Welkom op het forum voor de beta versies van de Flitsmeister app!
Het doel van dit forum is om feedback te krijgen van beta versies van de Flitsmeister app op Android en iOS.
Heb je andere vragen, suggesties of opmerkingen? Ga dan naar https://help.flitsmeister.nl

Duitse flitspalen op snelwegen krijgen consequent dubbele flitser melding
Duitse flitspalen op de snelweg (althans de hele A2 Duisburg-Berlijn heen en terug) kreeg ik iedere paal dubbele waarschuwing. Alsof er een kopie van de dataset gemaakt is en alles 50 m verder weer bijgezet is.
Bij eentje kreeg ik eerst 80km/h waarschuwing en 2e 130 km/h waarschuwing (was dus 130 km/h)

Variabele snelheid flitspaal op Snelweg wordt met 0 km/h aangegeven

(2 screenshots, zelfde paal)

melding stilstaand voertuig ook bij 'geparkeerde' vrachtwagens

langs snelwegen en provinciale wegen zijn veel parkeervakken (groot genoeg voor 1-2 vrachtwagens).
    Deze vakken zijn allemaal keurig naast de vluchtstrook en naast provinciale wegen 'een stukje geasfalteerde berm'.

kunnen jullie hier iets voor maken: alleen waarschuwen bij stilstaande voertuigen op de vluchtstrook of rijbaan Of filteren: het is toch bekend waar die stroken/vakken zijn? dat je dan een extra popup of zoiets krijgt met de melding regels?
    (Je kunt er dan trouwens ook een 'Truckmeister feature' van maken voor Truckers: die weten zo meteen welke vakken er vol zijn. In dat geval vooral doorgaan met melden, maar geen waarschuwing)

Ik zie niet in waarom ik hiervoor steeds gewaarschuwd moet worden: Het doet af aan de melding en 's avonds / 's nachts zijn er zowat bij ieder vak een melding. En als er dus wel een keer een vrachtwagen op de vluchtstrook staat, houd je er al bijna geen rekening meer mee.

Of stoor ik me hier nu als enige aan?

• Bram heeft hierop gereageerd.
    • Bram vindt dit leuk.

Snelweg aanduiding Duitsland heeft verkeerde kleur in de navigatie balk
      Rechts in de lijst is het wel keurig blauw (Snelwegen in Duitsland zijn blauw)
      in de navigatie instructiebalk bovenin is het NL's Rood.

• Bram heeft hierop gereageerd.
      • Bram vindt dit leuk.
        5 dagen later

Twan Goed gezien. Ik ga hiervoor een taak aanmaken aan onze kant om dit op te pakken.

Twan Ik snap waarom je hier aan zou kunnen ergeren. Ik leg je idee voor bij ons design team om hier iets op te verzinnen. Ik kan niet garanderen dat hier een oplossing voor komt. We zouden ook mogelijk via onze backend die locaties kunnen blokkeren voor stilstaande voertuigen maar stel er staat echt een stilstaand voertuig dan schieten we ons zelf in de voet. Al met al ik ga het voorleggen. Misschien dat zij een idee hebben.

• Twan vindt dit leuk.

Kevin-92 Uhm had je al eens heel fm opnieuw geïnstalleerd? Heb je ook al je locatie toestemmingen aan + geen batterij besparingstanden aan?

Adrie59 Hoi Adrie, Heb je je telefoon in het nederlands staan? En voor je audio problemen ben je wel geconnect met bluetooth met je Ford? Je kan in onze instellingen -> geluidsopties je geluid controleren door op het blauwe speakertje rechts boven in te drukken. Mocht je geen "test" horen. Pas dan het bluetooth profiel aan of geluidskanaal of "speel geluid af met vertraging"

Twan Ik denk dat in dit geval een video misschien duidelijker is om de volledige flow te kunnen achterhalen.

Ik merk dat ik bij het gebruik van Android Auto soms een Engelse voice over heb, en soms een Nederlandse. Mijn telefoon en Android auto staan in het Engels, maar alle talen in Flitsmeister en text-to-speech engines staan in het Nederlands.
                Het is ook best inconsequent. De ene keer is het wel Nederlands, de andere keer niet.

Ik gebruik een Samsung galaxy S22+ met de text-to-speech engine van Samsung. Het valt met name op bij trajectcontroles (dan wordt er AVG Speed check 100 opgenoemd) of populaire flitslocaties (dan wordt er speed trap hotspot opgenoemd). De stem is wel Nederlands, maar de input van de text-to-speech engine niet. Hierdoor worden Engelse zinnen uitgesproken door een Nederlandse text-to-speech engine.

Is dit probleem bekend of heeft iemand anders dit ook?

EDIT: dit probleem heb ik zowel op de main build als de beta.

Niek_ Ik gok dat hier dan wat verkeerd gaat en dat hij deze teksten in de telefoontaal pakt op die plekken. Hier kunnen wij als het goed is wel wat aan doen, dus dat gaan we controleren 👍

4 dagen later

Mijn flitsmeister geeft geen. Flitspalen aan. Geen meldingen en wordt niet gezien in de app? Waaraan kan dit liggen?

Georr Staan ze ook niet op de kaart als je daarop rondkijkt?

4 dagen later

De nieuwe Maxtrix borden meldingen krijg ik niet aangezet. Wanneer ik het schuifje aanklik en vervolgens wegga en weer terug kom is het weer uitgeschakelt, ook wanneer ik de app opnieuw opstart.

Tim_H Bedankt voor het doorgeven! We hebben een fix in de volgende update

4 dagen later

Sinds laatste update zie ik de vaste flitsers niet meer. Al het andere wel, zoals de tijdelijke controles etc.

Alle instellingen staan gewoon zoals het moet staan, is dit een bug?

De app opent prima alleen krijg ik de kaart niet te zien, zowel niet in andriod auto op mijn navigatie als in de app zelf, het beeld blijft donker ( donkere modus )
                            De rest reageer wel normaal.

Probleem zins de laatste update

Galaxy S23 Ultra.

GioLoo Zie je de palen dan niet op de kaart en krijg je er ook geen waarschuwing van? We horen dit sporadisch voorkomen maar hebben het nog niet kunnen nabootsen. We hebben de volgende update wat toegevoegd om dit beter te kunnen monitoren om de oorzaak te kunnen vinden.

• Niek_ heeft hierop gereageerd.

Skylusion Hmm, al eens geprobeerd de app helemaal te stoppen en dan opnieuw te starten? (dus naar de instellingen van je telefoon -> apps -> Flitsmeister -> gedwongen stoppen -> de app weer opstarten). Als het daarna nog steeds voorkomt dan moet je het even laten weten.