Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Feature idee voor lijstweergave
splits de lijst in 2 soorten meldingen op:

1. die je route (beslissing) beinvloeden zoals: files, ongevallen, wegwerkzaamheden, wegafsluitingen.
  2. en die dat niet doen: (flitsers, slecht wegdek, etc.)

Geef Cat. 1 al lang van tevoren aan, zodat je evt. je route nog aan kunt passen.
en geef Cat. 2 pas wat korter tevoren aan (5-10 km of zo).
Cat. 2 is heel fijn om ruim tevoren al te kunnen zien en rekening mee houden, maar ik pas er mijn route niet op aan.

Stilstaande voertuigen zoals nu bijna altijd gemeld, mogen van mij in Cat. 2. veroorzaakt bijna nooit file oid, die vrachtwagens op de stopstroken.

Sinds vanavond, krijg ik van de vaste flitspalen op mijn route geen melding meer in de App. Heel vreemd want afgelopen middag gaf Flitsmeister deze vaste flitspalen op mijn route wel aan.
    Ook zoals ik eerder al heb gemeld, krijg ik nergens meer de matrixborden meer te zien. Op mijn dagelijkse route op de A20 waar de trajectcontrole begint. Zowel op de heen als terugweg. Krijg wel de Trajectcontrole melding met balk, krijg ook de overige meldingen, zoals werkzaamheden, slecht wegdek of file melding. Ook blijven regelmatig meldingen hangen, o.a slecht wegdek, werkzaamheden e.d.

Ik heb sinds okt' 23 een Samsung Galaxy S23+ met Android 14. Heb al jaren een Pro abonnement en eerst naar alle tevredenheid. Sinds de nieuwe Flitsmeister software
    ondervindt ik geregeld problemen. Ik heb een diagnose bestand gestuurd vanavond.

• Twan heeft hierop gereageerd.

DenO
      Is wel gek, heb ook een S23+ met laatste Android versie, maar jouw flitser problemen zijn mij nog niet zo opgevallen.

Ik zie matrix borden alleen maar als ze actief zijn. (heb afgesloten rijstroken uitgezet.)
      Matrixborden hebben vlgs mij in de Beta versie sinds kort een toggle om aan /uit te zetten of alleen actieve te zien. Maar ik weet het ook nog niet precies hoe dit zit, nog niet veel mee gedaan.

Trajectcontrole ging bij mij vorige week ook mis (zie melding eerder hierboven)
      Sinds gisteravond heb ik de laatste Beta versie van FM uit de play store.

Als je Beta versie hebt, dan is het handig als je de huidige versie er bij meld. En als je een diagnose bestand stuurt, willen ze de eerste 4 letters van het emailadres waarmee je FM aangemeld hebt en waarvan het bestand gestuurd is. Anders is het niet terug te vinden.

Voor vragen over de 'standaard' versie of problemen die je hebt, kun je hier een support formulier invullen: https://faq.flitsmeister.nl/hc/en-us/requests/new?ticket_form_id=12504005468828 maar dat wist je waarschijnlijk allang.

• DenO heeft hierop gereageerd.

Twan
        Ik heb versie 11.9.1 (1076). Laatste update vorige week ontvangen. Ik zou/ben Betatester zijn

Bij mij staan bij de Matrixborden beide op aan. Maar zoals al te hebben aangegeven, na update niets meer. Voorbeeld: als ik de A20 bij Capelle aan den IJssel richting Hoek van Holland op rijd. Is er een spitsstrook. Kreeg daar altijd de melding van " rijstrook afgesloten", matrixbordjes met kruis en als de Spitsstrook open was 3 groene pijlen. Nu niets van melding meer. Dit ook bij de trajectcontrole A20 zodra ik de eerste matrixborden met 80 passeer gebeurt er niets meer in de App. De melding van trajectcontrole komt wel op en de balk hoelang de trajectcontrole nog duurt is correct te zien.
        Vaste flitspalen, op mijn route thuis naar werk passeer ik dagelijks 3 vaste flitspalen. Heel vreemd als die gisterenmiddag nog wel melding geven, en gisterenavond niets meer melden.
        Ik zal een nieuw logbestand versturen: Deno....@......nl

Niek_ we zijn aan het onderzoeken waardoor dit kan komen! mocht je dit nog een keer zien gebeuren, stuur dan vooral een diagnosebestand!

LeoNuke
            Goeie vraag wat betreft die proefopstelling, ik zal het eens na gaan vragen!

De Android Auto punten die je aangeeft gaan we onderzoeken en verder oppakken, thanks voor het melden!

Steenbergen
              Staan alle rechten goed? Als je naar je telefoon instellingen gaat en dan Apps > Flitsmeister > Rechten > Locatie?
              Mocht dat niet het geval zijn, stuur dan graag een diagnosebestand op, dan kunnen we onderzoeken waardoor dit komt!

Twan
                Bedankt voor dit gedetailleerde bug report Twan! We pakken dit zo snel mogelijk op!

• Twan vindt dit leuk.

Ligt de servers van jullie er uit? Ritregistratie werkt niet meer, 5 ritten zijn niet opgeslagen, het wordt automatisch opnieuw geprobeerd of ik kan het handmatig opnieuw proberen en beiden werken niet.

Ik heb het wel echt nodig aangezien ik het voor mijn werk ook gebruik en daarbij betaal ik nu voor iets waar ik niks aan heb 😅 gelieve hiernaar te kijken 🙂

Joey-FM
                    Let op dat je de 2e bericht pakt (kopie van 1e, met 1 zin toegevoegd) met dit lijstje:
                    de Vet gedrukte zin zat er bij de 1e niet in, en kon het bericht niet meer weggooien.
                    https://forum.flitsmeister.nl/d/2575-android-beta-versie-116/65

• 1 melding komt zichtbaar in de lijst
                    • het punt wordt genaderd tot .. honderd meter
                    • Spotify dempt (wordt stil)
                    • En terwijl FM de melding (HSP-automatisch protocol) probeert af te handelen, verdwijnt de melding balk uit beeld (zal wel net afgemeld zijn of zo)
                    • Dan blijft het heel lang stil,
                    • ondertussen is de visuele melding (balkje bovenin) weer terug en zichtbaar op/voor de navigatie instructie gekomen.
                    • dan gaat na een tijd gaat Spotify weer spelen.
                    • Weer even later komt Android venstertje komt in beeld: App reageert niet.

Twan

HM paaltjes weergave (deel 2)

• Dit gaat over de weergave van de HM paaltjes nummers in FM nauwkeurigheid.
                      • Ik weet als gebruiker niet of FM 'onder de motorkap' ook met de weergegeven waardes werkt, want dan zou dit e.e.a. kunnen verklaren aan late meldingen etc.

Situaties:
                      Weergave bordjes in FM balk bovenin Steeds hoe HM cijfers in FM balk bovenin overeenkomen met passeren van de HM paaltjes naast de weg:

N-weg: 81 km/h actuele snelheid op FM (=22,5 m/s; ofwel 4.44 sec. per 100 mtr)

• tellen vanaf een exacte weergave: "paal 0"
                      • 1e iets te laat
                      • 2e nog later.
                      • 3e overgeslagen (bij passeren blijft cijfer van 2e staan)
                      • 4e springt exact over naar correcte cijfer, en slaat dus het getal van de 3e over.
                      • dit patroon herhaalt zich zo constant.
                      • Idem bij 119 km/h actueel op FM (=33.06 m/s ; ofwel 3.03 sec. per 100 mtr)

Snelweg: 125 km/h actuele snelheid op FM (=34.7 m/s; ofwel 2.88 sec. per 100 mtr)

• tellen vanaf een exacte weergave: "paal 0"
                      • 1e iets te laat
                      • 2e overgeslagen (bij passeren blijft cijfer van 2e staan)
                      • 3e springt exact over naar correcte cijfer, en slaat dus het getal van de 3e over.
                      • dit patroon herhaalt zich zo constant.
                      • Niet heel precies kunnen vaststellen, maar het leek er heel erg sterk op, (moest ook nog op de weg letten namelijk 😉 )

Mijn vermoeden:

• FM lijkt dus wel de exacte positie te kennen, maar geeft deze niet altijd correct weer.
                      • om rekenkracht en energie te sparen is de herbereken/ververs ratio bijv. op 2 seconden met een filter bijv. wel/niet verversen bij ... % afwijking of zo.
                      • Dan zit je dus bij 2 - 4 - 6 - 8 sec./100 mtr exact op de interval (180 - 90 - 60 - 45 km/h) nu pas uitgerekend, probeer ik morgen uit bij 90 - 60 km/h als ik de kans heb.
                      • Ik meld dit omdat ik er vanuit ga dat FM de meldingen ook op deze interval/filter weergeeft (verklaard tenminste enkele andere gevallen.)

Ik hoop dat e.e.a. ook uit jullie simulaties naar voren komt. Mocht het alleen weergave zijn, dan kun je gewoon een andere interval kiezen (niet even getal) of uit de actuele snelheid de seconden per 100 meter uitrekenen, en daar je interval variabel op instellen met +/- 0.5 sec. bijv.

Als je dus een HM paaltje mist, komt de waarschuwing dus 200 mtr. of bijv. 8 sec. te laat. En als FM dan met bijv. HSP protocol nog 2-5 sec. nodig heeft om kanaal open zetten, audio instellen, geluidje , stem erbij zoeken en afspelen, dan ben dus al snel 8 - 15 sec. te laat voordat er een hoorbare melding komt.

Reistijd info en aankomsttijd update alleen met file bovenaan in lijstje.

Situatie:

1. FM route planning actief
                        2. Reistijd berekend bij vertrek (06:00 'zonder files')
                        3. komt een melding van stilstaande voertuigen (eerst 5 op mijn N-weg, weet dus alle truck parking havens te liggen 🙁 )
                        4. Dan staan er steeds wel een paar meldingen bovenaan op de snelweg (stilstaand voertuig, slecht wegdek, etc.)
                        5. Reistijd idem tot 07:30.
                        6. Omdat ik het weet dat FM niet update, even alternatieve route open gemaakt, en zelfde route selecteren, reis info update meteen.
                        7. Een file op mijn route stond als 2e in het lijstje (hier telde de vertraging wel op/af)
                        8. Gedurende 5-10 min waarin een stilstaand voertuig melding weg was, en voordat een flitspaal melding bovenaan kwam, werd de reistijd wel bijgewerkt tegelijk met vertraging in het lijstje (minuutje erbij / eraf etc)
                        9. Zodra de flitspaal erboven stond, geen updates meer.

Hetzelfde 's middags op de terugweg, een boel files niet eens in de lijst zichtbaar (te ver weg nog?) Helemaal reisinfo update gehad. Iedere keer alternatieve route menu, zelfde route kiezen, om reisinfo te updaten.
                        FM rekent er dus wel mee bij vertrek, maar geeft vervolgens niks weer, behalve als er toevallig een file bovenaan in het lijstje staat (of in de melding balk bovenin als je er in zit?)

Berekenen van reistijd en aankomst tijd.

Vergelijk hier FM met Google op hetzelfde moment, en dezelfde route:

Geen idee hoe FM aan zo'n reistijd komt. Dit gebeurt veel vaker, daarom doe ik altijd een 'google check' voordat ik mijn route bepaal
                          Uiteindelijk kon ik er om 20.05 uur (files allemaal opgelost voordat ik er was, en 130 km/h na 19.00 uur) heb helaas de afslag naar de randweg gemist, en moest toen helemaal om Eindhoven heen, keren en toen alsnog de randweg op, was er dus 15 min. later.

Oh, ja: ik heb deze hele route dus elk kwartier of zo even alternatieve routes menu geopend om de reisinfo te laten updaten.
                          (zie post hierboven)
                          Diagnose bestand ingestuurd op 18-04 van twan....@.....
                          Route gereden op 17-04 tussen 18 en 20.15 uur.

Ik zie geen informatie van de stoplichten wachttijd. Dit is wel heel even geweest, maar doet niets meer.
                            Heb de laatste versie (beta), ben geen pro gebruiker.

Erik

Ik heb de laatate dagen dat mijn geschatte aankomsttijd voor geen meter klopt. Bij vertrek is de geschatte aankomsttijd redelijk kloppend, maar na verloop van de rit, word mijn aankomsttijd steeds later. In de laatste kilometers van de rit geeft ie aan dat ik bijvoorbeeld nog 30 minuten moet rijden voor de laatste 2 kilometers. Op het moment dat ik 100 meter van de plaats van bestemming ben, schiet de aankomsttijd ineens weer naar de juiste tijd.

Is dit bekend bij jullie?

Twan

HM paaltjes kloppen precies.... bij 90 km/uur

Vrijdag nog een klein stukje bij 90 km/h getest:

• paaltjes verspringen exact 50 mtr na hm paaltje.
                                • na een korte inhaal actie gas bij geven en daarna weer naar 90 km/h
                                • versprongen ze precies 50 mtr voor de hm paaltjes?
                                • In ieder geval kwamen keurig alle HM paal nummers in beeld.

Zoals gezegd er moest ook nog op de weg gelet worden...

Ricardo90
                                  Ik heb dit dus ook, maar alleen met meerdere files in de lijst dat de aankomsttijd niet updated. Zie eerdere posts hierboven.
                                  Heb jij zo'n zelfde situaties? Want als ik korte afstanden rijd, of 's avonds / weekend, zolang er maar geen files staan, dan klopt het bij mij allemaal prima.
                                  Hoe is dit bij jou?

Ik heb exact hetzelfde probleem. Reistijd is ongeveer 35 minuten met de auto. Bij aanvang van de rit klopt dit en in de loop van de rit zie ik mijn aankomsttijd oplopen. Hoe dichter ik bij de bestemming klopt hoe meer het oploopt terwijl er geen files of belemmeringen zijn. Ik ben dus ongeveer na 35 minuten op mijn bestemming en dat is dan volgens FM heb ik nog ongeveer 10 minuten te rijden.

Beste team van Flitsmeister,

Ik heb een vraag over de DASH.

Heeft deze dezelfde functionaliteiten mbt bluetooth verbindingen? Ik heb de TWO zo ingesteld dat hij gewoon starten slukt als ik de auto instap, zonder dat ik mijn telefoon hoef te gebruiken.

Heeft de DASH nog steeds dezelfde opties om met bluetooth te verbinden?

Vandaag ritje Leeuwarden. Geen stoplicht informatie. Dit is wel geweest. Waar komt deze informatie vandaan?
                                        Heel vreemd dat het dus wel heeft gewerkt, maar nu totaal geen info meer.

Erik