Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Ik merk dat ik bij het gebruik van Android Auto soms een Engelse voice over heb, en soms een Nederlandse. Mijn telefoon en Android auto staan in het Engels, maar alle talen in Flitsmeister en text-to-speech engines staan in het Nederlands.
Het is ook best inconsequent. De ene keer is het wel Nederlands, de andere keer niet.

Ik gebruik een Samsung galaxy S22+ met de text-to-speech engine van Samsung. Het valt met name op bij trajectcontroles (dan wordt er AVG Speed check 100 opgenoemd) of populaire flitslocaties (dan wordt er speed trap hotspot opgenoemd). De stem is wel Nederlands, maar de input van de text-to-speech engine niet. Hierdoor worden Engelse zinnen uitgesproken door een Nederlandse text-to-speech engine.

Is dit probleem bekend of heeft iemand anders dit ook?

EDIT: dit probleem heb ik zowel op de main build als de beta.

Niek_ Ik gok dat hier dan wat verkeerd gaat en dat hij deze teksten in de telefoontaal pakt op die plekken. Hier kunnen wij als het goed is wel wat aan doen, dus dat gaan we controleren 👍

4 dagen later

Mijn flitsmeister geeft geen. Flitspalen aan. Geen meldingen en wordt niet gezien in de app? Waaraan kan dit liggen?

Georr Staan ze ook niet op de kaart als je daarop rondkijkt?

4 dagen later

De nieuwe Maxtrix borden meldingen krijg ik niet aangezet. Wanneer ik het schuifje aanklik en vervolgens wegga en weer terug kom is het weer uitgeschakelt, ook wanneer ik de app opnieuw opstart.

Tim_H Bedankt voor het doorgeven! We hebben een fix in de volgende update

4 dagen later

Sinds laatste update zie ik de vaste flitsers niet meer. Al het andere wel, zoals de tijdelijke controles etc.

Alle instellingen staan gewoon zoals het moet staan, is dit een bug?

De app opent prima alleen krijg ik de kaart niet te zien, zowel niet in andriod auto op mijn navigatie als in de app zelf, het beeld blijft donker ( donkere modus )
              De rest reageer wel normaal.

Probleem zins de laatste update

Galaxy S23 Ultra.

GioLoo Zie je de palen dan niet op de kaart en krijg je er ook geen waarschuwing van? We horen dit sporadisch voorkomen maar hebben het nog niet kunnen nabootsen. We hebben de volgende update wat toegevoegd om dit beter te kunnen monitoren om de oorzaak te kunnen vinden.

• Niek_ heeft hierop gereageerd.

Skylusion Hmm, al eens geprobeerd de app helemaal te stoppen en dan opnieuw te starten? (dus naar de instellingen van je telefoon -> apps -> Flitsmeister -> gedwongen stoppen -> de app weer opstarten). Als het daarna nog steeds voorkomt dan moet je het even laten weten.

Ruben-FM heb hier zelf ook wel eens last van. Permanente flitser bij mij in de wijk staat wel op de kaart, maar geeft soms geen melding.

Beste,

Op de onderstaande locatie wordt een flitspaal aangegeven, ik vroeg mij af of dit terecht is omdat het over een proef opstelling gaat.
                      https://www.google.nl/maps/@52.3889532,4.6586215,3a,43y,23.37h,121.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJlW_qeulyixeimJiuqoo7w!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Flitspaal: https://m.flitsmeisterapp.com/1055260

Als je een route wilt annuleren via Android auto in full screen FM gaat dit niet, dit kan pas in split screen mode. (Zie onderstaand voorbeeld)

Zodra je de route annuleert verdwijnt deze en verschijnt de oude route weer na 3 - 5 minuten, bij het vergroten van FM of bij het selecteren van een nieuwe route.

Zoals al eerder aangegeven in de thread navigatie lijnen niet goed zichtbaar onder traject controle.

Sinds zondag geen GPS beschikbaar op FM terwijl bij de overige apps dit wel het geval is...
                        Ik heb van alles al geprobeerd maar 't.o.h. geen succes.

Hallo,
                          Weet niet of ik deze vraag hier moet stellen, maar vanmorgen mij aangemeld voor de beta versie. Via de mail ook aangemeld maar zie in de playstore geen enkele verandering naar de beta versie. Doe ik nog iets verkeerd?

Time to green werkt al een poos niet als voorheen (van rood met een halve of driekwart balk naar plotseling groen) voorheen was dit soepel aftellen.

Fm blijft na een poosje hangen met android auto.

En het voornaamste wat irritant is, is dat traject controles gewoon in het scherm blijven staan, ookal ben ik er voorbij... de km tot einde loopt op ipv dat het weg gaat. Dit is ook met alle andere meldingen.

Ik ben ook benieuwd wanneer we nieuwe functies kunnen verwachten zoals de TTG (Time To Green) die we nu hebben, ik zie veel leuke functies staan onder extra functionaliteiten, deze zitten echter achter wachtwoorden. Je zou toch zeggen dat als beta tester dat dit ook gewoon voor ons beschikbaar zou moeten zijn ipv "andere" beta testers. Waar testen we nu dan voor zou je zeggen 😅 vroege toegang tot updates ja, daar blijft het ook wel bij.

Ik ben dagelijks op de weg door heel Nederland, mocht ik in aanmerking komen om de nieuwe functies die achter slot en grendel zitten, te mogen testen ik hoor het graag.

• Twan heeft hierop gereageerd.
                            • Twan vindt dit leuk.

FM audio loopt niet lekker, soms blijft kaart hangen en meldingen.

Peter_000 traject controles gewoon in het scherm blijven staan
                              Idem hier, vandaag ook gehad.

audio meldingen
                              Setup:

• Samsung S23+
                              • Google maps navigatie actief (en dus android auto?)
                              • Spotify speelt op telefoon speaker.
                              • BT verbinding met auto radio HSP protokol - automatisch

Er komt een melding: muziek wordt gedempt.
                              Soms speelt de muziek dan nog even door via BT op radio.
                              Na .. seconden stopt muziek
                              na .. seconden komt er een geluidje van de melding
                              en weer ... seconden later komt de stem met melding.
                              Vaak ben ik dan al voorbij hetgeen wat er was.

Meldingen blijven hangen
                              Zowel werkzaamheden als trajectcontrole blijft hangen

Trajectcontrole melding klopt niet
                              Situatie als hierboven beschreven.
                              Rijd in Utrecht in werkzaamheden in trajectcontrole

Geen melding bij begin controle. niet linksboven, geen audio
                              Alleen bij einde controle piepje en stem einde trajectcontrole
                              (vervolgens blijft rechtsonderin trajectcontrole 100 km/h nog km's lang plakken)
                              FM gedwongen stoppen

Diagnose bestand verstuurd van twan...@.....
                              In het bestand telkens voor nieuwe opstart na gedwongen sluiten waren bovenstaande puntjes

Stoplicht countdown
                              Had gister 1 stoplicht dat weer keurig aftelde, maar dat was er maar 1 tje. Sluit me aan bij bovenstaande vragen/opmerkingen.

ErikM1972 gisteren een update gehad en de app is bijgewerkt naar beta.

Zie nog geen stoplichten die wachttijden laten zien. Wacht het even af komende week.

Erik

Na de laatste update, helemaal geen weergave meer van Matrixborden, stoplichten. Meldingen van o.a slecht wegdek, werkzaamheden, populaire flits locatie verdwijnen niet na passeren. Blijft in het scherm en geeft aan hoever ik ervan af rijd. Bekende vaste flitspalen, krijg zo nu dan wel melding, maar regelmatig ook niet. Flitspaal wordt wel aangegeven maar geen melding, ook niet via FM 2.

Knooppunt A1/A50 gaat niet lekker in FM
                                    Deze situatie (screenshot van 2-3 weken geleden) zie: https://forum.flitsmeister.nl/d/2575-android-beta-versie-116/9

Nu duikt dit in mijn lijst op:

Voor de volledigheid: navigatie lijn gaat rechtdoor over A50, en in mijn lijst komen files op A1 voor.
                                    Hier gaat iets niet lekker bij dit knooppunt.
                                    Op de terugweg kreeg ik ook stilstaande voertuigen op A1 gemeld die bij passeren van dit knooppunt 'als sneeuw voor de zon verdwenen'