door hebt.
Rino De vooruitkijken balk kijkt momenteel 15km vooruit. We hebben getest met een stuk hogere aantallen maar daardoor werd de balk naar ons gevoel een beetje onleesbaar. We zouden natuurlijk wel kunnen kijken om dit instelbaar te maken. Op de dashboard tab zou je als het goed is wel verder vooruit moeten kunnen kijken.
We zijn momenteel ook bezig met de app in een nieuw jasje gooien, daarbij komt o.a. ook een nieuwe feature om tijdens een route op de kaart beter vooruit te kunnen kijken naar meldingen die op je route liggen (kan alleen nog wel even duren voordat dit in beta komt).
Ruben-FM
Hallo Ruben, dankjewel voor je antwoord. Dus als ik het goed begrijp heb ik 2 keuzes?
- Automatisch verbinden met de TWO, met als gevolg de notificatie in de balk.
- Geen notificatie tonen, met als gevolg niet automatisch verbinden met de TWO.
FloppyJoey dat is dan niet automatisch verbinden als de app niet actief is, dus als je de app opent zal deze altijd automatisch verbinden. De app zal dan alleen niet meer automatisch opgestart worden zodra de TWO in de buurt is.
Twan
Ben ik ook wel benieuwd naar.
@Ruben-FM FM AA lijkt niet goed te centreren op moment dat je andere apps opent. Kan het zijn dat er iets niet goed staat vanuit FM?
Zie https://imgur.com/a/oMZOpxS
FM: v10.34.2 1022
AA: v10.0.632824-release
MrDriveway Corrigeert de app zichzelf niet op het moment dat je gaat rijden? Want dan gaat er inderdaad wat mis in de app
- Bijgewerkt
Ruben-FM
Klopt, heb ik zojuist getest. Gewoon enkel automatisch starten zodra hij de bluetooth van je auto detecteert. de TWO start dan ook. Ben je ook van die permanente melding af in je notificatiebalk wanneer je FM enkel instelt dat hij start via de TWO.
Ruben-FM Nee app corrigeert zichzelf niet. Dit moet ik dan handmatig doen door op FM te klikken zoals in het video. (Elke moment weer)