Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl
Ruben-FM heeft deze discussie vastgezet .
    6 dagen later

@Ruben-FM Ik merkte dat vandaag FM op mijn S10 weer de Google TTS gebruikt, en die werkt! fijn.
    Mijn vraag van de overlay blijft dan nog wel open staan, want die krijg ik niet aan de praat.

• CRXed9 heeft hierop gereageerd.

snosan
      Heb je de permissie "Deze app kan over andere apps heen tekenen" aan staan?

• Twan vindt dit leuk.
      12 dagen later

Dash features:

1. Staan de stoplicht tot groen timers in het plan om ooit ook in de Dash geïntegreerd te worden? Kan dat? Dat zou erg gaaf zijn.
      2. Is het een idee om (gebaseerd op de Dash) een WegwerkDash te maken? Dat je een serie apparaatjes wijsmaakt dat ze bijv. een maaimachine / sneeuwschuiver / Rijkswaterstaat auto / afsleepdienst auto / ..... vul maar in zijn? Dan kunnen gebruikers gewaarschuwd worden bijv. in files dat er een sleepwagen van achter aankomt, of rijdende wegwerkzaamheden of .... etc.
        Maar dit zal wel al een een soort nice to have lijst staan?

Dash positie nauwkeurigheid en ververssnelheid

1. In deze situatie: https://www.openstreetmap.org/search?query=eindhoven#map=16/51.40530/5.49999
        2. rijdend op A67 vanuit Venlo Ri Eindhoven
        3. neem afrit naar Valkenswaard / Veldhoven / knooppunt leenderheide
        4. Sta stil voor stoplicht voor Leenderheide (Dash geeft nog steeds aan dat je op A67 rijd, 50-75 mtr naast de A67 en best vreemd want dan sta je stil op de snelweg)
        5. je rijd door over Knp Leenderheide de N2 op ri Valkenswaard/Veldhoven
        6. Net na het knp vraagt een bestuurder zich af "hoe hard mag je hier eigenlijk" althans dat is het moment dat ik altijd even op de Dash kijk 'in den vreemde' Dash geeft op dit punt nog steeds 100 km / A67 aan.
        7. bij Verlaten van N2 naar de 'Aalsterweg Valkenswaard / eindhoven', net voor de afrit geeft Dash N2 / 80 KM aan.
          Dit vind ik best laat, gezien een gemiddelde nauwkeurigheid van 1-5 mtr voor mobiel gps.

Nu ken ik deze situatie hier best goed. Maar als Dash ook zo (traag) reageert in voor mij onbekende situaties, zie ik dit graag iets beter worden.

Twan
          Oh, en schiet me nog te binnen; je kunt er bijv. ook speciaal transport begeleidingsvoertuigen mee uitrusten. Die (opgeleide mensen) kunnen dan bijv. breedte en zo ingeven, dan kun je andere weggebruikers waarschuwen of vrachtauto's op N-wegen als tegenligger van zo'n transport beter waarschuwen.

Spoorweg overgang melding

Nu is het zo dat je 1 melding krijgt: onoverzichtelijke spoorwegovergang.
            ik heb die uitstaan, want steeds die melding hier in de buurt voor een bekende (zwaar) bewaakte overgang irriteert na een tijd.
            Maar ik krijg dan dus geen melding bij een ONBEWAAKTE spoorwegovergang. Kunnen jullie die melding splitsen en gebruikers laten kiezen uit een onoverzichtelijke:

1. bewaakte spoorweg overgang, en/of
            2. onbewaakte spoorweg overgang.

Trouwens als je waarschuwt voor onoverzichtelijke spoorweg overgangen, dan impliceer je toch dat er ook overzichtelijke overgangen zijn. Waarschuw je daar dan niet voor? Of is dit taalkundig gezeur/gezeik op hoog niveau?
            Voor de eenvoud: waarschuw gewoon voor spoorwegovergangen. Die zijn immers allemaal onoverzichtelijk en maak onderscheid tussen bewaakt en onbewaakt. Dat maakt voor weggebruikers echt verschil.

Twan

1. Die staan wel op de planning, net als matrixborden, maar hoe we dat gaan invullen is nog niet duidelijk
              2. Bedoel je dat een persoon die dan bijv een sneeuwschuiver bestuurd dit aan kan zetten? Zulke dingen doen we wel met de FM app, ik denk dat we de DASH hier niet voor gaan inzetten. Daarnaast hebben de meeste van deze voertuigen al een kastje ingebouwd die posities aan ons doorgeeft, dus deze meldingen zou je al moeten krijgen in de app/DASH. Enige reden dat dit niet gebeurd is wanneer ze (nog) niet bij ons aangesloten zijn.
              • Twan vindt dit leuk.

Twan We zijn bezig met het verbeteren van de frequentie van wegupdates hiervoor, dus hopelijk ga je hier ook verschil merken. Dit zal in een aankomende update zijn, mogelijk pas in het nieuwe jaar (ivm vakanties), maar ik zal tzt wel even vragen of je dit kan testen.

• Twan vindt dit leuk.

Twan We waarschuwen alleen bij onoverzichtelijke overgangen i.v.m. veiligheid, dus als ze allemaal onoverzichtelijk zijn dan waarschuwen we waarschijnlijk al voor alle 😛 Wat betreft bewaakt/onbewaakt; ik zal het even navragen hoe we dit precies ontvangen.

• Twan vindt dit leuk.

Automatisch opstarten Dash

Af en toe start de Dash niet automatisch meer op bij starten. Dat moet je dan met de hand doen.
              Als ik hem dan met de hand uitzet (dus niet slaapstand) en weer opstart, werkt alles prima.
              Zou dit te maken kunnen hebben met updates? Als je er net een gehad hebt? Geen idee. het is maar heel af en toe.

Flitsmeister landscape:

1. Bij rijden verdwijnen de puntjes, dus om te wisselen van lijst naar kaart: moet ik telefoon pakken, naar portrait, lijst/kaart kiezen en weer terug in landscape leggen. Waarom kan iets wel in portrait en is het geblokkeerd in landscape?
                2. Ik gebruik de kaart weergave buiten A- en N- wegen. Op A- en N-wegen (langere ritten) rijd ik op lijst. Want een rechte streep op je scherm terwijl je toch niet af hoeft te slaan voegt ook niks toe. Dan wil ik een lijst met meldingen en vertragingen vooruit op mijn route. Op de kleine wegen en in bebouwde kom, dan rijd ik op kaart. Maar ik kan dus niet wisselen in landscape.
                3. In landscape op kaartscherm, rijden, dan verdwijnen de puntjes, maar vaak ook de vooruitkijkbalk. Lijkt wel of die weggedrukt wordt door andere knoppen en dan niet meer tevoorschijn komt. Vooral onderweg, maar kan het zo niet reproduceren.
                4. puntjes verdwijnen op timer: telefoon in Landscape, start FM, kies route (moet je eerst witte invoervlak wegdrukken), kies 'werk' dan komen de puntjes in beeld (niet eerder), kies route, puntjes & vooruitkijkbalk zichtbaar, na ... minuten verdwijnen de puntjes? en komen niet meer terug. De vooruitkijkbalk wordt over de knoppen 'navigatie en geluidopties' heen geprojecteerd.
                5. Zelfs als ik niet rijd, komen de puntjes om tussen kaart& lijst te wisselen niet terug.

GPS signaal en snelheid

Als ik tijdens het rijden de GPS locatie uitzet, komt er keurig in beeld 'Geen GPS signaa' maar de actuele snelheid blijft vast staan op de laatste snelheid.
                  Dit lijkt mij onterecht en verwarrend: als je geen gps hebt, dan weet je de snelheid niet en laat dan een "-" zien. Dan is zichtbaar dat je zelf even op moet letten. Je laat nu 'onterecht' een snelheid zien die alleen nog klopt als diegene op ''cruise control' reed.

P.s.: ik probeerde dit omdat ik de puntjes in landscape tevoorschijn wilde hebben, en dacht zonder gps gaat de snelheid naar '0', denkt FM dat ik stil sta, en zullen de puntjes wel zichtbaar worden, maar dat had ik mooi mis.

6 dagen later
                    Ruben-FM heeft deze discussie losgemaakt .

Twan Voor het automatisch starten komt er nu een update met wat fixes aan (deze wordt op dit moment uitgerold). Als het goed is zou het niet meer voor moeten komen, maar laat het vooral weten.

• Twan vindt dit leuk.

Twan Ik dacht dat iemand hier laatst al iets aan aangepast had, maar nog niet helemaal goed dus. Ik zal er nog eens naar kijken. Edit: de ... zal nu altijd zichtbaar blijven in landscape, een aantal andere knoppen en elementen hiervoor verplaatst zodat deze niet/minder overlappen.

Twan We updaten de huidige snelheid inderdaad niet als je geen gps signaal meer hebt, maar dat is inderdaad onduidelijk. Ik zal dit even overleggen intern. Edit: we gaan nu een "?" tonen als je geen GPS hebt, dat doen we ook al op de Dash.

• Twan vindt dit leuk.
                      25 dagen later

Hoi flitmeiter,

Er zit een foutje in de app. Zie bij lagen. Ik heb samsung A50.
                      Grt,

Alexander.

11 dagen later

Alexander25 Bedankt voor het doorgeven, we zien dat dit inderdaad niks doet nu.. gaan we fixen!

Ruben-FM heeft de discussie gesloten .